اخبار پزشکی

باکتری دندان،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی

ساخت سلاح لیزری برای از بین‌ بردن باکتری‌های دندان

محقق ایرانی دانشگاه پنسیلوانیا و همکارانش با استفاده از نانو ذرات و لیزر سلاحی برای از بین بردن بیوفیلم‌ها و باکتری‌های…

اندازه گیری قند خون در خواب با سیستم هوشمند



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,
اندازه گیری قند خون به خصوص برای بررسی وضعیت افراد مبتلا به دیابت همیشه یک چالش جدی بوده و محققان برای حل این مشکل از یک سیستم هوشمند بهره گرفته اند.

به گزارش مهر به نقل از نیواطلس، پی بردن به میزان قند خون بدون سوراخ کردن سطح پوست هنوز به سادگی ممکن نیست ولی محققان دانشگاه وارویک انگلیس برای اولین بار یک سیستم مبتنی بر هوش مصنوعی را ابداع کرده‌اند که قادر به برآورد دقیق قند خون با استفاده از علائم و سیگنال‌های الکتروکاردیوگرافی است.

 

سوراخ کردن مداوم نوک انگشت برای اندازه گیری میزان قند خون کار دشواری است، اما روش جدید تنها بر مبنای بررسی نوار الکتروکاردیوگرافی با استفاده از یک سیستم هوش مصنوعی عمل می‌کند. مزیت این سیستم امکان استفاده از آن برای اندازه گیری قند خون حتی در شرایطی است که فرد به خواب رفته است.

 

سیستم یادشده با بررسی ریتم علائم الکتروکاردیوگرافی خاص هر فرد و با بهره گیری از سوابق جمع آوری شده توسط تک تک اشخاص می‌تواند الگوهایی را در این زمینه بیابد و در نهایت اندازه گیری خود را انجام دهد. این سیستم حتی می‌تواند میزان پایین قند خون را هم شناسایی کند و در این زمینه به بیمار هشدار دهد. دقت سیستم یادشده فعلاً در حدود ۸۲ درصد است که امید می‌رود در آینده باز هم افزایش یابد.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------