تولید مکمل آهن نانویی که دندان‌ها را سیاه نمی‌کند



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی, مکمل آهن نانویی
محققان یکی از شرکت‌های دانش بنیان مکمل‌های آهن نانو ساختار عرضه کردند که از سیاه شدن دندان و ایجاد مشکلات گوارشی جلوگیری می‌کند. 

به گزارش ایسنا، یکی از شرکت‌های فعال در حوزه سلامت مکمل‌ نانویی حاوی آهن تولید کرده که نسبت به مکمل‌های موجود در بازار از مزیت بالاتری برخوردار است.

 

ارسلان پاشاپور از محققان این طرح گفت: برخی کودکان برای تامین نیاز روزانه آهن از مکمل‌های حاوی آهن استفاده می‌کنند که این مکمل‌ها مشکلاتی نظیر سیاه شدن دندان را ایجاد می‌کنند از این رو ما سوسپانسیون حاوی نانولیپوزوم‌های ترکیبات آهن‌دار ساختیم که به دلیل لیپوزومال بودن، دندان سیاه نمی‌شود.

 

وی با تاکید بر اینکه این مکمل همچنین بر روی سیستم گوارش نیز تاثیر گذار نیست، ادامه داد: یکی از جذابیت‌های این مکمل، نانوساختار بودن آن است که موجب افزایش جذب می‌شود. در واقع ما در این مکمل با دو ویژگی مختلف مواجه هستیم، لیپوزمال بودن که موجب ممانعت از سیاه شدن دندان و سازگاری با سیستم گوارش می‌شود و نانومقیاس بودن که موجب افزایش جذب ترکیبات می‌شود.

 

به گفته این محقق، لیپوزوم ساختار میکروسکوپی کروی دارد که غشاء فسفولیپیدی آن را محاط کرده است. به دلیل فضای خالی داخل لیپوزوم امکان حمل دارو و ترکیبات مغذی با این ساختار وجود دارد.

 

پاشاپور با بیان اینکه در این مکمل، علاوه بر آهن از اسیدفولیک و ویتامین B۱۲ نیز استفاده شده است، خاطر نشان کرد: این درحالی است که نمونه‌های خارجی که با فناوری لیپوزومال ساخته شده‌اند، تنها حاوی آهن هستند.

 

وی از دیگر مزیت‌های این فناوری، را سوسپانسیون بودن آن دانست و خاطر نشان کرد: این در حالی است که نمونه‌های خارجی به صورت پودر است و باید پیش از مصرف توسط مصرف کننده با آب ترکیب شده و به سوسپانسیون تبدیل شوند. 

 

بنا بر اعلام روابط عمومی ستاد ویژه توسعه فناوری نانو، این مکمل گواهی نانومقیاس را دریافت کرده و در حال طی مراحل برای گرفتن پروانه ساخت از سازمان غذا و دارو است.

 

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------