افزایش قربانیان ویروس کرونا به بیش از ۸۰۰ نفر/ شمار مبتلایان کرونا در چین ۴ برابر بیماری سارس است



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,ویروس کرونا
قربانیان ویروس کرونا (corona) در کشور چین از ۸۰۰ نفر عبور کرد و مقامات این کشور هم زمان اعلام کردند که ۱۴۳۹ نفر از مبتلایان به این ویروس هم درمان شده اند. 

  به گزارش فارس، منابع خبری از عبور شمار قربانیان مبتلایان به ویروس کرونا از ۸۰۰ نفر خبر می دهند.

 

مرکز بهداشت شهر استان هوبی چین خاطرنشان کرد که در ۲۴ ساعت روز ۸ فوریه( ۱۹ بهمن) ۲۱۴۷ نفر به پدیده ویروس کرونا مبتلا شدند که ۱۳۷۹ نفر آنها در شهر ووهان در این استان بوده و در این مدت هم ۸۱ نفر ديگر هم جان خود را از دست دادند.

 

با توجه به شمار مبتلایان جدید، شمار افردی که در کشور چین به این ویروس مبتلا شده اند به بیش از ۲۷ هزار نفر رسیده است.

 

همچنين مقامات چینی از بهبودی ۱۴۳۹ نفر از مبتلایان به این ویروس در این کشور خبر دادند.

 

ویروس های کرونا( یا کروناویروس ها) دسته ای کلی از ویروس ها هستند که بیماری های مربوط به دستگاه تنفسی از سرما خوردگی معمولی گرفته تا برونشیت و عفونت مجاری تنفسی را منجر می شود.

 

این ویروس جدید که هنوز از طرف سازمان های مانند بهداشت جهانی یا سی.دی. سی نامی برای آن انتخاب نشده، از طريق تنفس و تماس هم منتقل میشود و همین امر کنترل آنرا دشوار کرده است. این ویروس، بیماری« سندرم زجر تنفسی حاد» یا ARDS را در فرد مبتلا ایجاد می کند، یک بیماری خطرناک و نارسایی دستگاه تنفسی است که با توسعه و گسترش سریع التهاب و عفونت در ریه ها شروع می شود. در ادامه، به علت پر شدن کیسه های هوایی شُش ها از مایع میان بافتی، اکسیژن کافی به فرد نمی رسد و در صورت عدم رسیدگی بموقع بیمار با خطر مرگ مواجه خواهد بود.

 

شمار مبتلایان کرونا در چین ۴ برابر بیماری سارس است

گرچه ضریب مرگبار بودن ویروس کرونا در چین به مانند بیماری سارس در سال های ۲۰۰۲ و ۲۰۰۳ میلادی نیست اما شمار مبتلایان آن تا روز شنبه ۴ برابر سارس بوده است.

 

روزنامه ساوت چاینا مورنینگ پست دراین زمینه گزارش داد: سارس در آن زمان در سراسر دنیا جان ۸۱۳ نفر را گرفت و بیشتر قربانیان در چین و هنگ کنگ بودند. کرونا تاکنون باعث مرگ ۷۲۸ نفر شده است. با این حساب در روزهای آتی میزان مرگ و میر این بیماری از سارس پیشی خواهد گرفت.

 

این ویروس البته با نظرداشت شمار مبتلایان ضریب مرگ و میری در حدود ۲ درصد دارد و تاکنون بیش از ۳۴ هزار و ۵۰۰ نفر که اکثرا در چین هستند به آن مبتلا شده اند و افزون بر دو هزار و ۱۰۰ نفر درمان شده اند.

 

سفارت آمریکا از مرگ یکی از شهروندان این کشور در بیمارستانی در شهر ووهان واقع در مرکز چین و محل اصلی شیوع بیماری خبر داده و وزارت خارجه ژاپن هم مرگ یکی از شهروندان خود در این شهر را مورد تایید قرار داده است.همه افرادی که جان باخته اند بجز دو نفر که در فیلیپین و هنگ کنگ فوت کردند، در چین و بخصوص در شهر ووهان مرکز استان خوبی این کشور جانشان را از دست داده اند.

 

بیماری مرگبار سارس در ۳۲ کشور و منطقه جهان شیوع پیدا کرد. باعث ابتلای ۸ هزار و ۴۳۷ نفر شد و جان ۸۱۳ نفر را گرفت. اما کرونا در ۲۴ کشور و منطقه شیوع پیدا کرده است.

 

آماش آدالیا از دانشگاه جان هاپکینز آمریکا می گوید که ضریب مرگ و میر کرونا پایین تر از سارس است اما نهایت امر هنوز معلوم نیست و شاید در آینده ای نه چندان دور به یک ویروس مهلک تبدیل شود.

 

وی در این زمینه به رسانه ها گفت : تا زمانی که ندانیم چند نفر به کرونا مبتلا شده اند و بیماری تا چه اندازه در آنها جدی استد؛ نمی توانیم براورد دقیقی از مرگبار بودن ویروس داشته باشیم.

 

با افزایش شمار مبتلایان بتدریج پروازهای ورودی و خروجی بیشتری به چین لغو می شود و نزدیک به ۸۰ کشور دنیا محدودیت های جدی برای سفر چینی ها در نظر گرفته اند.

 

شرکت های هواپیمایی کتی پاسیفیک و کتی دراگون از هنگ کنگ امروز اعلام کردند که ۷۸۳ پرواز هفتگی در ماه فوریه و ۸۳۵ پرواز هفتگی در ماه مارس را لغو می کنند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------