فوتی‌های کرونا در کرمان، کجا دفن می‌شوند؟/ شیب ابتلا به کرونا در اصفهان قابل تامل است



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,شهردار کرمان
در روزهای گذشته در فضای مجازی حرف و حدیث های زیادی درباره محل خاص پیش بینی شده از سوی شهرداری کرمان برای فوت شدگان احتمالی ناشی از ابتلاء به کرونا مطرح شده بود که با واکنش شهردار کرمان روبرو شد.

  "مهران عالم‌زاده" شهردار کرمان در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص محل تدفین افرادی که به علت بیماری کروناویروس فوت خواهند شد، گفت: امیدواریم که همه بیماران مبتلا به این ویروس هرچه زودتر بهبود پیدا کرده و هیچ‌یک از آنها فوت نکنند.

 

وی از محل پیش بینی شده تدفین، متوفیان احتمالی ویروس کرونا اظهار کرد: مقرر شده است با رعایت نکات بهداشتی و طبق پروتکل های وزارت بهداشت، افرادی که به‌دلیل کروناویروس فوت می کنند، در همان محل آرامستان فعلی کرمان در کنار مسجد صاحب‌الزمان دفن شوند و هیچ جای دیگر برای دفن فوت شدگان احتمالی تعیین نکرده ایم.

 

به گزارش ایسنا، پیش از این نیز رضا گلپیرا، رئیس مرکز مدیریت بیمارستانی و تعالی خدمات بالینی وزارت بهداشت درباره پروتکل دفن افرادی که به دلیل ابتلا به کرونا فوت شده‌اند، ضمن رد برخی شایعات مبنی بر عدم دفن بهداشتی این افراد، گفت: ما بر اساس پروتکلی از قبل تعیین شده در این زمینه عمل می‌کنیم که البته فقط برای کرونا نیست، متوفی را طبق پروتکل بهداشتی خاص دفن می‌کنیم، به‌طوری که فرد را در بیمارستان به صورت کامل کاور می‌کنند و دیگر کسی حق ندارد کاور را باز کند. در نهایت متوفی با نظارت بهداشتی دفن می‌شود، نه اینکه او را به خانواده تحویل دهند.

 

تاج الدین: شیب ابتلا به کرونا در اصفهان قابل تامل است

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: اپیدمی کرونا در شهر اصفهان کمرنگ تر از برخی دیگر از کلان شهرها بوده اما شیب ابتلا به این ویروس در اصفهان قابل تامل است.

 

ناهید تاج الدین در گفت و گو با ایمنا با اشاره به ضرورت تجهیز مردم و بیمارستان‌ها برای مبارزه با ویروس کرونا گفت: متأسفانه هنوز حتی پزشکان، پرستاران و کادر درمانی فداکار و زحمتکش ما با کمبود ماسک و دستکش مواجه اند و امکانات مبارزه با کرونا حتی در بیمارستان‌ها نیز مناسب نیست؛ این در حالیست که برابر آمار مسئولان وزارت بهداشت، ۴۰ تا ۴۵ درصد موارد ابتلاء به کرونا در محیط بیمارستانب رخ می‌دهد.

 

وی افزود: با سطح مطلوب پدافند غیر عامل فاصله داریم و به رغم سرمایه انسانی مناسب در زمینه پزشکی و پرستاری، در مدیریت بحران آنطور که انتظار می‌رود عمل نمی‌کنیم.

 

نماینده مردم اصفهان در مجلس ادامه داد: اگرچه اپیدمی کرونا در شهر اصفهان کمرنگ‌تر از برخی دیگر کلان شهرها بوده اما شیب ابتلاء به این ویروس در اصفهان قابل تأمل است که این مهم مراقبت‌های فراگیرتری را می‌طلبد.

 

تاج الدین تصریح کرد: به نظر می‌رسد همزمان با اقدامات بهداشتی و درمانی، باید برای بهداشت روان جامعه هم تمهیداتی اندیشید؛ خصوصاً آنکه این ویروس در آستانه عید نوروز و جشن‌های ملی و باستانی حادث شده و جامعه احساس خوبی از وضعیت حاضر خود ندارد.

 

وی خاطرنشان کرد: امید داریم با کوشش‌های قابل تقدیر و شبانه روزی کادر درمانی و همزمان با گرم‌تر شدن هوا، به مرحله افول ویروس کرونا برسیم و آن را با مشارکت فراگیر اجتماعی شکست دهیم.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------