لغو محدودیت های کرونا در پکن



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,پکن
تدابیر قرنطینه و محدودیت های تردد و ورود و خروج به مناطق و مجتمع های مسکونی در شهر پکن پایتخت چین که با شدتی بیش از نواحی دیگر چین اجرا می شد، از امروز شنبه لغو شد.

به گزارش ایرنا از امروز شنبه وضعیت فوق العاده در شهر پکن در درجه ۳ قرار گرفت که پایین ترین سطح محدودیت ها را نشان می دهد شهرداری پکن اعلام کرده است با توجه به نبود هیچ موردی از ابتلا به کرونا در پایتخت در ۵۰ روز گذشته، دیگر نیازی به این اقدامات کنترلی نیست.

 

بر اساس پروتکل جدید دولت محلی شهر پکن، محدودیت ها برای مناطق مسکونی، فعالیت های ورزشی بیرون از سالن و خروج از پایتخت برداشته می شود.

 

با این حساب در سراسر چین اکنون فقط دو منطقه شامل منطقه خودمختار تبت و استان هوبی کانون شیوع کرونا است که محدودیت ها آنها در رتبه ۲ قرار دارد و کنترل بیشتری روی فعالیت های عمومی صورت می گیرد.

 

همچنین از امروز دیگر تب سنجی برای ورود و خروج به مجتمع های مسکونی در پایتخت چین متوقف می شود و پستچی ها با داشتن کدهای بهداشتی الکترونیکی می توانند وارد این محوطه ها شوند.

 

از امروز هم مراکز تفریحی شهر پکن باز می شود فعالیت های ورزشی خارج از سالن آزاد می شود و بتدریج قرار است تورهای گردشگری داخلی از سرگرفته شود ولی تورهای گردشگری خارج از شهر کماکان ممنوع است و بیماران خارج از پکن می توانند برای درمان به بیمارستان های این شهر مراجعه کنند.

 

بر اساس این گزارش پارک ها، ورزشگاه ها، سالن های ورزشی، کتابخانه ها،  موزه ها و بسیاری از فعالیت های داخل سالن در پکن بتدریج شروع می شود ولی نام سینماها هنوز در این فهرست بازگشایی به چشم نمی خورد.

 

با این حال دولت محلی اعلام کرده است که هنوز خطر ورود کرونا توسط مسافران به داخل پکن وجود دارد و برای همین مسافران پروازهای بین المللی که قصد سفر به پکن دارند باید قبل از ورود به شهر تحت آزمایش کرونا قرار بگیرند و بعد از اینکه وارد شهر شدند نیز باید دوباره آزمایش بدهند.

 

برخی کارشناسان پیش بینی کرده اند که اگر تا ۳۰ روز دیگر موردی از ابتلای به کرونا در پایتخت گزارش نشود، احتمالا سینماها بازگشایی می شود و شهروندان دیگر نیازی به استفاده از ماسک در فضاهای سرپوشیده ندارند.

 

با لغو این محدودیت ها و بازگشایی مدارس و مهدکودک ها در شهر پکن پایتخت چین از روز دوشنبه، اوضاع اقتصادی در این شهر نیز بتدریج به حال عادی بازمی گردد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------