اخبار پزشکی

باکتری دندان،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی

ساخت سلاح لیزری برای از بین‌ بردن باکتری‌های دندان

محقق ایرانی دانشگاه پنسیلوانیا و همکارانش با استفاده از نانو ذرات و لیزر سلاحی برای از بین بردن بیوفیلم‌ها و باکتری‌های…

کشور در لبه پرتگاه موج چهارم کرونا/تامین واکسن استاندارد



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,کرونا
رئیس شورای عالی نظام پزشکی، نسبت به بروز موج چهارم کرونا در کشور هشدار داد.

 به گزارش مهر، مصطفی معین، در چهل و ششمین جلسه شورای عالی نظام پزشکی، گفت: کشور در لبه پرتگاه موج چهارم کرونا قرار دارد و اگر وارد این پیک شویم به طور حتم با افزایش میزان مرگ و میر مواجه خواهیم شد.

 

وی با عنوان این مطلب که کادر پزشکی در معرض آسیب پذیری بیشتری قرار دارد و نباید سرمایه‌های ملی را از دست بدهیم، افزود: بازگشایی مدارس و برداشتن محدودیت‌ها کشور را با پیک چهارم مواجه خواهد کرد، لذا واردات فوری واکسن استاندارد از ضروریات است.

 

معین تاکید کرد: کادر درمان، سالمندان و افرادی که بیماری‌های زمینه‌ای دارند، در اولویت دریافت واکسن کرونا قرار دارند که امیدوارم در تهیه و توزیع واکسن استاندارد اولویت گذاری ها به طور دقیق لحاظ شود.

 

رئیس شورای عالی نظام پزشکی در ادامه نشست شورای عالی نظام پزشکی بر ضرورت ورود و رسیدگی وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی به مسائل و مشکلات پزشکان جوان اشاره کرد و گفت: پزشکان جوان سرمایه‌های حال و آینده این کشور هستند که به صورت مدنی و با رعایت اصول اخلاقی و قانونی خواسته‌های به حق خود را مطرح می‌کنند و ما هم وظیفه داریم این فرصت را در اختیار آنها قرار دهیم تا نظرات خود را بیان کنند. در برخورد با این پزشکان که همانند فرزندان ما هستند باید این نکته را مدنظر قرار داد که رشته پزشکی تنها رشته دانشگاهی است که دانش آموختگان آن موظف به گذراندن طرح اجباری در هر مقطع تحصیلی هستند و با کشیک‌های پی در پی و مسئولیت‌های سنگین و حقوق اندک علاوه بر عدم امکان پرداختن به روز آمدی علمی و پژوهش‌های علمی، زمینه مهاجرت به سایر کشورها برای آنها فراهم می‌شود.

 

معین با اشاره به مصوبه هزینه‌های سرباری ناشی از اپیدمی کرونا خاطرنشان کرد: همه موظفیم از این مصوبه شورای عالی دفاع کنیم تا اولاً سلامت بیماران و کادر پزشکی به خطر نیافتد و در استان‌ها هم مزاحم همکاران نشوند. در این شرایط بحرانی لازم است که وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی ارتباط تنگاتنگی با یکدیگر داشته و برای رفع مشکلات جامعه پزشکی و مردم تلاش کنیم.

 

وی در خصوص مباحث مالیاتی جامعه پزشکی یاد آور شد: مشکلات این حوزه همچنان کم و بیش به قوت خود باقی است و هنوز با نگاه بی اعتمادی و سو ظن به جامعه پزشکی نگریسته می‌شود که در شرایط پاندمی کووید ۱۹ و با وجود ایثارگری‌های جامعه پزشکی، دور از انصاف است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------