تاثیر کشیدن سیگار در ابتلا به نوع شدید کرونا



سیگار,اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی
پژوهشگران بریتانیایی دانشگاه آکسفورد دریافته‌اند که کشیدن سیگار خطر ابتلا به نوع شدید بیماری کووید۱۹ و بستری شدن در بیمارستان را افزایش می‌دهد. 

 به گزارش دویچه وله؛ نتایج یک مطالعه تحقیقاتی در دانشگاه آکسفورد بریتانیا مؤید آن است که کشیدن سیگار همان‌طور که تأثیری منفی در ابتلا به سایر بیمار‌ی‌ها دارد، خطر ابتلا به نوع شدید بیماری کووید۱۹ را نیز افزایش می‌دهد.

 

به گزارش خبرگزاری آلمان، طبق این بررسی که نتایج آن در مجله عملی "توراکس" (Thorax) منتشر شده، تعداد افراد بستری مبتلا به بیماری کووید۱۹ در میان سیگاری‌ها تقریبا دو برابر غیرسیگاری‌هاست.

 

اشلی کلیفت از دانشگاه آکسفورد می‌گوید: «نتایج بررسی ما به‌وضوح نشان می‌دهد که کشیدن سیگار با خطر ابتلا به نوع وخیم بیماری کووید۱۹ ارتباط دارد، درست مانند تأثیری که کشیدن سیگار بر روی ابتلا به بیماری‌های قلبی، انواع سرطان و سایر بیماری‌ها دارد.»

 

در شروع پاندمی کرونا گزارش‌هایی در این مورد منتشر شده بود که ظاهرا سیگاری‌ها کم‌تر به این بیماری دچار می‌شوند.

 

تجزیه و تحلیل‌های یک تیم به سرپرستی هنریک استریک، ویروس‌شناس شهر بن آلمان نشان می‌داد که سیگاری‌ها کم‌تر به کرونا مبتلا می‌شوند.

 

پیشتر هنریک استریک، مدیر مؤسسه ویروس‌شناسی دانشگاه بن به روزنامه "آوگسبورگر آلگماینه" گفته بود، سازوکار دقیق این مسئله روشن نیست و در این باره گمانه‌زنی‌هایی وجود دارد.

 

برخی می‌گویند، گلوی افراد سیگاری به واسطه کشیدن سیگار تحریک‌پذیرتر می‌شود و در نتیجه فعالیت ایمنی در آن‌جا شدیدتر است و به همین خاطر کار ویروس برای عفونی کردن محیط دشوارتر می‌شود.

 

برخی نیز ‌به‌سادگی می‌گویند، سیگاری‌ها به این دلیل که برای سیگار کشیدن اغلب وارد هوای آزاد می‌شوند دفعات تماس‌شان با دیگران کم‌تر است و در نتیجه کم‌تر به کرونا مبتلا می‌شوند.‌

 

با این حال هنریک استریک تأکید کرده بود که اگر یک سیگاری به این ویروس آلوده شود خطر ابتلا به نوع شدید بیماری کووید۱۹ در او بسیار بیش‌تر خواهد بود. 

 

پژوهشگران بریتانیایی دانشگاه آکسفورد در بررسی‌ تازه خود برای بالا بردن درصد اطمینان، از دو روش مختلف برای تجزیه و تحلیل داده‌ها و نظرسنجی‌ها در مراکز پزشکی این کشور استفاده کرده‌اند. 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------