واکسن جدید ذات‌الریه به مرحله آزمایش انسانی رسید



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,سازمان بهداشت جهانی
محققان اعلام کردند که واکسن جدید ذات‌الریه می‌تواند بر روی تمام اشکال باکتری عامل ذات‌الریه تاثیر بگذارد و در حال حاضر به مرحله آزمایش انسانی رسیده است. 

به گزارش فارس، طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی، در سال 2015 بیش از 920 هزار کودک جان خود را بر اثر بیماری ذات‌الریه از دست دادند و در حال حاضر این بیماری مسئول 16 درصد از مرگ و میر کودکان زیر 5 سال است. اگرچه واکسن‌هایی برای این بیماری ارائه شده اما این واکسن‌ها تنها بر روی نوع خاصی از این بیماری تاثیر می‌گذارند.

 

براساس گزارش «نیواطلس»، اکنون یک شرکت استرالیایی هزینه‌های مالی آزمایش‌های پیش‌بالینی واکسن‌های GPN را تامین می‌کند. محققان مدعی هستند که این واکسن‌ها بر روی تمام اشکال باکتری «استرپتوکوک پنومونیه» که عامل اصلی بیماری ذات‌الریه است، تاثیر می‌گذارند.

 

«جیمز پاتون» مدیر مرکز تحقیقاتی بیماری‌های عفونی دانشگاه «آدلاید» و سرپرست آزمایش‌های این واکسن، گفت: واکسن جدید ذات‌الریه کربوهیدرات‌های پیچیده‌ای که پوشش خارجی باکتری‌ها را می‌سازند، حذف می‌کند و در معرض سطح پروتئین‌هایی که به طور معمول در تمام سروتیپ باکتری‌ها وجود دارند، قرار می‌گیرند. بنابراین سیستم ایمنی افرادی که این واکسن را استفاده کرده‌اند، قدرت دفاعی خود را در برابر عفونت‌ها افزایش می‌دهند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------