اخبار پزشکی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

حال پرستاران ایرانی، اصلا خوب نیست | پرونده‌سازی و تهدید برای پرستاران معترض

به گفته «محمد عبادی» معاونت پرستاری وزارت بهداشت ۱۵درصد از پرستاران به دلیل سختی کار، مشکلات معیشتی یا عوامل دیگر ترک کار…

شناسایی سریع‌ و کم‌هزینه کروناویروس با کمک یک پلتفرم رباتیک



,اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی
پژوهشگران آمریکایی، یک پلتفرم رباتیک را به کار گرفته‌اند تا وجود کروناویروس را در نمونه‌های فاضلاب شهری شناسایی کنند. 

به گزارش ایسنا و به نقل از نیوزوایز، در آغاز شیوع کووید-۱۹ و پیش از در دسترس بودن آزمایش‌های تشخیصی به صورت گسترده، بررسی میزان ابتلا و یا پیش‌بینی احتمال شیوع کووید-۱۹ مشکل بود. پیش‌بینی‌ شیوع این بیماری هنوز هم کار پیچیده‌ای است زیرا افراد مبتلا می‌توانند بدون این که خودشان نشانه‌های بیماری را تجربه کرده باشند، آن را به دیگران انتقال دهند.

 

نگامی که برخی از پژوهش‌ها نشان دادند کروناویروس در مدفوع افرادی که آزمایش کووید-۱۹ آنها مثبت است، ظاهر می‌شود، پژوهشگران "دانشگاه کالیفرنیا، سن دیگو" (UCSD) دریافتند که فاضلاب می‌تواند محل خوبی برای جستجوی آن باشد.

 

ین گروه پژوهشی، از ماه ژوئیه تا نوامبر سال ۲۰۲۰ به نمونه‌برداری از فاضلاب پرداختند تا ببینند که آیا شناسایی کروناویروس در آن ممکن است یا خیر. آنها توانستند این کار را انجام دهند اما دریافتند که این روش، یک فرآیند چندمرحله‌ای آهسته و دشوار است.

 

ژوهشگران اکنون در بررسی جدیدی نشان داده‌اند که می‌توانند با کمک ربات‌ها به بررسی فاضلاب بپردازند. آنها مقاومت روش خود را به واسطه مقایسه آن با روش‌های موجود نشان دادند و دریافتند که با بررسی فاضلاب شهری می‌توانند کووید-۱۹ را با دقت شناسایی کنند.

 

عیب این روش، این است که نمونه فاضلاب را مانند نمونه‌های سواب بینی، به طور مستقیم مورد بررسی قرار داد.

 

پژوهشگران در آزمایشگاه، نمونه‌های فاضلاب را با کمک پلتفرم رباتیک خود بررسی می‌کنند. این پلتفرم رباتیک، آران‌ای کروناویروس را از نمونه‌ها استخراج می‌کند و "واکنش زنجیره‌ای پلیمراز" (PCR) را برای جستجوی ژن‌های ویروس به کار می‌گیرد. این سیستم خودکار می‌تواند در هر ۴۰ دقیقه، ۲۴ نمونه را پردازش کند.

 

به گفته پژوهشگران، این روش، سریع‌تر، کم‌هزینه‌تر و حساس‌تر از سایر روش‌های بررسی فاضلاب است.

 

این پژوهش، در مجله "mSytems" به چاپ رسید. 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------