اخبار پزشکی

نوشیدن آب پیاز ,اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی

آب پیاز بدنتان را بازسازی می‌کند

بدون پیاز، هیچ غذایی خوشمزه نیست؛ لذا وقتی در وعده‌های غذایی گنجانده نشود، احساس کمبود می‌کنیم. پیاز در غذا هم معجزه می‌کند…

از هر ۱۰ اصفهانی ۳ نفر ناقل کرونا هستند



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی, بیماری کرونا
عضو ستادملی مقابله با کرونا با بیان اینکهاز هر ده اصفهانی ۳ نفر ناقل بیماری کرونا هستند، گفت: بیماری به درجه‌های بی علامت، علامت خفیف و علامت دار تقسیم بندی می‌شود.

محمدرضا محبوب فر در گفت و گو با مهر با اشاره به شروع موج دوم بیماری کرونا در کشور اظهار داشت: در اسفندماه، موج اول بیماری، کشور را فراگرفت و متأسفانه در طی یک ماه اخیر همزمان با بازگشایی‌ها و رفع محدودیت و ممنوعیت‌ها کشور وارد موج دوم بیماری کرونا شده است.

 

وی افزود: در این لحظه متأسفانه از هر ده اصفهانی ۳ نفر ناقل بیماری کرونا هستند و بیماری به درجه‌های بی علامت، علامت خفیف و علامت دار تقسیم بندی می‌شود.

 

این اپیدمیولوژیست، وضعیت بیماری کرونا را در استان اصفهان، مناسب ارزیابی نکرد و گفت: اگرچه وضعیت بیماری کرونا در استان اصفهان قرمز و هشدار نیست اما در برخی از شهرستان‌ها مانند شاهین شهر و فریدن وضعیت نگران کننده است.

 

در استان‌های قرمز از هر ده نفر، ۴ نفر به کرونا مبتلا هستند

محبوب فر با اعلام اینکه در استان‌های قرمز از هر ده نفر، ۴ نفر به بیماری کرونا مبتلا هستند، بیان داشت: بیماران از علائم مشهود و خفیف تا فقدان علامت تقسیم بندی می‌شوند.

 

وی اضافه کرد: با فراگیر شدن بیماری کرونا در کشور مرگ و میرها هم افزایش یافته است و حتی این روزها شاهد مرگ و میرهای سه رقمی هستیم که در موج اول کرونا مشاهده نشد.

 

در هر ۱۵ دقیقه، دو نفر در اثر کرونا می‌میرند

این عضو ستاد ملی پیشگیری و مقابله با کرونا با اشاره به اینکه ویروس کرونا جهش یافته و در بسیاری از کشورها مانند ایران با ویروس جدیدی رو به رو هستیم، تصریح کرد: جامعه هدف ویروس جدید کرونا کودکان، بزرگسالان و مادران باردار است.

 

دولت برای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ضمانت اجرایی تعریف کند

محبوب فر با تاکید بر تقویت سرمایه‌های اجتماعی، گفت: لازم است دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله گذاری فیزیکی که توسط وزارت بهداشت و درمان و ستاد ملی پیشگیری و مقابله با کرونا به جامعه ابلاغ شده از طریق نهادهای حاکمیتی و دولت، ضمانت اجرایی پیدا کند چرا که رعایت این دستورالعمل‌ها در ماهیت خود به هیچ گونه الزام و اجباری پایبند نیست.

 

وی از رسانه‌ها و فعالان اجتماعی درخواست کرد کمک کنند تا در شرایط کنونی، استفاده از ماسک و دستکش، وسایل حفاظتی، شستشوی مکرر دست‌ها و رعایت فاصله گذاری فیزیکی با جدیت و در قالب پویش‌هایی در سطح جامعه فراگیر شود و گفت: توصیه به استفاده از ماسک که ۶۰ درصد احتمال بیماری را کاهش می‌دهد.

 

عضو انجمن علمی آموزش بهداشت و ارتقا سلامت ایران تصریح کرد: با به کارگیری ماسک و رعایت فاصله گذاری فیزیکی و استفاده از وسایل محافظتی و ضدعفونی کننده به طور همزمان، می‌توان تا ۹۹ درصد از ابتلاء به این بیماری پیشگیری کرد. 

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------