یک متخصص فیزیوتراپی: تقویت عضلات تنفسی راهکاری برای جلوگیری از ابتلا به کرونا است



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی, تقویت عضلات تنفسی
متخصص فیزیوتراپی و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی اهواز با اشاره به اینکه ویروس کرونا، ریه‌ها را هدف قرار می‌دهد، گفت: تقویت سیستم و عضلات تنفسی یکی از راهکارهای مهم در جلوگیری از ابتلا به این ویروس است. 

به گزارش ایرنا مجید روانبخش شامگاه سه شنبه در برنامه تلویزیونی "سلامت خونه" سیمای خوزستان، اظهارداشت: یکی از خط‌های اول مقابله با بیماری و درمان کرونا، رشته فیزیوتراپی با محوریت تقویت عضلات تنفسی است.

 

وی با اشاره به اینکه در این رابطه برای بیماران مبتلا از طریق متخصصان این رشته خدمات درمانی ارائه می‌شود، گفت: افرادی که این خدمات را دریافت می‌کنند، بیماران بستری در بیمارستان‌ها، افراد مبتلا در منازل و حتی افراد سالم هستند.

 

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی اهواز با تاکید بر اینکه یکی از سیستم‌هایی که بر اثر کرونا با این بیماری درگیر می‌شود، سیستم تهویه و ریه افراد است، گفت: بنابر این استفاده از همه ظرفیت‌های سیستم تنفسی و تهویه بدن برای مقابله و سرکوب آن ضروری است.

 

روانبخش تصریح کرد: با برخی تمرین‌های تنفسی می‌توان عملکرد سیستم تهویه بدن را ارتقا داد تا در صورت ابتلا بتوانند این بیماری را تحمل کنند.

 

وی از کوید ۱۹ به عنوان یک بیماری محدود کننده ریه نام‌برد و افزود: در این شرایط میزان حمایت سیستم تنفسی باید بالا برود که با توانبخشی تنفسی محقق می‌شود.

 

این متخصص فیزیوتراپی اضافه‌کرد: در بیماری کرونا، سه جز سیستم تنفسی درگیر می‌شوند که شامل ریه، قفسه سینه و عضلات تنفسی است و به همین دلیل باید یاد بگیریم که هوای بیشتری وارد ریه‌ها کنیم تا اکسیژن بیشتری جذب شود.

 

 روانبحش یادآورشد: اگر تنفس تند و سطحی باشد، هوا در ریه نگهداری می‌شود و رفتار بافتی سیستم تنفسی تغییر می‌کند و تحمل نگهداری هوا را خواهد داشت به این ترتیب که باید دم و بازدم عمیق صورت بگیرد و هوا را به آرامی خاکی کرد.

 

به گفته وی در این صورت دیافراگم عضله‌ای سیستم تنفسی تقویت می‌شود و این درحالی است که چاقی یکی از علل مخدوش شدن سیستم تنفسی است و افراد باید نسبت به این موضوع توجه داشته باشند.

 

موارد مثبت از بیماری کوید ۱۹ یا ویروس کرونا از اواخر بهمن پارسال در کشور مشاهده شد.هم اکنون تقریبا همه مجموعه‌های اجرایی ، اداری و فرهنگی ، عملیاتی و خدمات عمومی و درمانی خوزستان درگیر پیشگیری و درمان بیماری کرونا هستند و شیوع این ویروس بر بیشتر فعالیت‌های اقتصادی ، آموزشی ، اداری اجتماعی و فرهنگی خوزستان تاثیر گذاشته است.

 

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------