کرونا جان ۷۹ نفر دیگر را در ایران گرفت/ بهار ۱۴۰۰ منتظر واکسن ایرانی کرونا باشید



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,کرونا
سخنگوی وزارت بهداشت، به ارائه گزارش موارد بستری، ترخیصی ها و همچنین فوتی های کرونا در شبانه روز گذشته پرداخت و گفت: از دیروز تا امروز، ۶۴۲۰ بیمار جدید کرونایی شناسایی شده‌اند. 

به گزارش مهر، سیما سادات لاری، بعد از ظهر سه شنبه در ارتباط زنده با شبکه خبر سیما، به ارائه تازه‌ترین آمار کرونا در کشور پرداخت.

 

سخنگوی وزارت بهداشت، با اعلام اینکه از دیروز تا امروز ۶ هزار و ۴۲۰ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شدند، افزود: مجموع بیماران به یک میلیون و ۳۸۵ هزار و ۷۰۶ نفر رسید.

 

وی ادامه داد: متأسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته ۷۹ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جانباختگان به ۵۷ هزار و ۵۶۰ نفر رسید.

 

لاری با اعلام اینکه تا کنون یک میلیون و ۱۷۷ هزار و ۳۶۷ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده‌اند، گفت: ۴۰۳۸ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.

 

وی افزود: تا کنون ۹ میلیون و ۱۵ هزار و ۳۷۶ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در کشور انجام شده است.

 

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: بر اساس آخرین تحلیل‌ها، ۱۸ شهرستان کشور در وضعیت نارنجی، ۱۵۴ شهرستان در وضعیت زرد و ۲۷۶ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

 

سخنگوی وزارت بهداشت:صدور مجوزهای تردد سختگیرانه شود/نباید گرفتار پیک جدید شویم

سخنگوی وزارت بهداشت، بر اهمیت تشدید نظارت های بهداشتی بر کسب و کارها در روزهای پایانی سال و همچنین محدودتر ساختن ترددهای برون شهری به منظور کنترل بیماری کرونا، تاکید کرد.

 

به گزارش مهر، سیما سادات لاری، گفت: معتقدم برای اعمال یکسری محدودیت‌ها در این شرایط خاص و همچنین الزام افراد مشکوک به کرونا به ایزوله و قرنطیه شدن، نیاز به ابزار قانونی داریم و صرفاً با خواهش، تمنا و توصیه‌های بهداشتی و پزشکی، نمی‌توان افراد را ایزوله و قرنطینه کرد.

 

وی یکی از اهداف اصلی اجرای طرح شهید سلیمانی را، رسیدن به نقطه مطلوب در زمینه بیماریابی، انجام تست‌های ترکیبی رپید و PCR‏ ‏، مدیریت و کنترل این اپیدمی و همچنین اجرای طرح «هر خانه یک پایگاه سلامت» عنوان کرد و گفت: یکی از اهداف ما این است که طرح « هر خانه یک پایگاه سلامت» را حتی در دوران پساکرونا اجرا کنیم و من معتقدم شیوع این بیماری، یک فرصت برای بررسی دقیق‌تر و رفع موانع و مشکلات و همچنین افزایش سطح کمی و کیفی «سفیران سلامت» برای اجرای این طرح، قلمداد می‌شود.

 

لاری به موضوع عدم استقبال مردم از نقاهتگاه‌ها اشاره کرد و گفت: هرچند اعتقاد داریم مردم طی ماه‌های گذشته از ظرفیت و امکانات بهداشتی و اسکان این نقاهتگاه‌ها در سراسر کشور استقبال چندانی نکرده‌اند اما باید این موضوع و چرایی عدم استقبال آن از سوی مردم، در ستاد ملی مقابله با کرونا مورد بررسی و مطالعات ریشه‌ای قرار گیرد.

 

وی ادامه داد: معتقدم از بعد اطلاع‌رسانی و تبلیغاتی در این زمینه ضعیف عمل کرده‌ایم و به دلیل عدم اطلاع‌رسانی‌های دقیق، خیلی از مردم از وجود چنین نقاهتگاه‌ها و ارائه خدمات درمانی و بهداشتی به افراد مشکوک، بی‌خبر هستند که در این راستا نقش رسانه ملی، رسانه‌های گروهی و جراید از اهمیت خاصی برخوردار است.

 

لاری همچنین به اعمال محدودیت‌ها در تردد وسایل نقلیه به مبادی ورودی شهرها در مناطق شمالی کشور به خصوص استان مازندران و گیلان در ماه گذشته اشاره کرد و گفت: قطعاً با اعمال محدودیت‌های بیشتر و کنترل ترددها در مبادی ورودی شهرها و سخت‌گیری در صدور مجوز برگه‌های تردد، به شرایط مطلوب‌تری دست می‌یابیم.

 

وی بر لزوم رعایت و نظارت بیشتر بر صنوف و کسب و کارها به لحاظ فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی تاکید کرد و افزود: هر چه به پایان سال نزدیک‌تر می‌شویم، به تناسب فعالیت بیشتر صنوف و کسب و کارها از جمله مراکز و مجتمع‌های خرید، باید نظارت‌های دستگاه‌های مربوطه نیز بیشتر و دقیق‌تر شود.

 

سخنگوی وزارت بهداشت ادامه داد: موضوع حضور مردم در میهمانی‌ها و تالارهای عروسی یا حضور در صف‌های خرید کالاهای اساسی و همچنین سایر تجمعات اجتماعی و سیاسی از اهمیت خاصی برخوردار است و باید نظارت‌های دقیق‌تر و بیشتری نسبت به این تجمعات مردم داشته باشیم و بتوانیم با مدیریت بیشتر، نسبت به رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، اقدامات لازم را انجام دهیم. البته عید نوروز هم پیش رو داریم و باید با اعمال محدودیت‌های لازم، از گرفتار شدن در پیک جدید ویروس، مصون بمانیم.

 

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) خبر داد؛پاسخ مثبت واکسن ایرانی کرونا به تمامی آزمایشات

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) گفت: واکسن ایرانی قوی‌تر، باکیفیت‌تر و با فراوانی بیشتر به زودی تولید و در اختیار مردم قرار خواهد گرفت. 

 

به گزارش مهر، محمد مخبر در جریان سفر یک روزه به کردستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: روز گذشته مجوز تست واکسن ایرانی کرونا بر روی ۱۴ نفر دیگر دریافت شد و با اتمام فاز اول تست این واکسن بر روی ۵۶ نفر اول، فاز دوم شروع خواهد شد.

 

وی افزود: بهار ۱۴۰۰ با تأیید پروتکل‌ها، واکسن ایرانی کرونا در اختیار عموم مردم قرار خواهد گرفت و امیدواریم این مهم در سریع‌ترین زمان برنامه‌ریزی شده محقق و کشور در این بخش خودکفا شود.

 

مخبر اظهار داشت: رسیدن به تولید انبوه مساله اصلی سازندگان این واکسن بوده و واکسن تولیدی کرونا در ایران را زیر قیمت نمونه خارجی در اختیار مردم قرار خواهیم داد.

 

مخبر تأکید کرد: به مردم این اطمینان را می‌دهیم که واکسن ایرانی قوی‌تر، باکیفیت‌تر و با فراوانی بیشتر به زودی تولید و در اختیار آنان قرار خواهد گرفت.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------