قدرتمندترین واکسن‌ها در مقابل دلتا معرفی شدند



قدرتمندترین واکسن‌ها ,اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی

 

 ‏یکی از مطالعات مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها نشان می‌دهد که ‎واکسن کرونا همچنان در پیشگیری از عفونت کادر درمان مؤثر است. 

 

در این گزارش می‌خوانید:

* مطالعه‌ای از سوی تیم‌های تحت مدیریت اپیدمیولوژیست چینی، ژونگ ناشان، نشان داد که تزریق ۲ دوز واکسن چینی سینوفارم هنوز در جلوگیری از ابتلا به نوع دلتا مؤثر است.

 

* طبق این تحقیق واکسن سینوفارم تا ۵۹ درصد از ایجاد علائم ناشی از نوع دلتا در جمعیت شهر گوانگژوی چین، محافظت کرده است.

 

* در این مطالعه که نتایج آن در تاریخ ۱۴ آگوست در مجله Emerging Microbes & Infections منتشر شده، آمده است که ۲ دوز واکسن چینی به‌ترتیب ۷۰.۲ درصد و ۱۰۰ درصد در پیشگیری از علائم متوسط و شدید مؤثر است.

 

* طبق گزارشات، این نخستین گزارش از داده‌های جهان واقعی در مورد اثربخشی واکسن چینی در برابر نوع دلتا است. در بیانیه منتشر شده از سوی تیم تحقیقاتی، آمده است که سینوفارم، در زنان بسیار مؤثرتر از مردان است زیرا ۷۰.۴ درصد در پیشگیری از علائم خفیف در مردان و ۷۹.۱ درصد در پیشگیری از علائم متوسط در زنان مؤثر واقع شده است.

 

* اثربخشی واکسن‌های فایزر و آسترازنیکا اگرچه در برابر نوع دلتا ثابت شده است، اما طبق مطالعه انجام شده در انگلیس این اثربخشی زودتر از زمان قابل تصور، کاهش می‌یابد. این نتیجه‌گیری در مطالعه پیش چاپ محققان دانشگاه آکسفورد و دفتر آمار ملی بریتانیا آمده است.

 

* محققان با داده‌های به‌دست آمده از آزمایش گروه هدف به این نتیجه رسیدند که واکسن فایزر تا ۹۲ درصد در جلوگیری از بار شدید ویروسی در افراد مؤثر بوده است. با این حال، اثربخشی آن پس از ۶۰ روز به ۸۵ درصد و پس از ۹۰ روز به ۷۸ درصدکاهش یافت. واکسن آکسفورد/آسترازنیکا نیز ۱۴ روز پس از دوز دوم، ۶۹ درصد در برابر بار ویروسی بالا مؤثر بود.

 

* این میزان پس از ۹۰ روز به ۶۱ درصد کاهش یافت. سارا واکر، محقق ارشد در بیانیه مطبوعاتی دانشگاه آکسفورد گفت: بار بالای ویروسی در افراد واکسینه شده، واقعیتی است که نشان می‌دهد افرادی که هنوز واکسینه نشده‌اند ممکن است آنطور که ما امیدوار بودیم در برابر نوع دلتا محافظت نشده باشند.

 

* بنابراین واکسیناسیون برای بسیاری از افراد ضروری است و همچنان معتقدیم که واکسن‌های مجاز ما از بیماری‌های شدید، بستری شدن و مرگ ناشی از نوع دلتا جلوگیری می‌کند.

 

 همشهری 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------