اخبار پزشکی

باکتری دندان،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی

ساخت سلاح لیزری برای از بین‌ بردن باکتری‌های دندان

محقق ایرانی دانشگاه پنسیلوانیا و همکارانش با استفاده از نانو ذرات و لیزر سلاحی برای از بین بردن بیوفیلم‌ها و باکتری‌های…

سازمان جهانی بهداشت: احتمال دارد نوعی راسو ویروس کرونا را به انسان منتقل کند



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,سازمان جهانی بهداشت
سازمان جهانی بهداشت روز سه‌شنبه ۲۶ مه (شش خرداد) اعلام کرد، کارگران هلندی که ظاهرا توسط راسوهای مینک به ویروس جدید کرونا مبتلا شده‌اند، می‌تواند نخستین موارد شناخته شده انتقال ویروس از حیوان به انسان باشند. 

سازمان جهانی بهداشت به خبرگزاری فرانسه گفت در ارتباط نزدیک با محققان هلندی هستند که درباره چند مورد ابتلا به ویروس کرونا روی کارگرانی تحقیق می‌کنند که به نظر می‌رسد ویروس از طریق راسوهای مینک به آن‌ها منتقل شده باشد.

 

سازمان جهانی بهداشت به این رسانه گفت: «این نخستین موارد شناخته شده انتقال ویروس از حیوان به انسان است. اما ما همچنان در حال جمع‌آوری و مرور اطلاعات بیشتر هستیم تا متوجه شویم آیا حیوانات می‌توانند عامل گسترش بیماری باشند.»

 

 این نخستین موارد شناخته شده انتقال ویروس از حیوان به انسان است. اما ما همچنان در حال جمع‌آوری و مرور اطلاعات بیشتر هستیم تا متوجه شویم آیا حیوانات می‌توانند عامل گسترش بیماری باشند

 

سازمان جهانی بهداشت

کارولا شوتن، وزیر کشاورزی هلند روز دوشنبه گفته بود که ابتلای دومین کارگر به ویروس کرونا احتمالا از طریق راسوهای مینک مزرعه، ثبت شده است.

 

هفته گذشته، یک مورد ابتلای یکی از کارگران مزرعه‌ای در نزدیکی شهر آیندهوون هلند به ویروس کرونا نیز اعلام شده بود که پس از آن فرضیه‌ها مبنی بر انتقال ویروس از راسوهای مبتلا مطرح شد.

 

ماه گذشته مقام‌های هلند اعلام کردند که دو پرورشگاه راسوهای مینک در جنوب این کشور را به دلیل شیوع ویروس جدید کرونا در میان آن‌ها قرنطینه کردند.

  

این دو پرورشگاه در شرق شهر آیندهوون در استان برابانت قرار داشتند. وزارت کشاورزی هلند با انتشار بیانیه‌ای در مورد قرنطینه این دو پرورشگاه اعلام کرده بود: «مینک ها علائم مختلفی از بیماری از جمله مشکل تنفسی داشتند. از آنجا که شماری از کارکنان علائم ابتلا [به کرونا] داشتند گمان می کنیم که آنها ناقل [بیماری به راسوها] بوده اند.»

 

اما حال به‌نظر می‌رسد موضوع برعکس شده باشد و راسوها ویروس جدید را احتمالا به انسان‌ها منتقل کرده باشند.

 

وزارت بهداشت هلند اعلام کرده است که سه نفر در مزرعه محدوده آیندهوون مبتلا به کووید-۱۹ هستند اما تاکید شده است هنوز مشخص نیست که بیش از یک مورد از این سه نفر به طور مستقیم از راسو مینک این ویروس را گرفته باشد.

 

گرچه گفته می‌شود که احتمالا ویروس جدید کرونا در ابتدا از بازار حیوانات شهر ووهان به انسان منتقل شده اما تاکنون گزارش مستندی مبنی بر اینکه حیوانات منشا انتقال و شیوع این ویروس باشند وجود نداشته است و انتقال انسان به انسان به‌عنوان تنها منشا شیوع ویروس شناخته می‌شود.

 

با این حال سازمان جهانی بهداشت گفته است مواردی وجود دارد که ویروس از انسان به حیوانات خانگی منتقل شده است.

  

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------