انتشار ویرایش دوم سند ملی پیشگیری و کنترل بیماری های غیر واگیر



 بیماری های غیرواگیر,اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی
نایب رئیس کمیته ملی پیشگیری و کنترل بیماری های غیرواگیر، از انتشار ویراست دوم سند ملی پیشگیری و کنترل بیماری های غیرواگیر و عوامل خطر خبر داد. 

به گزارش مهر، باقر لاریجانی، دستاوردهای ایران در حوزه سلامت را طی دهه‌های اخیر قابل توجه دانست و افزود: اگرچه کشورمان در برخی حوزه‌های سلامت از جمله کاهش سریع میزان مرگ و میر مادران و کودکان و افزایش امید به زندگی موفقیت‌های چشمگیری نسبت به بسیاری از کشورهای منطقه به دست آورده است ولی با این وجود بار بیماری‌های غیر واگیر و همچنین بار مالی منتسب به این بیماری‌ها موجب شده که نظام سلامت کشور، بیماری‌های غیر واگیر را به عنوان تهدیدی جدی در نظر بگیرد.

 

وی افزود: به منظور کاهش بار بیماری‌های غیر واگیر و عوامل خطر منتسب به آنها، وزارت بهداشت بر آن شد تا سند ملی پیشگیری و کنترل بیماری‌های غیر واگیر و عوامل خطر را تهیه و تدوین نماید.

 

نایب رئیس کمیته ملی پیشگیری و کنترل بیماری‌های غیر واگیر اظهار داشت: این سند دارای سیزده هدف ملی است و تاکید اصلی آن بر بیماری‌های قلبی عروقی، سرطان، دیابت، بیماری‌های تنفسی و همچنین سوانح و حوادث و بیماری‌های روانی می‌باشد. بعلاوه، عوامل خطر اصلی بیماری‌های غیر واگیر مانند مصرف دخانیات، رژیم غذایی ناسالم و عدم فعالیت فیزیکی را نیز شامل می‌شود.

 

مشاور وزیر بهداشت تصریح کرد: شناخت عوامل خطر و سیاست گذاری برای مقابله با آنها، می‌تواند تأثیر به سزایی در کاهش بیماری‌های غیر واگیر داشته باشد.

 

وی همکاری بین بخشی و فرا بخشی را یکی از ویژگی‌های سند حاضر خواند و افزود: در این سند تمامی ذی نفعان داخلی و خارجی وزارت بهداشت شامل معاونت‌های مختلف وزارت بهداشت و وزارتخانه‌های ذی نفع، سازمان‌های دولتی که همکاران اصلی پیشگیری و کنترل بیماری‌های غیر واگیر می‌باشند، در نظر گرفته شده اند.

 

لاریجانی افزود: با توجه شرایط فعلی جامعه و پر رنگ شدن خطر هم زمانی همه گیری بیماری‌های غیر واگیر و بیماری‌های واگیر نوپدید، تمامی فصول این سند در راستای سیاست گذاری و مدیریت این بیماری‌ها در کشور، بروز رسانی شده است.

 

کمیته ملی پیشگیری و کنترل بیماری‌های غیر واگیر متشکل از خبرگان نظام سلامت کشور در حوزه بیماری‌های غیر واگیر بوده که با هدف کاهش بار بیماری‌های غیر واگیر تشکیل شده است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------