اخبار پزشکی

باکتری دندان،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی

ساخت سلاح لیزری برای از بین‌ بردن باکتری‌های دندان

محقق ایرانی دانشگاه پنسیلوانیا و همکارانش با استفاده از نانو ذرات و لیزر سلاحی برای از بین بردن بیوفیلم‌ها و باکتری‌های…

شناسایی نمونه‌های مثبت کووید-۱۹ توسط سگ‌ها با دقت ۹۶ درصد



کووید,اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی
محققان دانشگاه پنسیلوانیا در مطالعه اخیرشان اظهار کرده‌اند سگ‌های آموزش دیده می‌توانند نمونه‌های مثبت کووید-۱۹ را با دقت ۹۶ درصد شناسایی کنند. 

به گزارش ایسنا و به نقل از تی ان، تحقیقاتی که اخیرا در مجله "PLOS ONE" منتشر شده است نشان می‌دهد که سگ‌های آموزش دیده می‌توانند نمونه‌های مثبت کووید-۱۹ را با دقت ۹۶ درصد تشخیص دهند.

 

"سینتیا اوتو"(Cynthia Otto) نویسنده ارشد این مطالعه و مدیر مرکز سگ‌های آموزش دیده دانشکده دامپزشکی دانشگاه پنسیلوانیا گفت: این یک کار ساده نیست که ما از سگ‌ها بخواهیم آن را انجام دهند. سگ‌ها باید در تشخیص بوی عفونت خاص عمل کنند به همین دلیل باید آنها در معرض طیف وسیعی از بوی افراد مختلف(مردان و زنان، بزرگسالان و کودکان، افراد از قومیت‌ها و مناطق مختلف) قرار گیرند.

 

در این مطالعه اولیه محققان دریافتند که سگ‌ها می‌توانند چنین کاری انجام دهند اما آموزش آنها باید با دقت زیاد و در حالت ایده آل با نمونه‌های زیادی ادامه یابد. این یافته‌ها به تحقیق دیگری که محققان آن را "مطالعه تی شرت" نامیده‌اند، منجر شد و طی آن سگ‌ها آموزش دیدند تا بتوانند بوی بین کووید-۱۹ مثبت، منفی و واکسینه شده را بر اساس ترکیبات آلی فرار که بر روی تی شرت پوشیده شده می‌مانند، تفاوت قائل شود.

 

محققان این مطالعه سال‌ها تجربه آموزش سگ‌ها برای اینکه آنها بتوانند در موارد پزشکی نیز کارآمد باشند را دارند به طوریکه برخی از آنها می‌توانند سرطان تخمدان را شناسایی کنند. هنگامی که بیماری همه‌گیر از راه رسید محققان تصمیم گرفتند از این مهارت برای طراحی یک مطالعه برای شناسایی ویروس کرونا توسط آنها استفاده کنند.

 

محققان این مطالعه نمونه‌های مثبت ویروس کرونا بیماران بزرگسال و کودکان و همچنین نمونه‌هایی از بیمارانی که آزمایش منفی داشتند جمع آوری کردند تا بتوانند آزمایشات را انجام دهند.

 

ابتدا محققان آنها را آموزش دادند تا رایحه‌ای متمایز و ماده‌ای مصنوعی معروف به ترکیب تشخیص جهانی(UDC) را تشخیص دهند. سپس آنها از یک "چرخ بو"(scent wheel) استفاده کردند که در آن هر یک از ۱۲ پورت با نمونه‌های متفاوتی بارگذاری شده بود و وقتی سگ به پورت حاوی ترکیب تشخیص جهانی پاسخ می‌داد به آن پاداش می‌دادند.

 

هنگامی که سگ‌ها به طور مداوم به رایحه ترکیب تشخیص جهانی پاسخ دادند، محققان شروع به آموزش آنها کردند تا  آنها بتوانند به نمونه‌های ادرار بیماران مثبت کووید-۱۹ نیز پاسخ دهند و بتوانند آنها را از نمونه‌های منفی تشخیص دهند. محققان دریافتند که پس از سه هفته آموزش هر ۹ سگ قادر به شناسایی نمونه‌های مثبت کروناویروس به طور متوسط ​​با دقت ۹۶ درصد بودند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------