اخبار پزشکی

باکتری دندان،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی

ساخت سلاح لیزری برای از بین‌ بردن باکتری‌های دندان

محقق ایرانی دانشگاه پنسیلوانیا و همکارانش با استفاده از نانو ذرات و لیزر سلاحی برای از بین بردن بیوفیلم‌ها و باکتری‌های…

ویروس کرونا بعد از زمستان از بین می رود؟



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,ویروس کرونا
مسئول بیماری های واگیر مرکز بهداشت استان اصفهان با اشاره به این که ویروس کرونا (corona) مثل سایر ویروس های عامل بیماری تنفسی، اغلب در فصل سرما رایج است، خاطرنشان کرد:این ویروس پس از گذشت فصل سرما به شکل نادر وجود خواهد داشت تا پاییز سال بعد که مجدداً شروع به فعالیت می کند. 

  فدایی در گفتگو با ایسنا، با اشاره به اینکه انواع بیماری های تنفسی مختلف هستند، ولی معمولاً در فصل سرما شیوع دارند، اظهارکرد:دوره بیماری کرونا (corona) حدود ۳ تا ۷ روز است و از علامت های آن میتوان به تب، گلو درد، سر درد و سرفه (cough) اشاره کرد.

 

او در مورد استفاده از ماسک برای جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا، اظهار کرد:خیلی از مردم این ایام از ماسک استفاده می کنند، درحالی که استفاده از ماسک در زندگی روزمره شهروندان هیچ تأثیری ندارد و تنها برای مراقبت و یا تماس با شخص بیمار سفارش می شود.

 

فدایی استفاده از ژل های ضد عفونی کننده (antiseptic) دست را مفید دانست و ادامه داد:در کنار شست و شوی مکرر دست، استفاده از ژل های ضد عفونی کننده دست در پیشگیری از ابتلا به ویروس مؤثر است.

 

مسئول بیماری های واگیر مرکز بهداشت استان اصفهان با تأکید براینکه برای جلوگیری از بیماری های تنفسی من جمله ویروس کرونا (corona) رعایت بهداشت فردی بطور جدی سفارش می شود، ادامه داد:علاوه بر شست و شوی مکرر دست ها با آب و صابون، افراد در زمان سرما خوردگی و بیماری در خانه استراحت کنند و تا ۲۴ ساعت پس از قطع تب، در مکان های عمومی حاضر نشوند.

 

او افزود :افراد حتماً درهنگام عطسه و سرفه دهان (Mouth) خود را با دستمال کاغذی یا آرنج بپوشانند و فورا دستمال کاغذی را در سطل آشغال بیندازند، همینطور در موقع بیمای از دست و روبوسی پرهیز کنند.

 

فدایی به افراد مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا و افردی که جزء گروه افراد حساس و در معرض آسیب به شمار می آیند سفارش کرد که در اسرع وقت به پزشک مراجعه کنند و از خود درمانی یا تأخیر در مراجعه به پزشک پرهیز کنند.

 

متخصص عفونی و مسئول بیماری های واگیر مرکز بهداشت استان اصفهان با اشاره به این که افرادی که بیماری های خاص دارند نسبت به دیگران بیشتر مستعد دریافت این ویروس هستند، عنوان کرد :به این معنی که این افراد در صورت ابتلا به ویروس کرونا حال بدتری خواهند داشت و به مراقبت بیشتری احتیاج دارند.

 

فدایی با اشاره به اینکه تا به حال خردسالان نسبت به بزرگسالان کم تر درگیر این بیماری شده اند، اعلام کرد :البته این داده ها مربوط به کشور چین است و معلوم نیست که در کشور ما هم دقیقاً به همین صورت باشد، ولی بطور کلی بچه ها کم تر به این بیماری مبتلا شده و چنانچه مبتلا شوند بصورت خفیف خواهد بود.

 

مسئول بیماری های واگیر مرکز بهداشت استان اصفهان درباره‌ی تشخیص کرونا از آنفلوانزا و یا سرما خوردگی گفت:همکاران فعال ما در حوزه علوم پزشکی اطلاعات کاملی در خصوص این بیماری دارند و موارد مشکوک را تشخیص میدهند که برای تائید بیماری از آن ها آزمایشات دقیق گرفته می شود.

 

او در آخر با اشاره به ابلاغ مقررات و توصیه های بهداشتی به تمامی بخش ها و مراکز عمومی مانند آموزش و پرورش و شهرداری، ذکر کرد :در صورتیکه فردی در خانواده مبتلا به ویروس کرونا (corona) شود دیگر افراد خانواده بطور معمول باید از تماس نزدیک با او جلوگیری کنند و تا حد امکان فاصله بگیرند.

 

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------