ارتباط کلسترول بالا در اوایل عمر با بروز مشکلات قلبی در میانسالی



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,
مطالعات نشان می دهد ابتلا به کلسترول بالا در اوایل نوجوانی و اوایل دهه 20 زندگی، ریسک حمله قلبی، سکته یا سایر مشکلات قلبی عروقی را در دور میانسالی افزایش می دهد. 

به گزارش مهر، در این مطالعه، محققان دانشگاه مریلند آمریکا حدود ۵ هزار فرد در رده سنی ۱۸ تا ۳۰ سال را مورد بررسی قرار دادند. خصایص این افراد، سبک زندگی و فاکتورهای محیطی شأن مورد بررسی قرار گرفت.

 

«میشل دامانسکی»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می‌گوید: «ما دریافتیم کلسترول بالا LDL در اوایل جوانی ریسک ابتلاء به بیماری قلبی را افزایش می‌دهد و حتی این خطر بعدها هم با وجود کاهش میزان کلسترول LDL ادامه خواهد داشت.»

 

به عنوان مثال، دو فرد با میزان کلسترول یکسان در سن ۴۰ سالگی در صورتی که یکی از آنها در دوره نوجوانی مبتلا به کلسترول بالا بوده باشد، از نظر حمله قلبی یا سکته با ریسک متفاوتی روبرو هستند و این خطر در فردی که دوره نوجوانی مبتلا به کلسترول بالا بوده به مراتب بیشتر است.

 

دکتر دامانسکی در ادامه می‌افزاید: «آسیب به عروق خونی در اوایل زندگی غیرقابل بازگشت است. به همین دلیل، پزشکان تغییر سبک زندگی و همچنین داروهایی را برای کاهش سطح کلسترول LDL بالا در افراد جوان برای پیشگیری از مشکلات بعدی توصیه می‌کنند.»

 

محققان برای پایین نگه داشتن کلسترول LDL، بر ورزش، حفظ شاخص توده بدنی سالم، و داشتن رژیم غذایی سالم با میزان کم چربی‌های حیوانی اشباع شده تاکید دارند.

 

بیماری قلبی عروقی بزرگ‌ترین قاتل مردم جهان است و این یافته‌ها می‌تواند راهی برای نجات جان افراد زیادی باشد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------