شناسایی یک سلول جدید که به درمان جراحت قلب کمک می‌کند



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,سلول جدید
پژوهشگران دانشگاه کلگری(University of Calgary) کانادا در مطالعه اخیرشان دریافته‌اند یک سلول خاص که "ماکروفاژ حفره برون شامه‌ای قلب گاتا۶پلاس"(Gata6+ pericardial cavity macrophage) نام دارد در بهبود زخم‌های قلب موش‌ها بسیار موثر بوده است.

به گزارش ایسنا، پژوهشگران در مطالعه اخیر خود یک جمعیت سلولی را شناسایی کرده‌اند که در بین آنها یک سلول خاص وجود دارد که در ترمیم آسیب‌های وارده به قلب موثر است.  آنها سلول مذکور را در "مایع برون شامه‌ای قلب" (pericardial fluid) داخل کیسه اطراف قلب شناسایی کرده‌اند.

 

این مطالعه به رهبری دکتر "پال کوبس"(Paul Kubes)، "جاستین دنیست"(Justin Deniset) و "پال فدک"(Paul Fedak) انجام شد.

 

سلول مذکور در داخل برون شامه قلب افرادی که دارای جراحتی در قلب خود بودند نیز یافت شده است. محققان معتقدند این سلول‌ها راههای جدیدی را برای توسعه درمان‌های جدید برای بیماران مبتلا به بیماری قلبی و یا جراحت قلبی ارائه می‌دهند.

 

این نخستین بار است که پزشکان قلب این احتمال را بررسی می‌کنند که سلول‌های خارج از قلب می‌توانند در بهبود و ترمیم قلب آسیب دیده موثر باشند یا خیر.

 

فدک استاد دانشکده قلب دانشگاه کلگری گفت: کشف یک سلول جدید که می‌تواند به بهبود عضله قلب آسیب دیده کمک کند می‌تواند راه را برای توسعه درمان‌های جدید برای میلیون‌ها نفر که از بیماری‌های قلبی رنج می‌برند میسر سازد. ما همیشه می‌دانستیم که قلب در داخل کیسه‌ای قرار دارد که با یک مایع عجیب پر شده است اما اکنون دریافته‌ایم که این مایع برون شامه‌ای قلب غنی از سلول‌های درمان کننده جراحت‌های وارده به قلب است.

 

یافته‌های این مطالعه در مجله "Immunity" منتشر شد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------