اخبار پزشکی

باکتری دندان،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی

ساخت سلاح لیزری برای از بین‌ بردن باکتری‌های دندان

محقق ایرانی دانشگاه پنسیلوانیا و همکارانش با استفاده از نانو ذرات و لیزر سلاحی برای از بین بردن بیوفیلم‌ها و باکتری‌های…

آثار تزریق واکسن کرونا در پسران بالای ۱۲ سال



واکسن کرونا,اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی
محققان میزان میوکاردیت قلبی پس از واکسیناسیون در کودکان ۱۲ تا ۱۵ ساله و ۱۶ تا ۱۷ ساله که واکسن کووید ۱۹ دریافت کرده بودند را مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند. 

به گزارش مهر به نقل از مدیکال نیوز تودی، نتایج یک مطالعه جدید نشان داد که پسران سالم ۱۲ تا ۱۷ ساله به دلیل التهاب قلب پس از واکسیناسیون دوم کووید ۱۹ بیش از حد پیش بینی شده در بیمارستان بستری شده بودند.

 

مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در ژوئن ۲۰۲۱ اعلام کرد که به طور فعال بر وقوع میوکاردیت و پریکاردیت قلبی پس از واکسیناسیون کووید ۱۹ نظارت می‌کند. این مرکز هنوز توصیه می‌کند که همه افراد ۱۲ سال به بالا واکسن کووید ۱۹ دریافت کنند.

 

نتایج این مطالعه برآورد می‌کند که میزان میوکاردیت قلبی بین ۳.۷ تا ۶.۱ برابر بیشتر از خطر بستری شدن ۱۲۰ روزه در بیمارستان در پسران سالم ۱۲ تا ۱۵ ساله که دومین دوز واکسن خود را دریافت کردند، بوده است. آنها برآورد کردند که میزان میوکاردیت قلبی در پسران سالم ۱۶-۱۷ ساله ۲.۱ تا ۳.۵ برابر بیشتر است.

 

التهاب در قلب به دلیل عفونت، مصرف برخی داروها، بیماری‌های خود ایمنی یا عوامل محیطی ایجاد می‌شود که ممکن است باعث آسیب شده و منجر به مشکلات سلامتی شود. التهاب ممکن است در ماهیچه قلب (میوکاردیت) و بافتی که کیسه اطراف قلب را تشکیل می‌دهد (پریکاردیت) رخ دهد.

 

موارد میوکاردیت و پریکاردیت گزارش شده عمدتاً در پسران نوجوان و جوان، و معمولاً ظرف ۷ روز پس از دریافت دوز دوم واکسن رخ می‌دهد، که بیشتر آنها پس از مدتی برطرف می‌شوند.

 

دکتر «دانل فیشر» سرپرست تیم تقحیق، در این باره می‌گوید: در حال حاضر، یک زیرمجموعه کوچک از بیماران مبتلا به میوکاردیت وجود دارد که دچار اختلال عملکرد قلبی می‌شوند که فوق العاده نادر است. موارد ابتلاء به مشکلات قلبی ناشی از ابتلاء به کووید ۱۹ احتمالاً بیشتر از تعداد کودکانی است که پس از دریافت واکسن به میوکاردیت مرتبط با واکسن ختم شده‌اند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------