اخبار پزشکی

باکتری دندان،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی

ساخت سلاح لیزری برای از بین‌ بردن باکتری‌های دندان

محقق ایرانی دانشگاه پنسیلوانیا و همکارانش با استفاده از نانو ذرات و لیزر سلاحی برای از بین بردن بیوفیلم‌ها و باکتری‌های…

اثر مصرف زردچوبه در پیشگیری از کرونا اثبات شد



 زردچوبه ,اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی
استاد گروه تغذیه دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: در قالب اجرای یک طرح پژوهشی در این دانشگاه، اثر زردچوبه در پیشگیری از کرونا اثبات شد. 

پروانه صانعی روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: زردچوبه از جمله گیاهان دارویی است که اثر آن بر تقویت سیستم ایمنی بدن و پیشگیری از کرونا و بهبود بیماری کووید در قالب یک طرح پژوهشی در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تایید شد.

 

وی با بیان‌اینکه مصرف غذاهای سَبُک، بخارپز و آبدار پس از واکسیناسیون کرونا توصیه می‌شود و از هرگونه مصرف غذاهای سرخ کردنی و سنگین باید پرهیز شود، اضافه کرد: افرادی که در مقابل کرونا واکسینه شده‌اند باید از مصرف چای، قهوه و مواد کافئین‌دار خودداری کنند و به مصرف میوه‌ها و سبزیجات آبدار روی آورند.

 

صانعی برای پیشگیری از کرونا، مصرف گیاهان دارویی مثل زردچوبه، زنجبیل، چایی بِه، دارچین، مصرف یک قاشق چایخوری سیاه دانه و عسل و استفاده از گیاه اکیناسه را توصیه کرد و افزود: در ایام کرونا، بدن نیاز زیادی به مصرف انواع ویتامین‌، مواد معدنی و رژیم غذایی متنوع و متعادل دارد.

 

وی با بیان اینکه مشکلات گوارشی در "کرونا دلتا" شدیدتر از انواع دیگر این ویروس است، ادامه داد: مصرف خاکشیر و اسفرزه با آب جوش قبل از صبحانه در پاکسازی بدن و رفع یبوست که از علائم کروناست، تاثیر دارد.

 

وی مصرف ۵۰ هزار واحد قرص ویتامین D را برای افراد بالغ و کمتر از آن را برای نوجوانان در پیشگیری از کرونا یک اصل اثبات شده خواند و اعلام کرد: شهروندان بجای مصرف انواع قرص ویتامین‌های C ،E و روی و زینگ، باید به استفاده از مواد غذایی مُستغنی از انواع ویتامین‌ها روی آورند.

 

استاد گروه تغذیه دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، تنوع و تعادل غذایی در ایام کرونا را یک توصیه و اصل غذایی اعلام کرد و گفت: مصرف خُرفه و گردو که سرشار از "اُمگا ۳" است و سوپ جو، قارچ، زیتون، کلم بروکلی، سیر و پیاز و میوه‌های آبدار از غذاهای سفارش شده در مدت ابتلا به کروناست.

 

به گزارش ایرنا، بنابر اعلام روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، تاکنون ۴۹۰ هزار نفر یک دُز و ۱۳۴ هزار نفر ۲ دُز واکسن را دریافت کرده اند.

 

از گروه سالمندان بالای ۶۰ سال در استان اصفهان ۶۱ درصد هر ۲ دُز واکسن را دریافت کرده‌اند.

 

از هفته گذشته تاکنون روزانه بین ۳ تا ۵ درصد به آمار بیماران مبتلا به کرونا در استان اضافه شده است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------