یافته جدید دانشمندان: کرونا قبل از چین، در ایتالیا شایع بود



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,کرونا
نتایج تازه‌ترین تحقیقات دانشمندان نشان می‌دهد که ماه‌ها قبل از شناسایی اولین مورد ابتلا به کرونا، این ویروس در ایتالیا شایع بوده است. 

به گزارش ایرنا از نشریه ایندیپندنت، دانشمندان به نمونه‌هایی از پادتن کرونا در ایتالیا دست یافته‌اند که متعلق به سپتامبر (شهریور/مهر) سال گذشته است. این در حالیست که مقامات بهداشتی این کشور اولین مورد کرونا را در ماه ژانویه گزارش کردند که این ویروس به شدت در مناطق شمالی ایتالیا شایع شده بود.

 

دانشمندان پیشتر به آثار ویروس کرونا در آب‌های ایتالیا دست یافته‌اند که نشان می‌دهد این ویروس در ماه دسامبر یعنی دست کم یک ماه پیش از اعلام رسمی مقامات این کشور شایع بوده است. اما یافته‌های جدید حاکیست که این ویروس پیشتر از دسامبر در این کشور جریان داشته است.

 

بر اساس این گزارش، دانشمندان نمونه خون حدود یکهزار بیماری را که در بازه زمانی سپتامبر ۲۰۱۹ تا مارس ۲۰۲۰ آزمایش سرطان ریه داده‌اند بررسی کرده‌ و به این نتیجه رسیده‌اند که پادتن کرونا در حدود ۱۱ درصد این افراد وجود داشته است. از این میزان ۱۴ درصد مربوط به سپتامبر ۲۰۱۹ و حدود ۳۰ درصد دیگر مربوط به هفته دوم فوریه ۲۰۲۰ بوده است.

 

دانشمندان در این گزارش که یک نسخه آن در دو ماه‌نامه توموری منتشر شده نوشته‌اند: تحقیقات نشان می‌دهد که شیوع غیر قابل انتظار و زودهنگام ویروس سارس-کو-۲ از ماه‌ها پیش از شناسایی اولین مورد مبتلا به این ویروس در ایتالیا، در میان افراد بدون علائم شایع بوده است.

 

ویروس کرونا موسوم به « کووید ۱۹»  اواسط ماه دسامبر (۲۴ اذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

 

«تدروس آدهانوم» مدیر کل سازمان جهانی بهداشت ۲۱ اسفندماه ۹۸ در کنفرانسی خبری تاکید کرد که اگرچه واژه «همه‌گیر» (pandemic) به دلیل حساسیتی که دارد نباید بدون دقت مورد استفاده قرار گیرد اما ارزیابی‌های این سازمان ویروس کرونا را «همه‌گیر جهانی» شناسایی و اعلام می‌کند.

 

ایتالیا در موج اول کرونا، یکی از کشورهای آسیب دیده اروپا بود. تصاویر کلینیک های شلوغ و کامیون هایی که اجساد را با خود حمل می کردند به سراسر جهان مخابره شد. بعد از اینکه تعداد آنها در تابستان نسبتاً کم بود ، ویروس از ماه اکتبر به سرعت گسترش یافته است. در موج دوم همه گیری، علاوه بر شمال، وضعیت در مناطق جنوبی ایتالیا نیز نگران کننده است.

 

به دلیل افزایش تعداد آلودگی ها ، دولت ایتالیا همه مناطق کشور را به سه دسته تقسیم کرده و در برخی موارد مقررات منع رفت و آمد اعلام کرده است.

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------