تاثیر یک داروی قلبی در درمان نوع شدید کووید ۱۹



داروی قلبی ,اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی
محققان پی بردند داروی ارزان قلب موسوم به متوپرولول در درمان نوع شدید کووید ۱۹ موثر است. 

به گزارش مهر به نقل از مدیکال نیوز، محققان دانشگاه جیمینز دیاز اسپانیا در یک مطالعه بالینی جدید دریافته اند که متوپرولول، داروی ارزان قیمتی که به طور گسترده برای درمان بیماری‌های قلبی عروقی استفاده می‌شود، در درمان بیماری‌های شدید کووید ۱۹ مفید است.

 

متوپرولول یک مسدود کننده بتا است که بر قلب و گردش خون (جریان خون در شریان‌ها و وریدها) تأثیر می‌گذارد. متوپرولول برای درمان آنژین (درد قفسه سینه) و فشار خون بالا استفاده می‌شود. متوپرولول همچنین برای کاهش خطر مرگ یا نیاز به بستری شدن در بیمارستان به دلیل نارسایی قلبی استفاده می‌شود.

 

کووید ۱۹ می‌تواند به سندرم پریشانی حاد تنفسی منجر شود که شامل نفوذ آلوئولار از طریق نوتروفیل های فعال می‌شود. مشخص شده که متوپرولول مسدود کننده بتا باعث بهبود التهاب تشدید شده در شرایط سکته قلبی می‌شود.

 

محققان در این مطالعه، به ۲۰ بیمار کرونایی تحت دستگاه تهویه مکانیکی تهاجمی، به طور تصادفی متوپرولول (روزانه ۱۵ میلی گرم به مدت ۳ روز) دادند یا هیچ دارویی داده نشد.

 

یافته‌های مطالعه نشان داد که تجویز متوپرولول به صورت درون وریدی برای بیماران کرونایی مبتلا به سندرم پریشانی حاد تنفسی بی خطر بوده، التهاب ریه را کاهش داده و اکسیژن رسانی را بهبود می بخشد.

 

به نظر می‌رسد جایگزینی متوپرولول در چنین شرایطی یک راهکار ایمن و ارزان است که می‌تواند بار پاندمی کووید ۱۹ را کاهش دهد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------