آغاز فاز سوم بالینی واکسن کووایران در ۶ شهر کشور/تولید یک تا دو میلیون دوز واکسن نیمه صنعتی در ماه



 واکسن کووایران,اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی
مجری کارآزمایی واکسن ایرانی کرونا، از آغاز واکسن کووایران برکت در ۶ شهر تهران، بوشهر، اصفهان، کرج، مشهد و شیراز بر روی ۲۰ هزار نفر خبر داد. 

به گزارش مهر، محمدرضا صالحی در مراسم آغاز مطالعات بالینی فاز دو و سه واکسن کووایران برکت در جمع خبرنگاران گفت: عوارض این واکسن به نسبت واکسن هایی که در دنیا تزریق می شود کم بوده و واکسن ایمنی بالایی دارد به طوری که به زودی تولید انبوه واکسن آغاز خواهد شد.

 

وی با اشاره به اینکه در فاز دوم جمعیت بیشتری را تحت پوشش واکسن قرار خواهیم داد و در فاز سوم نیز ۲۰ هزار نفر قرار است واکسینه شوند، گفت: از روی ایمنی آنها و آنتی بادی اثربخشی واکسن را بررسی و تزریق را گسترش خواهیم داد.

 

وی با اشاره به اینکه در شش استان بزرگ کشور تزریق واکسن کرونا بر روی ۲۰ هزار نفر آغاز می شود، گفت: شهرهای تهران، کرج، شیراز، مشهد، اصفهان و بوشهر تزریق واکسن انجام می شود و در صورت موفقیت واکسن به صورت اورژانسی وارد بازار خواهد شد و تا پایان اردیبهشت ماه نتایج فاز دو مشخص و وارد فاز سه می شویم.

 

وی در خصوص ایمنی واکسن گفت: پیش بینی ما این است که شش ماه تا یک سال این واکسن در فرد ایمنی ایجاد کند.

 

در ادامه این نشست مینو محرز متخصص بیماری های عفونی با اشاره به اینکه مرحله فاز اول تزریق واکسن بر روی ۵۶ نفر بدون عارضه صورت گرفت، گفت: به این ترتیب برای آغاز فاز دو و سه مجوز دریافت کردیم و به زودی با امکاناتی که داریم می توانیم ماهانه میلیون ها دوز واکسن کرونا تولید کنیم.

 

محرز گفت: امیدواریم زودتر از بسیاری از کشورها مردم را بتوانیم واکسینه کنیم، در فاز اول در ۵۶ نفر میزان آنتی بادی صددرصد رضایت بخش بود و امیدواریم این اثربخشی در فاز دو نیز ادامه داشته باشد.

 

وی در خصوص تزریق واکسن در کودکان و بیماران زمینه‌ای نیز گفت: به هیچ وجه واکسنی که جدید تولید می شود روی زنان باردار، کودکان و افراد دارای بیماری زمینه‌ای آزمایش نمی شود و در این مرحله روی ۳۰۰ نفر از افراد ۱۸ تا ۵۰ سال و ۱۰۰ نفر از افراد ۵۰ تا ۷۵ سال واکسن را تزریق می کنیم.

 

محرز تاکید کرد: افراد برای تزریق واکسن آزمایشی حتماً باید سالم باشند.

 

وی در خصوص تحریم های آمریکا گفت: با تحریم هایی که صورت گرفته آمریکا اجازه تامین داروهای مردم ایران را نمی دهد و در حال حاضر نمی گذارد داروی بیماران را از کشورهای دیگر وارد کنیم.

 

وی گفت: هم اکنون ۴۰۰ تا ۵۰۰ کودک دارای بیماری ژنتیکی هستند که باید داروی آنها از کره وارد شود در حالی که ما در این کشور پول داریم اما اجازه این کار را به ما نمی دهند.

 

تولید یک تا دو میلیون دوز واکسن نیمه صنعتی در ماه

مدیر گروه تحقیقات تولید واکسن ستاد اجرایی فرمان امام (ره) از تولید یک تا دو میلیون دوز واکسن نیمه صنعتی کرونا درماه خبر داد.

آغاز واکسن کووایران برکت,ایمنی واکسن ایرانی

 

حسن جلیلی در حاشیه مراسم آغاز مطالعات بالینی فاز دو و سه واکسن کووایران برکت در جمع خبرنگاران گفت: تولید انبوه واکسن از مشکلات پیش روی جامعه جهانی است و اولین بار است که دنیا با این حجم از تقاضا برای تولید واکسن مواجه شده است.

 

وی با اشاره به اینکه نادانسته‌های بشر برای تولید واکسن کرونا زیاد است، گفت: از ابتدای شیوع کرونا سایت کوچکی را برای تولید واکسن راه اندازی کردیم و در جریان مطالعات بالینی فاز نیمه صنعتی را کلید زدیم و در چندین مرحله تجهیزات را تکمیل کردیم به طوری که امروز صددرصد تجهیزات نیمه صنعتی ما کامل شده است.

 

جلیلی گفت: تولید نیمه صنعتی واکسن از امروز با بیش از یک تا دو میلیون دوز به صورت ماهانه آغاز شده است و اگر فرآیند بهره وری سرعت پیدا کند رقم تولید واکسن افزایش پیدا خواهد کرد.

 

مدیر گروه تحقیقات تولید واکسن ستاد اجرایی فرمان امام (ره) با اشاره به اینکه فاز صنعتی تولید واکسن آغاز شده است، گفت: این اقدام اتفاق کم نظیری است.

 

به گفته وی، اواخر آذرماه عملیات ساختمانی سایت تولید صنعتی واکسن آغاز شد و ۸۴ درصد پیشرفت داشته است و به محض تکمیل، تجهیزات نصب خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه پیش بینی ما بیش از ۱۰ میلیون دوز واکسن در ماه است گفت: در صورتی که راندمان افزایش پیدا کند تولید واکسن نیز در ماه بیشتر می‌شود.

 

جمشیدی رئیس گروه دارویی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) نیز در این نشست با اشاره به اینکه فاز اول واکسن کوو ایران برکت با موفقیت انجام شده است گفت: در نظرسنجی انجام شده ۷۵ درصد مردم ایران اعلام کردند واکسن برکت را تزریق می‌کنند.

 

وی افزود: یک میلیون و ۳۰۰ هزار دوز واکسن خارجی تا کنون وارد کشور شده و این روند ادامه پیدا می‌کند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------