اخبار پزشکی

باکتری دندان،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی

ساخت سلاح لیزری برای از بین‌ بردن باکتری‌های دندان

محقق ایرانی دانشگاه پنسیلوانیا و همکارانش با استفاده از نانو ذرات و لیزر سلاحی برای از بین بردن بیوفیلم‌ها و باکتری‌های…

نزدیک شدن ایران به یک روش درمان نسبتا مؤثر برای کرونا/ جهش ویروس کرونا اشتباه است



"
معاون وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه در حال نزدیک شدن به یک روش درمان نسبتا مؤثری هستیم، گفت: امیدوار هستیم پس از اطمینان مطالعات در چند روز آینده، بتوانیم داروی جدید را اعلام و تولید کنیم. 

به گزارش مهر به نقل از رادیو گفتگو، دکتر رضا ملک زاده معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دکتر حسن ابوالقاسمی استاد دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله و رئیس انجمن خون و سرطان کودکان ایران درباره دستاوردها و روش نوین پلاسما درمانی در درمان کرونا توضیحاتی ارائه کردند.

 

رضا ملک زاده با بیان اینکه پژوهش‌های مفصلی در سطح جهان در رابطه با درمان ویروس کرونا در حال انجام است، گفت: در ایران نیز خوشبختانه جامعه محققین پزشکی نیز پاسخ محکمی به این اپیدمی داده‌اند و نزدیک به یک هزار طرح تحقیقاتی در زمینه‌های مختلف این بیماری در دست اجرا است.

 

وی گفت: بیش از ۷۰ مورد از این طرح‌ها، روش‌های مختلف درمانی و ترکیبات گوناگون دارویی برای معالجه کووید ۱۹ است که یکی از این روش‌ها پلاسما درمانی است.

 

امیدوار هستیم بتوانیم داروی جدید را اعلام و تولید کنیم

ملک زاده با تصریح اینکه در حال نزدیک شدن به یک روش درمان نسبتاً مؤثری برای کرونا هستیم، اظهار کرد: امیدوار هستیم پس از اطمینان مطالعات در چند روز آینده، بتوانیم داروی جدید را اعلام و تولید کنیم.

 

وی افزود: فاوی‌پیراویر تجربه موفقی نبوده و داروی ابولا خیلی موثرتر بوده است و اجازه بدهیم که مطالعات تکمیل شود بعد از آن اعلام می کنیم.

 

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، در خصوص پلاسما درمانی نیز توضیح داد و خاطرنشان کرد: ترجیح می‌دهیم ابتدا درمان‌های دارویی که ساده و مؤثر باشد روی بیماران انجام دهیم و در مواردی که داروها جواب نمی‌دهند، پلاسما درمانی نیز قطعاً کمک کننده خواهد بود.

 

وی گفت: در ایران تیم سازمان انتقال خون در مورد پلاسما درمانی اقدامات و تحقیقات خیلی خوبی انجام داده‌اند و امیدوار هستیم در آینده پلاسما درمانی یکی از روش‌های درمانی برای بیمارانی که به دارو جواب نمی‌دهند، باشد.

 

ملک زاده اضافه کرد: دارویی که مربوط به ابولا است تاکنون اثرات خوبی در درمان کرونا داشته است و این دارو هم در دنیا و هم در ایران جواب داده است اما همچنان باید مطالعاتی که به صورت خیلی دقیق انجام می‌شود، تکمیل شود تا بتوانیم درمان قطعی برای این بیماری معرفی کنیم. 

 

جهش ویروس کرونا اشتباه است/ ویروس همان است که بود

مدیر پروژه پلاسمادرمانی کرونا گفت: صحبت درباره جهش ویروس کرونا اشتباه است. این ویروس همانی است که در شروع وجود داشت و فقط به مرور زمان علایم بیشتر خودنمایی می کند.

 

به گزارش رادیو گفتگو، دکتر حسن ابوالقاسمی با بیان اینکه تحقیقات تنها راه پاسخ دادن به سؤالات در خصوص ویروس ناشناخته کرونا است، عنوان کرد: تحقیقات نیاز به تسهیل در امور دارد و در خصوص کرونا و در هنگام شیوع این اپیدمی، این مهم انجام شد. به عنوان مثال مجوزهای کار تحقیقاتی که روی پلاسما برای درمان کرونا انجام دادیم، بیشتر از دو یا سه روز به طول نیانجامید درحالی‌که به صورت عادی زمان بسیار بیشتری طول می کشید.

 

وی درباره تغییرات علایم بیماری در بعضی از بیماران اظهار داشت: کماکان همه علائمی که در بیماران مبتلا به کرونا رویت می شود همان هایی هستد که از قبل می شناختیم؛ در واقع شایع ترین علایم سرفه، تنگی تنفس و تب نه چندان بالا هستند اما به مرور زمان علایم بیشتری مانند اختلال بویایی و دردهای عضلانی نمایان شد. دردهای عضلانی در برخی از بیماران حتی چندین روز قبل از علایم اصلی بروز پیدا می کند.

 

استاد دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله تصریح کرد: صحبت درباره جهش ویروس کرونا اشتباه است بلکه این ویروس همانی است که در شروع وجود داشت و فقط به مرور زمان علایم بیشتر خودنمایی می کند که علایم گوارشی نیز از همین موارد است.

 

رئیس انجمن خون و سرطان کودکان ایران در ادامه به موضوع پلاسما درمانی اشاره کرد و بیان داشت: همه درمان ها در مرحله تحقیق است و هیچ‌کس نمی تواند به صورت قاطع درباره اثرات یک شیوه درمانی صحبت کند. البته در مورد پلاسما درمانی یک منطق وجود دارد؛ در پلاسمای فردی که بهبود پیدا کرده است، پادتن بیماری وجود دارد و این پادتن، حداقل در فردی که بیماری در او فعال است می تواند ویروس را از بین ببرد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------