سیگار الکترونیکی علائم بیماری کووید ۱۹ را افزایش می دهد



 سیگار الکترونیکی,اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی
یک مطالعه نشان داد افرادی که سیگار الکترونیکی می‌کشیدند، پس از ابتلا به کووید در مقایسه با افرادی که سیگار نمی‌کشیدند، بیشتر به بخش اورژانس مراجعه می‌کردند.

 به گزارش مهر به نقل از زی نیوز، بر اساس تحقیقات جدید کلینیک مایو، افرادی که از سیگارهای الکترونیکی استفاده می‌کنند و آزمایش کووید ۱۹ آنها مثبت است، در مقایسه با افرادی که سیگار الکترونیکی مصرف نمی‌کنند، بیشتر در معرض علائم کووید هستند.

 

این مطالعه نشان داد که علائم شامل سردرد، درد عضلانی، درد قفسه سینه، تهوع و استفراغ، اسهال، و از دست دادن حس بویایی یا چشایی است.

 

نتایج نشان داد افرادی که سیگار الکترونیکی و همچنین تنباکو می‌کشیدند، و آزمایش کوویدشان مثبت بود، از تنگی نفس شکایت داشتند و بیشتر به بخش اورژانس مراجعه کردند.

 

«دیوید مک فادن»، سرپرست تیم تحقیق، گفت: «این مطالعه برای مقایسه فراوانی علائم رایج کووید ۱۹، مانند از دست دادن حس چشایی یا بویایی، سردرد، دردهای عضلانی و سفتی قفسه سینه در بیماران مبتلا به کووید که سیگار الکترونیکی می‌کشیدند، انجام شد.»

 

این تیم با بیش از ۲۸۰ فردی که از سیگارهای الکترونیکی استفاده می‌کردند و مبتلا به کووید شدند گفتگو کرد و آنها را با ۱۴۴۵ فرد مبتلا به کووید مثبت در همان سن و جنسیت که از سیگار الکترونیکی استفاده نمی‌کردند، مقایسه کرد.

 

به گفته محققان، همه علائم رایج کووید در بین افرادی که سیگار الکترونیکی می‌کشیدند بیشتر گزارش شد.

 

مطالعات زیادی وجود دارد که نشان داده است استفاده از سیگار الکترونیکی ممکن است با التهاب در ریه‌ها همراه باشد و همچنین ممکن است باعث آسیب شدید ریه در برخی از کاربران آن شود.

 

این مطالعه خاطرنشان کرد که افزایش التهاب بافت ریه ناشی از عفونت کووید ۱۹ و التهاب ناشی از سیگار الکترونیکی ممکن است احتمال التهاب سیستمیک را تشدید کند، که با افزایش علائمی مانند تب، خستگی و سردرد همراه است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------