چرا آمار واردات واکسن کرونا حدود 3 میلیون دُز از میزان تزریق آن بیشتر است؟



,اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی
رئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت درباره علت اختلاف میزان واردات و میزان تزریق واکسن کرونا در کشور توضیح داد.

به  گزارش رکنا؛ در طول چند روز گذشته حدود ٢ میلیون دُز واکسن کرونا به کشور وارد شده و براساس وعده مسئولان وزارت بهداشت قرار است در روز پنجشنبه یک میلیون دُز واکسن کرونا و روز جمعه هم محموله‌ای دیگر به ایران وارد شود. براین اساس انتظار می رود سرعت تزریق عمومی واکسن کرونا در روزهای آتی افزایش یابد. البته تا کنون حدود 9 میلیون و 800 هزار دُز واکسن کرونا وارد کشورمان شده که از این میزان حدود 7 میلیون دُز واکسن کرونا به ایرانیان تزریق شده است. اما چرا این دو آمار با یکدیگر اختلاف دارد؟

 

به گزارش رکنا، دکتر جعفر صادق تبریزی، رئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت درباره اختلاف میزان واکسن‌های تزریقی و وارد شده به کشور اظهار کرد: واکسنی که وارد می‌شود ۴٨ ساعت طول می‌کشد که لیبل‌گذاری شود تا واکسن‌ها دارای تاییدیه اصالت باشند و از قاچاق و خروج واکسن از شبکه جلوگیری کنیم و تمام واکسن‌ها قابل رصد و ردیابی باشند و بعد از آن واکسن‌ها تحویل معاونت بهداشت می‌شود و ما آن را بین دانشگاههای علوم پزشکی توزیع می‌کنیم و به همین دلیل بین واردات و تزریق فاصله وجود دارد.

 

تبریزی ادامه داد: با تاکید وزیر بهداشت و تلاش دوستان در امور بین الملل وزارت بهداشت این هفته ۶ تا ٧ میلیون واکسن وارد خواهد شد اما تا زمانی که واکسن وارد نشود، نمی‌توان به آن اتکا کرد. چراکه تا الان بدعهدی ‌های بسیاری دیدیم.

 

او گفت: در طول چند روز گذشته حدود ٢ میلیون دوز به دستمان رسیده و پنجشنبه یک میلیون دوز و جمعه هم محموله‌ای دیگر به دستمان می‌رسد و ما سرعت واکسیناسیون را با این واکسن‌ها افزایش خواهیم داد.

 

تبریزی گفت: ما در تلاش هستیم تعداد مراکز تجمیعی واکسیناسیون و میزان تزریق را به روزانه ۵٠٠ هزار دوز واکسن برسانیم و با افزایش واردات واکسن و تامین به موقع آن مشکلی از نظر میزان نیاز نخواهیم داشت و با افزایش مراکز تجمیعی واکسیناسیون و تیم‌های واکسیناتور میزان تزریق رشد خوبی پیدا خواهد کرد.

 

رئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی اظهار کرد: در حال حاضر ثبت نام واکسیناسیون گروه‌های سنی بالای ۶۵ سال در حال انجام بوده و واکسیناسیون افراد بالای ۶٨ سال در کشور آغاز شده است و در برخی استان‌ها برای واکسیناسیون افراد بالای ۶۵ سال هم فراخوان داده‌ایم.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------