اخبار پزشکی

باکتری دندان،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی

ساخت سلاح لیزری برای از بین‌ بردن باکتری‌های دندان

محقق ایرانی دانشگاه پنسیلوانیا و همکارانش با استفاده از نانو ذرات و لیزر سلاحی برای از بین بردن بیوفیلم‌ها و باکتری‌های…

هشدار کرونایی به آرایشگاه‌ها/ خانم‌ها بیشتر مراقب باشند



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,کرونا
آرایشگاه‌ها و سالن‌های زیبایی می‌توانند یکی از محل‌های انتقال عفونت باشند، پس اگر می‌توانید تا ریشه‌کنی کرونا به آرایشگاه نروید. 

به گزارش مهر، این روزها که درگیر کرونا ویروس جدید شده‌ایم، مهم‌ترین توصیه وزارت بهداشت به مردم برای پیشگیری از ابتلاء به کرونا ویروس، رعایت بهداشت فردی و ماندن در خانه است. با این حال برخی از مردم برای امور روزانه و شخصی خود بیرون می‌روند. در این بین، حضور در آرایشگاه‌ها و سالن‌های زیبایی، در زمان شیوع یک بیماری واگیر، می‌تواند خطرناک باشد. لذا، بهتر است حداقل نکات بهداشتی را در موقع حضور در چنین محیط‌ها و اماکنی، رعایت کنیم.

 

مهدی کمری کارشناس بهداشت، با بیان اینکه تقریباً امکان تعطیلی آرایشگاه‌های زنانه و مردانه وجود ندارد، گفت: معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ضمن توصیه تعطیلی آرایشگاه‌ها تا اطلاع ثانوی، تمام دستورالعمل‌های لازم در زمینه رعایت بهداشت فردی برای مشتریان به ویژه در آرایشگاه‌های زنانه و ضدعفونی و گندزدایی مدام تمام وسایل موجود را ارائه داده است.

 

وی در ابتدا به نکات مهمی که آرایشگران باید رعایت کنند، اشاره کرد و گفت: آرایشگران با توجه به اینکه در ارتباط بیشتری با افراد مختلف هستند و آگاهی از سلامت آنها ندارد، باید بیشتر از سایرین نکات بهداشتی را رعایت کند.

 

کمری افزود: آرایشگران بهتر است مشتریانی را بپذیرند که با آنها سابقه آشنایی دارند و از رعایت بهداشت فردی آنها مطمئن هستند.

 

وی با عنوان این مطلب که افراد باید به محض ورود به آرایشگاه ضدعفونی شوند، گفت: تجمع افراد در یک محیط سربسته احتمال ابتلاء به کرونا ویروس جدید را بیشتر می‌کند بنابراین اجازه ندهید محیط آرایشگاه شلوغ شود.

 

کمری با تاکید بر اینکه آرایشگاه‌ها باید از تهویه هوای مناسب برخوردار باشند، تصریح کرد: تمام سطوح و ابزارها باید به درستی مدام گندزدایی کنید. الکل برای ضدعفونی دست‌ها باید در دسترس مشتریان بگذارید.

 

وی ادامه داد: استفاده از تجهیزات آرایشگاهی یکبار مصرف از جمله مواردی است که باید رعایت شود. پرهیز از دست دادن و رعایت بهداشت فردی را به مشتریان یادآوری کنید.

 

این کارشناس بهداشت، خطاب به آرایشگران گفت: از مراجعه‌کنندگان خود بخواهید لوازم شخصی اصلاح و آرایش را همیشه همراه خود بیاورند. از ضد عفونی کردن محیط و صندلی و تجهیزات سالن بعد از خروج مشتری‌ها مطمئن شوید.

 

وی با عنوان این مطلب که مردم باید بدانند منطقی‌ترین و درست ترین اقدام در شرایط فعلی به تعویق انداختن دریافت خدمات آرایشی و زیبایی در سالن‌ها تا ریشه‌کنی کامل کرونا است، افزود: اگر به هر دلیلی به آرایشگاه‌ها مراجعه می‌کنید حتماً نکات بهداشتی را برای کاهش انتقال ویروس کرونا رعایت کنید.

 

کمری گفت: مثلاً به سالن‌های شلوغ مراجعه نکنید. از انجام مواردی که ارتباط مستقیم با رعایت بهداشت دارند و به نوعی کارهای مربوط به زیبایی است مانند کاشت ناخن، تتو و…، تا حد ممکن پرهیز کنید.

 

وی افزود: همراه خود مواد ضدعفونی کننده داشته باشید. از لوازم آرایشی که با چشم و دهان تماس دارد استفاده نکنید.

 

کمری گفت: از آرایشگر خود بخواهید قبل از شروع کار، دست‌ها را کاملاً شسته و ضدعفونی کند. بعد از اتمام کار حتماً دست و صورت خودتان را بشویید و ضد عفونی کنید.

 

این کارشناس بهداشت، در پایان افزود: در بازگشت به منزل هم لباس‌هایتان را عوض کنید و در صورتی که ممکن است به حمام بروید.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------