سلامت بسیاری از کارگران و کارمندان در معرض خطر است/جان باختن یک پزشک در تهران، یک پرستار در آبادان



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,فریده اولادقباد
نماینده مردم تهران در مجلس از بازگشت ساعت کاری ادارات به روال عادی انتقاد کرد و گفت: آیا کارمندان و کارگران رویین تن هستند؟ 

فریده اولادقباد در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: چرا تصمیمات چندگانه درباره ساعت کاری ادارات گرفته می‌شود؟ مگر بنا بر مصوبه ستاد مقابله با کرونا که هدف اصلی آن پیشگیری و کنترل این بیماری و صیانت از جان افراد است برای کاهش ساعت اداری تصمیم گرفته نشده بود، پس چرا این کاهش ساعت کاری برای کارگران و کارمندان اجرایی نشد؟

 

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزود: آیا کارمندان و کارگران رویین تن هستند؟ مگر این امکان وجود ندارد که این افراد برای خانواده‌هایشان ناقل ویروس شوند؟ درخواست ما این است در مواردی که امکان دورکاری و یا شیفتی شدن ادارات هست این کار انجام شود و در غیر این صورت نسبت به کاهش ساعت کاری ادارات اقدام شود.

 

این نماینده مجلس ادامه داد: بسیاری از کارگران و کارمندان سلامتشان در معرض خطر است، چه نهادی پاسخگوی آنها خواهد بود؟ همچنین این سوال وجود دارد که آیا برای ضدعفونی کردن محل کار کارمندان و کارگران که می‌تواند آلودگی زیادی داشته باشد فکری شده است؟

 

اولادقباد در پایان ضمن قدردانی از کادر پزشکی، پرستاری و بهداشت و درمان برای انجام رسالت خطیر خود در این موقعیت همچنین خواستار ارائه گزارشی درباره میزان تجهیزات در اختیار بیمارستان‌ها برای مقابله با کرونا شد.

 

جان باختن یک پزشک در تهران، یک پرستار در آبادان

بنابر گزارش انجمن پزشکان عمومی ایران، موسی فتح‌آبادی، یکی دیگر از پزشکان بر اثر ابتلا به کرونا جان باخت.

 

در اطلاعیه انجمن پزشکان عمومی ایران آمده که «موسی فتح‌آبادی، متخصص طب اورژانس بیمارستان ارتش و از مدیران گروه طب اورژانس دانشگاه تهران، در مبارزه با کرونا جان خود را از دست داد.»

 

طی روزهای اخیر، جان باختن پزشکان و پرستاران بر اثر ابتلا به کادر درمان روند پرشتابی به خود گرفته است و شماری از پزشکان و پرستاران که در تماس مستقیم با بیماران مبتلا به کرونا بوده‌اند خود نیز به این بیماری مبتلا شده و تعدادی از آنها جان باخته‌اند.

 

روز یک‌شنبه علاوه بر اعلام خبر جان باختن وحید منصف و موسی فتح‌آبادی، دو پزشک، گزارش‌هایی نیز درباره جان باختن دو تن از پرسنل بیمارستان گلسار رشت منتشر شد.

 

همزمان رسانه‌های محلی در آبادان خبر دادند که رضا پور ساکی، یکی از پرستاران بیمارستان طالقانی آبادان، بیمارستان ویژه قرنطینه بیماران کرونا، جان خود را از دست داده است.

 

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------