کرونا جان ۱۷۲ نفر دیگر را در ایران گرفت/ جزئیات 'دورکاری' در روزهای کرونایی تهران اعلام شد



 کرونا ,اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی
سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: با فوت ۱۷۲ نفر دیگر از هموطنان مبتلا به بیماری کووید ۱۹ در شبانه روز گذشته، تعداد جان باختگان این بیماری در ایران به ۶۳ هزار و ۳۳۲ نفر رسیده است. 

 به گزارش ایرنا، سیما سادات لاری روز دوشنبه افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (۱۶ فروردین) بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۱۳ هزار و ۸۹۰ نفر بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و دو هزار و ۴۸ نفر بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۹۴۵ هزار و ۹۶۴ نفر رسید.

 

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: تاکنون یک میلیون و ۶۵۸ هزار و  ۹۷۸ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین چهار هزار و ۹۵ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند و تاکنون ۱۳ میلیون و ۱۸۳ هزار و ۷۰۹ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

 

لاری افزود: هم اکنون ۸۸ شهرستان قرمز و ۱۳۹ شهرستان نارنجی هستند و بر اساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا مسافرت «از» و «به» شهرهای با وضعیت قرمز و نارنجی، ممنوع است. همچنین ۱۹۸ شهرستان در وضعیت زرد و ۲۳ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

 

 جزئیات "دورکاری" در روزهای کرونایی تهران اعلام شد

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار تهران با اشاره به اینکه تهران در شرایط قرمز قرار دارد، جزئیات "دورکاری" در روزهای کرونایی را تشریح کرد.

 

به گزارش تسنیم، غلامرضا عباس پاشا در مورد روند اجرای دورکاری در تهران با توجه به افزایش آمارهای کرونا اظهار کرد: بر اساس آخرین مصوبات ستاد ملی کرونا در شهرهای قرمز از جمله تهران حداکثر یک دوم کارمندان مشاغل ضروری و مهم باید به‌صورت حضوری فعالیت کنند یعنی می‌توانند حداکثر تا ۵۰ درصد به صورت حضوری از کارمندان استفاده کنند و سایر ادارات هم می‌توانند حداکثر تا ۳۰ درصد به‌صورت حضوری از کارمندان استفاده کنند یعنی دو‌سوم کارمندان به‌صورت دورکار، وظایف خود را باید انجام دهند.

 

وی تأکید کرد: در تهران با توجه به اینکه در شرایط قرمز قرار گرفته است، برگزاری جلسات در صورت ضرورت باید حداکثر با ۱۵ نفر تشکیل شود و برگزاری جلسات غیر ضرور و بیش از این تعداد ممنوع است.

 

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار تهران ادامه داد: اجرای مصوبات ستاد ملی کرونا لازم‌الاجراست و بر همین اساس، اجرای شرایط شهرهای قرمز به تمامی دستگاه‌های استان تهران ابلاغ شده و بر اجرای ان نیز نظارت خواهد شد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------