اخبار پزشکی

باکتری دندان،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی

ساخت سلاح لیزری برای از بین‌ بردن باکتری‌های دندان

محقق ایرانی دانشگاه پنسیلوانیا و همکارانش با استفاده از نانو ذرات و لیزر سلاحی برای از بین بردن بیوفیلم‌ها و باکتری‌های…

ادعای جدید وزیر بهداشت: می‌توانیم ۴۵ روزه واکسن کرونا بسازیم!



وزیر بهداشت,اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی
وزیر بهداشت گفت: ما قابلیت برخورد با جهش‌های ویروس کرونا را داریم و در عرض ۴۵ روز می‌توانیم واکسن هر جهشی را بسازیم

به گزارش تسنیم، سعید نمکی وزیر بهداشت نیز در این نشست با بیان این‌که اولین نهاد و گروهی که در ایام شیوع کرونا باعث دلگرمی ما شد ستاد اجرایی فرمان امام بوده است، گفت: از ابتدای شیوع ویروس کووید 19 و در اوج تحریم‌ها، برای تولید ماسک، گان، محلول ضدعفونی، دارو و ونتیلاتور ستاد اجرایی بلافاصله به میدان آمد و کمک‌های قابل توجهی به ما کرد و ازبسیاری از تنگناها نجات‌مان داد که این اقدامات در تاریخ جمهوری اسلامی ایران خواهد ماند.

 

نمکی با بیان اینکه ستاد جزو اولین گروه‌هایی بود که به بحث تولید واکسن ایرانی کرونا ورود کرد ، تاکید کرد: ما از هیچ تلاشی برای واردات واکسن دریغ نکرده و نمیکنیم البته برای من مثل روز روشن بود که واردات واکسن مشکل خواهد بودو لذا معتقد بودم و هستم واکسن ایرانی کرونا بزرگترین حربه نجات ما خواهد بود.

 

وی افزود: لحظه به لحظه روند پیشرف واکسنهای ایرانی را رصد و دنبال می‌کنم، واکسن کوو ایران برکت به مراتب از همه واکسن‌های ایرانی جلوتر حرکت می‌کند.

 

وی تأکید کرد: همانطور که وعده داده بودیم، در بهار سال جاری واکسن ملی به مردم تزریق خواهد شد.

 

نمکی گفت: یکی از قابلیت‌هایی که در مجموعه ساخت واکسن ایرانی کرونا به دست آوردیم برخورد با جهش‌هاست؛ ما این قابلیت را داریم که در عرض 45 روز علیه جهش‌ها واکسن کرونا را بسازیم و واکسن منطبق بر جهش جدید ویروس را بسازیم.

 

وی با اشاره به برخی اظهارنظرها درخصوص واکسن ایرانی گفت: برخی واکسن کرونا را به حربه سیاسی تبدیل کرده‌اند و به جای تقویت غرور ملی و حمایت از دستاورد بزرگ و ارزشمند دانشمندان ایرانی، تشکیک ایجاد می‌کنند و امید مردم را خدشه‌دار میکنند که البته این روسیاهی هم در تاریخ خواهد ماند، ادعا می‌کنند علم پزشکی می‌دانند اما این افراد، تاریخ پزشکی درایران را مطالعه نکرده‌اند ما سال 1303 در انستیتو رازی و در 1299 در انستیتو پاستور شروع به تولید واکسن کرونا کرده‌ایم. افرادی که عظمت و غرور ملی را به خاطر خوشامد فلان جریان سیاسی تخریب می‌کنند و به واکسن برکت و دانشمندان دارویی حمله میکنند ، یا مغرض‌اند یا بی‌اطلاع هستند.

 

وزیر بهداشت تاکید کرد: قصد داریم به محض اینکه نتایج فاز دوم مطالعه بالینی واکسن مشخص و تأیید شد، برای فاز سوم اجازه بدهیم که جمعیت انبوهی را با واکسن ایرانی واکسینه کنیم و واکسیناسیون عمومی را از نیمه اردیبهشت آغاز کنیم.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------