ادعای سازمان غذا و دارو: اگر واکسن برکت به تولید انبوه نمی‌رسید کشورهای خارجی به راحتی به ما واکسن نمی دادند!



واکسن,اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی
مدیر کل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو گفت: اگر واکسن برکت به تولید انبوه نمی‌رسید، کشورهای خارجی به‌راحتی واکسن در اختیار ما قرار نمی‌دادند. 

به گزارش فارس، حیدر محمدی مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو با تاکید بر اینکه تولید واکسن برکت در زمینه تسهیل واردات واکسن کرونا موثر بوده است، اظهار داشت: در حال حاضر برخی واکسن‌سازها نگرانند که در صورت افزایش تولید واکسن ایرانی، ممکن است دیگر در بازار ایران جایگاهی نداشته باشند.

 

محمدی با ماندگار خواندن تولید واکسن برکت توسط ستاد اجرایی فرمان امام تاکید کرد: اگر واکسن برکت به تولید انبوه نمی‌رسید کشورهای خارجی به راحتی واکسن در اختیار ما قرار نمی‌دادند.

 

مدیرکل داروی سازمان غذا و دارو افزود: مردم باید بدانند تحریم نبودن دارو یک دروغ خنده‌دار است. سابقه این کشورها نشان می دهد هرجا احساس کنند که کشور ایران دچار کمبود دارویی است، تلاش می کنند مانع صادرات یا ورود دارو به کشور شوند. این موضوع در زمینه بیماران خاص و سرطانی مشهودتر بوده است.

 

محمدی با اشاره به افزایش ناگهانی مصرف رمدسیویر در کشور گفت: کشورهای خارجی در ابتدای شیوع کرونا این دارو را به ما نمی فروختند اما امروز ۸ تولیدکننده ایرانی آن را تولید می کنند. حالا که این دارو در کشور تولید می شود مدعیان حقوق بشر اعلام می کنند که آمادگی دارند به ایران رمدسیویر صادر کنند.

 

وی ادامه داد: در مرداد ۳ میلیون و ۴۷۰ هزار دوز رمدسیویر در کشور مصرف شد. در حالی که در گذشته ماهی ۱۷۰ هزار دوز مصرف می شد اما توانایی خوب کشور در زمینه تولید دارو توانست نیاز کشور را برطرف کند. 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------