«آی سی یو»ها از بیماران کرونایی در حال پر شدن است/ زن ۴۵ ساله؛نخستین قربانی کرونای انگلیسی در کاشان



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,آی سی یو
مدیرکل روابط عمومی سازمان نظام پزشکی در توئیتی نوشت: افزایش بیماران کرونا در بیمارستان ها شروع شد و «آی سی یو»ها در حال پر شدن است، علت اصلی آن هم رعایت نکردن اصول بهداشتی است. 

 به گزارش ایرنا، حسین کرمانپور در این توییت تصریح کرد:‌ شروع شد. اورژانس دوتا، بخش ۲۶ نفر و آی سی یو هم در حال پرشدن. علت: با هم رفته بودیم بیرون. علت: جلسه بودیم، ماسک رو برداشتیم چای بخوریم. علت: صبح جمعه دوستم اصرار کرد بیا دعای ندبه. علت: همه چیز را تا الان رعایت کردیم، سری به مادر زدیم. این طور شد، مادر الان آی سی یو هست.

 

به گزارش ایرنا، همزمان با هشدار سازمان نظام پزشکی، مسئولان وزارت بهداشت نیز در روزهای اخیر از آغاز نشانه های خیر چهارم کرونا در ایران خبر و هشدار می دهند. سعید نمکی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز شنبه فوت دو نفر به علت ابتلا به ویروس جهش یافته کرونا در کشور را تایید کرد و گفت: در ابتدای گردنه پر التهاب خیز چهارم بیماری کرونا هستیم.

 

وزیر بهداشت اظهار کرد: هفته گذشته موردی از ابتلا به ویروس جهش یافته کرونا منجر به فوت یک بانوی ۷۱ ساله در خیابان وحدت اسلامی تهران شد. این خانم سابقه سفر به هیچ جای دنیا نداشت. همچنین دو روز قبل اطلاع دادند یک هموطن ۴۸ ساله که دامدار یا کشاورز بود، در آبیک دچار مشکل شده بود و بعد او را به بیمارستان هشتگرد بردند و در همان جا فوت کرد. بر اساس بررسی‌ها، این فرد به ویروس جهش یافته کرونا مبتلا بود و با رصد اطرافیان او، به موارد مثبت رسیده‌ایم و کل منطقه را قرنطینه کردیم. بیمارستانی که بستری بود را هم به طور کامل تحت پوشش تست‌های متفاوت قرار دادیم. همچنین در شهرستان‌های مجاور شیوه‌های محدودیت جدیدی اعمال شد.

 

وی گفت: ویروس جهش یافته کرونا در کشور چرخیده و باید فکر کنیم زیر پوست هر شهر، روستا و خانواده‌ای می‌توان این ویروس را پیدا کرد.

 

نخستین قربانی کرونای انگلیسی در کاشان ثبت شد

 معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان از جان باختن نخستین قربانی ویروس جهش یافته کرونا موسوم به کرونای انگلیسی در این منطقه خبر داد.

 

 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,آی سی یو

محمد حاجی‌جعفری روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به گزارش موارد مثبت از ویروس جهش یافته کرونا در چند منطقه از کشور گفت: با رصد انجام شده نمونه یک مورد بیمار مشکوک به این نوع  ویروس در این منطقه شناسایی و برای انجام آزمایش سنجش توالی ژنی به مرکزهای دارای صلاحیت ارسال شد.

 

وی افزود: این نمونه مربوط به یک بانوی ۴۵ ساله است که روز گذشته با علایم تب و تنگی نفس به مرکز آموزشی درمانی شهید بهشتی کاشان مراجعه کرده بود.

 

به گفته وی، این بانو به علت تشدید علایم، تحت اقدام‌های لازم از جمله لوله‌گذاری تنفسی و تهویه مصنوعی قرار گرفت اما با وجود تلاش‌های انجام شده، جان باخت.

 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان با بیان اینکه ویروس جدید جهش یافته قدرت و سرعت انتقال بالاتری دارد، اظهار داشت: ابتلا در سن‌های پایین، شدت بیماری‌زایی و بدحال کردن بیشتر، مرگ و میر زیاد، احتمال نیاز به تهویه مصنوعی بیشتر از دیگر  عامل‌های خطرزا از سوی این ویروس جدید است.

 

حاجی‌جعفری با یادآوری تلاش و عزم جدی کادر درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان برای شناسایی ویروس جهش یافته در این منطقه، نسبت به افزایش ابتلا به بیماری کووید ۱۹ هشدار داد.

 

وی با تاکید بر اینکه بهترین راه‌کار مقابله با این ویروس پیشگیری است، از شهروندان خواست با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و استفاده از ماسک، از سلامتی خود و خانواده در برابر ویروس کرونا محافظت کنند.

 

جمعیت نزدیک به ۵۰۰ هزار نفری شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل، زیر پوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی کاشان قرار دارد.

 

اکنون وضعیت کرونایی شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل زرد است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------