روغن کنجد درمانی برای پوکی استخوان



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,روغن کنجد
محققان دریافتند که روغن کنجد می‌تواند از پوکی استخوان جلوگیری کند و شانس شکستگی استخوان را در افراد مسن کاهش دهد. 

به گزارش فارس، روغن کنجد یک روغن گیاهی از دانه‌های قهوه‌ای‌ مایل به زردی است که در آفریقا و هند رشد می‌کنند و در برخی غذاها از آنها استفاده می‌شود.

 

براساس گزارش «مدیکال‌دیلی»، روغن کنجد یک روغن محبوب در میان افراد است زیرا پردازش و استخراج آن گران نیست. بهترین زمان استخراج روغن این گیاه زمانی است که دانه‌‌ها رسیده و  پوسته‌های آنها به طور طبیعی ریخته باشند.

 

روغن کنجد حاوی دو آنتی‌اکسیدان قوی است که از التهاب و رادیکال‌هایی که می‌توانند منجر به بیماری شوند، جلوگیری می‌کنند. در اینجا با برخی از مزایای این روغن آشنا خواهید شد.

 

سلامت قلب

از آنجایی که روغن کنجد سطوح کلسترول را کاهش می‌دهد، اضافه کردن مقدار کمی روغن کنجد در رژیم غذایی‌ می‌تواند از ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی جلوگیری کند.

 

دیابت

چندین مطالعه اثبات کردند که روغن کنجد با حفظ سطح گلوکز پلاسما به افراد مبتلا به دیابت کمک می‌کند. 

 

محافظ پوست

روغن کنجد حاوی زینک است. مطالعه جدید محققان دانشگاه کالیفرنیا نشان داد که مصرف موضعی روغن کنجد، لایه محافظتی در برابر اشعه‌های مضر فرابنفش خورشیدی بر روی پوست ایجاد می‌کند. گاهی اوقات از این روغن برای درمان بیماری‌های قارچی نیز استفاده می‌شود.

 

بهبود تراکم استخوان

مس و کلسیم دو ماده ضروری برای رشد استخوان هستند و روغن کنجد با داشتن این مواد به رشد استخوان کمک می‌کند. این روغن از ابتلا به پوکی استخوان در افراد مسن جلوگیری می‌کند و شانس شکستگی استخوان در آنها را کاهش می‌دهد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------