جراحی کاهش وزن به پیشگیری از آب مروارید کمک می کند



آب مروارید,اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی
نتایج یک تحقیق جدید نشان می دهد جراحی کاهش وزن از چشم ها در مقابل افزایش سن محافظت می کند. 

به گزارش  مهر به نقل از هلث دی تودی، نتایج مطالعه محققان دانشگاه ETH زوریخ سوئیس نشان داد که پس از جراحی کاهش وزن، احتمال ابتلای فرد به آب مروارید به ویژه در بیماران جوان کمتر است.

 

به گفته محققان سوئیسی، کاهش وزن در بیماران چاق ممکن است فشار اکسایشی بر روی سلول‌ها و التهاب سلولی را کاهش دهد و حتی دیابت و فشارخون بالا را بهبود بخشد که همگی برای سلامت چشم‌ها مفید هستند.

 

در این مطالعه داده‌های بیش از ۲۲,۵۰۰ فردی که بین سال‌های ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۹ تحت جراحی کاهش وزن قرار گرفته بودند با بیش از ۳۵,۵۰۰ فرد چاق که جراحی نکرده بودند مقایسه شد.

 

رده سنی شرکت کنندگان ۴۰ تا ۷۹ سال بود و به طورمیانگین به مدت ۶ سال تحت نظر بودند.

 

محققان دریافتند که خطر آب مروارید در بیمارانی که تحت عمل جراحی کاهش وزن قرار گرفته بودند، در مقایسه با افرادی که این عمل را انجام نداده بودند، ۲۹ درصد کاهش می‌یابد.

 

کمترین خطر ابتلاء به آب مروارید در بیمارانی مشاهده شد که در سنین ۴۰ تا ۴۹ سال تحت جراحی کاهش وزن قرار گرفته بودند و آنها حدود ۵۰ درصد کمتر با احتمال ابتلاء به آب مروارید روبرو بودند.

 

آب مروارید علت اصلی نابینایی برگشت پذیر در جهان است. علائم آن شامل تاری دید و از دست دادن حساسیت کنتراست یا مشکل درک عمق است. آب مروارید می‌تواند منجر به مشکل در خواندن یا مشکل در رانندگی در طول روز یا شب شود.

 

چاقی از فاکتورهای پرخطر ابتلاء به آب مروارید است از اینرو کاهش وزن این ریسک را کاهش می‌دهد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------