استفاده مداوم از ژل‌های الکلی باعث ایجاد ابرباکتری‌ آخرالزمانی می‌شود



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی, ژل‌های الکلی
به گفته محققان استفاده بیش از حد از ژل‌های ضدعفونی کننده دست در دوران شیوع کرونا باعث ایجاد ابرباکتری آخرالزمانی خواهد شد. 

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، محققان می‌گویند استفاده بیش از حد از ژل‌های ضدعفونی کننده دست برای مقابله با ویروس کرونا می‌تواند باعث ایجاد باکتری مقاوم و غیر قابل توقف شود.

 

دکتر اندرو کمپ از دانشگاه لینکلن می‌گوید: در حال حاضر ثابت نشده است که ژل‌های الکلی دست ویروس کرونا را نابود می‌کنند، اما استفاده بیش از حد از آن‌ها در آینده مشکلاتی را برای بشر به وجود خواهد آورد.

 

به گفته او باکتری‌های روی دست با یافتن نحوه نجات خود هنگام مواجهه با الکل و مقاوم شدن در برابر آن تبدیل به ابر باکتری‌های آخرالزمانی می‌شوند.

 

دکتر کمپ ادامه داد: استفاده مداوم از ژل‌های ضدعفونی کننده دست می‌تواند باعث شیوع بیماری‌های جدید در آینده شود و بهتر است جلوی استفاده از آن‌ها گرفته شود و مردم را تشویق به شستشوی دست‌ها کنیم. در صورت عدم دسترسی به آب و صابون، از ژل‌های دست فقط باید به عنوان آخرین راه حل و به عنوان یک اقدام کوتاه مدت استفاده شود.

 

این محقق گفت: اینکه ادعا می‌شود بسیاری از ژل‌های ضدعفونی کننده دست ۹۹.۹ درصد باکتری‌ها را از بین می‌برند گمراه کننده است. منظور آن‌ها در واقع این است که ژل‌های دست ۹۹.۹ درصد از گونه‌های باکتریایی را که آزمایش شده است را نابود می‌کنند. حتی اگر آن‌ها ۹۹.۹ درصد از باکتری‌ها را از بین ببرند، در هر زمان ممکن است بیش از یک میلیون باکتری بر روی دستان شما باشد که پس از پاک سازی ۱۰ هزارباکتری زنده بماند. همچنین تاکنون در هیچ تحقیقی اثبات نشده است که ژل‌های الکلی ضدعفونی دست باعث از بین رفتن ویروس کووید ۱۹ می‌شوند.

 

او تاکید کرد: در صورتی که از ژل دست بیش از حد استفاده شود، باعث مقاومت باکتری و ایجاد یک ابرباکتری خواهد شد که سلامت بشر را در معرض خطر انقراض قرار خواهد داد. باکتری جدید سعی می‌کند روی دست باقی مانده و یک باکتری آخرالزمانی ایجاد شود که خطرناکتر از وضعیت کنونی خواهد بود.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------