کرونا جان ۹۶ نفر دیگر را در ایران گرفت/ افزایش نگران کننده آمار فوتی‌های کرونا در ایذه



 کرونا ,اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی
سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون یک میلیون و ۸۸۵ هزار و ۵۶۴ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۹۶ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۶۲ هزار و ۶۶۵ نفر رسیده است. 

 به گزارش ایرنا، سیما سادات لاری روز چهارشنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از ابتلا به کووید ۱۹ در ایران بیان کرد: از دیروز تا امروز ۱۱ فروردین ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۰ هزار و ۳۳۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۲۸۸ نفر از آنها بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۸۸۵ هزار و ۵۶۴ نفر رسید.

 

وی ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۹۶ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۶۲ هزار و ۶۶۵ نفر رسید.

 

لاری گفت: خوشبختانه تا کنون یک میلیون و ۶۱۷ هزار و  ۳۳۳ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده اند. سه هزار و ۹۷۰ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.

 

معاون وزیر بهداشت افزود: تا کنون ۱۲ میلیون و ۸۲۱ هزار و ۸۴۷ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

 

وی بیان کرد: در حال حاضر ۲۵ شهرستان قرمز و ۵۶ شهرستان نارنجی هستند و بر اساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا مسافرت «از» و «به» شهرهای با وضعیت قرمز و نارنجی، ممنوع است.

 

لاری گفت: همچنین ۲۷۷ شهرستان در وضعیت زرد و ۹۰ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

 

 کرونا ,اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی

آخرین وضعیت رنگ بندی کرونایی

لاری اظهار کرد: تعداد شهرستان‌های قرمز کرونا به ۳۲ و نارنجی به ۸۵ افزایش یافت. ۲۷۲ شهرستان زرد و تنها ۵۹ شهرستان آبی هستند.

 

وی افزود: رنگ جدید شهرستان‌ها که از امروز ۱۱ فروردین رسمی می‌شود در قسمت نقشه اپلیکیشن ماسک قرار گرفته است.

 

معاون وزیر بهداشت ادامه داد: علاوه بر جنوب، غرب و مرکز کشور، شهرستان‌هایی از شمال و شرق درگیر افزایش روند مبتلایان شده‌اند.

 

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: دورهمی خانوادگی، عدم استفاده از ماسک در بیرون منزل، مراسم عروسی و عزا و سایر تجمعات به خصوص در محیط سرپوشیده، خوردن غذا در محیط‌های عمومی سرپوشیده مثل رستوران، تالار و غذاخوری هتل و سفر با وسایل نقیله عمومی به خصوص اتوبوس و قطار از مهمترین عوامل افزایش مبتلایان است.

 

افزایش نگران کننده آمار فوتی‌های کرونا در ایذه

رییس بیمارستان شهدای ایذه گفت: آمار فوت شدگان بر اثر بیماری کووید ۱۹ در این شهرستان به نحو نگران کننده ای روند صعودی درپیش گرفته است.

 

دکتر امرالله اورکی چهارشنبه در گفت‌وگو با ایرنا اظهار داشت: ما بارها اعلام کردیم که ایذه با بحران کرونا روبروست اما متاسفانه برخی از همشهریان بدون توجه به هشدارها نسبت به برگزاری مراسم تشییع و عروسی اقدام می‌کنند و بار بیماری را سنگین‌تر می‌کنند.

 

وی افزود: طبق آمار تا ظهر ۱۱ فروردین بیش از ۲ برابر کل بهمن ماه فوتی کرونا داشته ایم، اگر همین روال پیش برود تا نیمه فروردین رکورد آمار فوتی اسفندماه نیز شکسته خواهد شد و پرچم‌های سیاه بیشتری در شهر برافراشته‌ می‌شود. وضعیت به گونه‌ای است که هر لحظه امکان افزایش این آمار وجود دارد.

 

رییس بیمارستان شهدای ایذه تصریح کرد: افزایش آمار مرگ و میر ارتباط مستقیم با تعداد مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ دارد و دلیل اصلی این افزایش نیز برگزاری مراسم تشییع، ترحیم و عروسی  است.

 

وی افزود: با برگزاری مراسم فاتحه خوانی، عملا فاتحه چند نفر از شرکت‌کنندگان در مراسم خوانده می‌شود، این که به راحتی خانواده‌های زیادی عزادار می‌شوند و بازهم عده‌ای به برگزاری مراسم ادامه می‌دهند واقعا عجیب است.

 

در حال حاضر ۱۱ شهرستان خوزستان از جمله ایذه در وضعیت قرمز و هفت شهرستان نارنجی هستند.

 

ممنوعیت ورود به پارک‌های شهر تهران/ جریمه و انتقال خودروهای متخلف به پارکینگ

فرمانده انتظامی تهران بزرگ از ممنوعیت ورود به پارک‌های شهر تهران در روز ۱۳ فروردین خبر داد و گفت: اگر رعایت نشود هم بحث جریمه و هم بحث انتقال خودرو از پارک ها و تفرجگاه ها به پارکینگ مطرح است. 

 

 

سردار حسین رحیمی در این باره اظهار کرد: بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا، در روز ۱۳ فروردین ورود به تمام پارک های سطح های شهر تهران ممنوع است. 

 

وی ادامه داد: از روز گذشته که این مصوبه به ما اعلام شده با هماهنگی شهرداری در حال تلاش هستیم. ورودی کلیه پارک ها ممنوع خواهد شد. 

 

فرمانده انتظامی تهران بزرگ اظهار کرد: بنده استدعا دارم شهروندان مراعات کنند چرا که تمام پارک ها ورودیشان مسدود می شود و حتی توقف رو به روی پارک‌ها با خودرو نیز ممنوع است. 

 

وی افزود:‌ امروز صبح جلسه ای را خدمت دکتر زالی داشتم و به شدت نگران وضعیت کرونا در سطح شهر تهران بودند و آماری که می دادند می گفتند بالغ بر ۳۵۰۰ نفر از شهروندان بستری هستند. انتظار و استدعای بنده این است که در سال جدید نیز رعایت کنند که دچار مشکل نشویم. 

 

سردار رحیمی درباره اینکه برای استقرار و ورود به پارک های شهر تهران جریمه ای در نظر گرفته شده است یا خیر؟ گفت:‌ طبیعتا اگر رعایت نشود هم بحث جریمه و هم بحث انتقال خودرو از پارک ها و تفرجگاه ها به پارکینگ مطرح است. 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------