ماده‌ای که به مغز جنین آسیب می‌زند



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی, مغز جنین
نتایج به دست آمده از یک پژوهش نشان می‌دهد، مصرف نوعی ماده می‌تواند تأثیر منفی قابل توجهی در رشد مغز کودک داشته باشد.

به گزارش فارس به نقل از شینهوا، داده‌های به دست آمده از یک تحقیق جدید حکایت از آن دارد، هر مقدار مصرف الکل در دوران بارداری می‌تواند تأثیر قابل توجهی در رشد مغز کودک داشته باشد و در نهایت منجر به اضطراب، افسردگی و توجه ضعیف در جوانی شود.

 

 محققان دانشگاه سیدنی استرالیا در پژوهش اخیر خود دریافتند، کودکانی که در رحم مادر حتی با میزان کم الکل مواجه هستند، نسبت به دیگر کودکان که در این شرایط قرار نداشتند، مشکلات روانشناختی، عاطفی یا رفتاری بیشتری نشان می‌دهند.

 

در بزرگ‌ترین تحقیق در نوع خود، محققان از ۹۱۹۹ جوان برای بررسی ارتباط بین  مصرف الکل در بارداری و تفاوت‌های روانی، رفتاری، عصبی و شناختی از کودکان ۹ تا ۱۰ ساله نمونه برداری کردند و درنهایت متوجه شدند، مصرف الکل به هر میزانی منجر به آسیب مغز جنین و تبعات آن در کودکی وی می‌شود. 

 

بریانا لیس، محقق این پژوهش از مرکز ماتیلدا گفت: تحقیقات ما نشان داد که حتی مقدار کمی الکل در دوران بارداری تأثیر قابل توجهی در رشد مغز کودک دارد. این مطالعه بسیار مهم است زیرا در استرالیا ، حدود ۵۰ درصد از زنان قبل از اینکه بدانند باردار هستند، الکل مصرف می‌کنند و ۲۵ درصد پس از اطلاع از آن نیز به مصرف الکل خود ادامه می‌دهند. 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------