ارتباط واکسیناسیون و کاهش انتقال بیماری در خانواده ها



واکسیناسیون,اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی
مطالعه محققان سوئدی نشان می دهد که بین واکسیناسیون کووید ۱۹ و کاهش انتقال بیماری در خانوارها ارتباط وجود دارد. 

به گزارش مهر به نقل از ساینس دیلی، بر اساس یک مطالعه جدید توسط محققان دانشگاه اومه سوئد، افراد فاقد مصونیت در برابر کووید ۱۹ با افزایش تعداد اعضای خانواده واکسینه شده در مقابل بیماری، در معرض خطر بسیار کمتری از عفونت و بستری شدن در بیمارستان هستند.

 

«پیتر نوردستروم» سرپرست تیم تحقیق، می‌گوید: نتایج نشان می‌دهد که واکسیناسیون نه تنها برای حفاظت فردی، بلکه برای کاهش انتقال بیماری، به ویژه در خانواده‌ها، که محیطی پرخطر برای انتقال است، اهمیت دارد.

 

تحقیقات گسترده‌ای انجام شده است که نشان می‌دهد واکسن‌ها به شدت خطر ابتلاء به کووید ۱۹ را کاهش می‌دهند. با این حال، اطلاعات کمی در مورد تأثیر واکسیناسیون بر انتقال ویروس در محیط‌های پرخطر، مانند خانواده‌ها وجود دارد.

 

در این مطالعه، محققان دریافتند که بین تعداد افراد مصونیت یافته در هر خانواده و خطر عفونت و بستری شدن در اعضای دیگر خانواده ارتباط وجود دارد. به طور خاص، با افزایش تعداد افراد مصونیت یافته در هر خانواده در برابر بیماری، ۴۵ تا ۹۷ درصد خطر ابتلاء به عفونت و بستری شدن در اعضای فاقد مصونیت خانواده وجود داشت.

 

مصونیت افراد در برابر بیماری از طریق واکسیناسیون یا ابتلاء به بیماری در گذشته ایجاد می‌شود.

 

نتایج این مطالعه، بر اساس بررسی داده‌های بیش از ۱.۸ میلیون نفر از بیش از ۸۰۰ هزار خانوار به دست آمد.

 

به گفته محققان، به نظر می‌رسد که واکسیناسیون نه تنها به کاهش خطر ابتلاء فرد به بیماری کمک می‌کند، بلکه به کاهش انتقال بیماری نیز کمک می‌کند، که به نوبه خود نه تنها خطر ابتلای بیشتر افراد به بیماری‌های حاد را کاهش می‌دهد، بلکه احتمال ظهور سویه های جدید ویروس را نیز کاهش می‌دهد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------