اخبار پزشکی

باکتری دندان،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی

ساخت سلاح لیزری برای از بین‌ بردن باکتری‌های دندان

محقق ایرانی دانشگاه پنسیلوانیا و همکارانش با استفاده از نانو ذرات و لیزر سلاحی برای از بین بردن بیوفیلم‌ها و باکتری‌های…

تاثیر مواد لبنی بر کاهش خطر دیابت و فشار خون



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی, مواد لبنی
نتایج یک بررسی نشان می‌دهد: مصرف شیر با کاهش خطر ابتلا به بیماری دیابت و فشار خون بالا مرتبط است.

 به گزارش ایسنا، یک تیم تحقیقاتی بین‌المللی در بررسی‌های خود به ارتباط میان مصرف میزان قابل توجهی از لبنیات و کاهش خطر ابتلا به بیماری دیابت و فشار خون بالا پی بردند.

 

در این بررسی تحقیقاتی روی ۱۵۰ هزار نفر از ۲۱ کشور از جمله کشورهای آفریقایی، آسیایی، اروپایی و آمریکای شمالی و جنوبی انجام گرفت. همچنین سن شرکت کنندگان متفاوت بود و بین ۳۵ تا ۷۰ سال سن داشتند.

 

دراین بررسی از شرکت‌کنندگان درخواست شد تا به پرسشنامه‌ای در مورد مواد غذایی مصرفی در مدت یک سال پاسخ دهند. همچنین از این افراد درخواست شد تا به پرسش‌های مطرح در مورد میزان مصرف لبنیات از قبیل شیر، ماست، پنیر و خوراکی‌های تولید شده با لبنیات پاسخ دهند.

 

محققان وضعیت سلامت افراد شرکت کننده را ۹ سال بعد مجدد مورد بررسی قرار دادند. به گفته محققان این افراد به‌طور میانگین حدود ۱۷۹ گرم مواد لبنی در طول روز مصرف کرده‌اند همچنین در این بررسی مشخص شد میزان مصرف مواد لبنی در کشورهای اروپایی و آمریکای شمالی و جنوبی بیش از کشورهای آسیایی و آفریقایی است.

 

به گزارش ایسنا به نقل از مدیکال دیلی، محققان یافته‌های به دست آمده را بررسی کردند و دریافتند: مصرف مواد لبنی با کاهش ۲۴ درصدی خطر سندروم متابولیک که شامل مجموعه‌ای از علائم خطرزا در بروز بیماری قلبی است، ارتباط دارد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------