یک چهارم مردم دچار اختلالات روانی‌اند/ 60 درصد افسرده ها خانم هستند



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی, اختلالات روانی‌
قائم مقام معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: براساس آمارهای موجود حدود 25 درصد مردم به نوعی دچار اختلالات روانی هستند و بیش از 60 درصد افراد افسرده را خانم‌ها تشکیل می‌دهند. 

کاظم فرهمند در حاشیه سفر خود به کاشمر و دیدار با مدیر شبکه بهداشت و درمان این شهر در گفت‌وگو با ایسنا عنوان کرد: در حال حاضر افسردگی در خانم‌ها و در برخی گروه‌های جمعیتی مانند افراد بازنشسته بیشتر است و براساس آمارهای موجود حدود 25 درصد مردم به نوعی دچار اختلالات روانی هستند؛ در واقع اضطراب، یک بیماری روانی محسوب می‌شود. 

 

قائم مقام معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: بیش از 60 درصد افراد افسرده را خانم‌ها تشکیل می‌دهند، بدون شک اگر میزان افسردگی کمتر شود هزینه‌های بهداشت و درمان بسیار کاهش خواهد یافت.

 

فرهمند افزود: متاسفانه کیفیت زندگی افراد افت کرده و بیمار افسرده خانواده خود را نیز دچار افسردگی می‌کند؛ خودمراقبتی معنوی یکی از مهم‌ترین راه‌های پیشگیری افسردگی است.

 

وی گفت: بیماری‎های غیر واگیر به یک معضل تبدیل شده و در حال حاضر این موضوع در دستور کار وزارت بهداشت قرار گرفته است.

 

پیش از این نیز و در زمستان 97 ، معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفته بود: در حال حاضر 24 درصد افراد بالای 15 سال در کشور دچار اختلالات روانی و رفتاری هستند.

 

به گزارش ایسنا، غلامحسین خدایی در دومین مجمع سلامت شهرستان کاشمر عنوان کرده بود: به رغم این که سلامت چهار بعد سلامت جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی می‌شود اما امروزه بسیاری از بیماری‌های جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی خارج از امکانات و اختیارات وزارت و شبکه بهداشت و درمان است.

 

خدایی عنوان کرد: اگر بیماری‌های مختلفی از جمله سرطان، چاقی، دیابت، فشارخون و نبود ارتباط صمیمی، امید و نشاط در جامعه است این‌ها از اختیارات وزارت بهداشت و شبکه بهداشت و درمان خارج است.

 

وی بیان کرد: این بیماری‌ها و مشکلات یا به شیوه زندگی و نوع نگاه خود ما بر می‌گردد و یا سازمان‌های مختلف و حاکمیت در برخی مواقع موجب این بیماری‌ها شده‌اند که در همین راستا مجمع سلامت تشکیل شده تا تصمیمات لازم اتخاذ گردد.

 

معاونت اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، افزود: وقتی در جامعه نشاط و اعتماد نباشد، مردم را به حساب نیاوریم و به مردم امید ندهیم، سلامت مردم در ابعاد مختلف دچار تخریب می‌شود.

 

وی عنوان کرد: این بی‌تفاوتی‌ها نسبت به مردم موجب ‌شده که اکنون در کشور 24 درصد مردم بالای 15 سال دچار اختلالات روانی و رفتاری باشند؛ این که همیشه با نیت خیر اقدامی را انجام می‌دهیم و یا حرفی را می‌زنیم از نظر انسانیت قابل قبول نیست باید دید برای مردم چه اتفاقی می‌افتد و چه فوایدی دارد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------