روسیه 80 جهش ویروس کووید 19 را شناسایی کرد



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,ویروس کرونا
مرکز ویروس‌شناسی وکتور در روسیه گفت: محققان بیش از 80 جهش ویروس کووید 19 را شناسایی کرده که بر کارایی واکسن تأثیر نمی‌گذارد. 

به گزارش فارس به نقل از تاس، «رینات مقصودوف»، مدیر کل مرکز ویروس شناسی و بیوتکنولوژی «وکتور» که زیر نظر سرویس فدرال خدمات بهداشتی و رفاه انسانی روسیه فعالیت دارد، اعلام کرد: مرکز وکتور  بیش از ۸۰ جهش ویروس کووید ۱۹ را شناسایی کرده که بر کارایی واکسن تأثیر نمی‌گذارد.

 

طبق دستورالعمل عمومی مرکز، واکسن توسعه داده این مرکز علیه ویروس کرونا برای افراد مبتلا به آلرژی و سالمندان بی‌خطر است.

 

مدیر کل مرکز ویروس‌شناسی وکتور  یادآوری کرد، مطالعات گسترده‌ای درباره تنوع ژنتیکی ویروس کرونا در تمام مناطق روسیه در حال انجام است.

 

رینات مقصودوف ادامه داد: «ما به طور مداوم توالی یابی کل ژنوم را انجام می‌دهیم و انواع احتمالی جهش یافته را تشخیص می‌دهیم؛ تا به امروز، ما بیش از ۸۰ جایگزینی نوکلئوتیدی را کشف کرده‌ایم که در پایگاه‌ داده‌های بین‌المللی وجود ندارد. اما این تغییرات آسیب‌رسان نیستند و بر اثربخشی واکسن پپتیدی تولید شده تأثیر نمی‌گذارند».

 

مدیر کل این مرکز افزود: واکسن ویروس کرونا برای داوطلبان سالم، افراد مسن و افراد مبتلا به آلرژی یا بیماری‌های مزمن ایمن است.

 

رینات مقصودوف در پایان گفت: آزمایشات نشان داد که واکسن دارای خاصیت ایمنی‌زایی بالایی است.

 

سرویس فدرال خدمات بهداشتی و رفاه انسانی روسیه اعلام کرد که آزمایشات پس از ثبت واکسن تولید شده در مؤسسه وکتور، در اواخر ماه اکتبر (اوایل آبان ماه) آغاز می‌شود.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------