مطرح کردن"دستکاری ژنتیکی با واکسن کرونا" ساخته‌ی ذهن‌های مریض است



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی, واکسن کرونا
رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: مطالب پخش شده در فضای مجازی و شایعاتی مانند "دستکاری ژنتیکی با واکسن کرونا" ساخته‌ و پرداخته‌ی ذهن‌های مریض است. 

محمد حسین صومی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان این مطلب، اظهار کرد: پزشکان، اخلاق پزشکی را به عنوان اصلی انکارناپذیر مورد توجه قرار می‌دهند و بعید است چنین اتفاقی با استفاده از واکسن کرونا بیافتد.

 

وی با تاکید بر اینکه باید به سیستم بهداشت و درمان کشور اطمینان کنیم، ادامه داد: سازمان بهداشت جهانی را به عنوان متولی سلامت قبول داریم و سیاست‌های آن را در جهت تامین سلامت مردم می‌دانیم؛ امیدواریم واکسنی که در آینده به دستمان می‌رسد به کاهش بیماری کمک کند.

 

وی بیان کرد: ‌فعلا واکسن فایزر کرونا در انگلستان توزیع شده و برخی شرکت‌های دیگر هم واکسن‌هایشان را در آینده وارد بازار می‌کنند.

 

صومی گفت: با سازمان بهداشت جهانی ارتباط داریم و تعهداتی در آنجا ایجاد شده و امیدواریم زمینه‌ی رسیدن واکسن به ایران تا چند ماه دیگر، فراهم شود؛ قطعا با واکسینه شدن اولین گروه شامل ۲۰ میلیون نفر، انتشار ویروس کم‌تر می‌شود و روزهای خوشی در انتظار مردم خواهد بود.

 

وی خاطرنشان کرد: استفاده از فضای مجازی در عصر کنونی مزایا و معایب بسیاری دارد که اظهار نظر در زمینه‌های مختلف یکی از آن‌ها است.

 

وی بیان کرد: ما نمی‌دانیم فردی که در فضای مجازی در مورد مسایل پزشکی اظهار نظر می‌کند، با چه علمی، چه هدفی و با کدام پیش زمینه‌ای، نظر می‌دهد؛ طبیعی است که فردی که هدفش ایجاد وحشت در جامعه است، حرف‌هایی می‌زند که مردم را بترساند.

 

رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز در ادامه با بیان اینکه تزریق واکسن آنفلوانزا به شیوع فصلی آن بیماری وابسته است، اظهار کرد: طبق پیش بینی‌هایمان و همانطور که در جهان هم مشاهده شد، با رعایت راه‌های پیشگیری از بیماری‌های ویروسی مانند استفاده از ماسک و نریختن ترشحات دهان و بینی به زمین یا سطوح دیگر، هنوز آنفلوانزا در جامعه مشاهده نشده است.

 

وی افزود: واکسیناسیون آنفلوانزا ‌در سال‌های گذشته در مرداد و شهریور ماه انجام می‌شد، اما امسال انجام نشد؛ اگر احتمال مشاهده‌ی ویروس آنفلوانزا در بهمن ماه وجود داشته باشد، به نفع فرد است که اکنون واکسینه شود، در غیر این صورت، زدن واکسن ارزشی ندارد.

 

وی ادامه داد: توصیه می‌کنیم افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای به ویژه بیماری‌هایی با نقص سیستم ایمنی، واکسن آنفلوانزا تزریق کنند، چرا که واکسن به تعداد محدودی وجود دارد.

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------