آزمایشگاه افزایش طول عمر آغاز به کار کرد



 افزایش طول عمر,اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی
با گذشت تنها چند ماه از رونمایی اولیه، شرکت بیوتکنولوژی بحث‌برانگیز "آلتوس لبز"(Altos Labs) با سرمایه‌گذاری سه میلیارد دلاری، رسما آغاز به کار کرد. 

به گزارش ایسنا و به نقل از فارمافروم، طی ماه‌های اخیر، "آلتوس" که بر "جوان‌سازی" و فناوری برنامه‌ریزی مجدد بیولوژیکی تمرکز دارد، توجه‌ها را به سمت خود جلب کرده است. اگرچه اهداف اصلی تحقیقات کاملا محرمانه بوده است اما برخی از دانشمندان باور دارند که جوان‌سازی سلول‌ها در آزمایشگاه می‌تواند راهی برای افزایش طول عمر انسان باشد.

 

آلتوس به عنوان بخشی از اعلامیه آغاز به کارش، هدف اصلی "بازیابی سلامت و انعطاف‌پذیری سلول برای معکوس کردن بیماری، جراحت و ناتوانی‌هایی که در طول زندگی رخ می‌دهند" را تایید کرد. موضوعی که با استخدام چهره‌های مهم در صنعت داروسازی و متخصصان جوان‌سازی سلول و اپی‌ژنتیک تقویت می‌شود. اپی‌ژنتیک مطالعه عوامل خارجی یا محیطی است که باعث روشن یا خاموش شدن ژن‌ها می‌شود و بر روی چگونگی خوانده‌ شدن ژن‌ها اثر می‌گذارد.

 

استارتاپ "آلتوس لبز" اوایل امسال تأسیس شده و حداقل ۲۷۰ میلیون دلار برای توسعه فناوری برنامه‌ریزی مجدد بیولوژیکی جمع آوری کرده است. هدف این استارتاپ یافتن راهی برای جوان‌سازی سلول‌ها در آزمایشگاه است.

 

به گفته‌ی آلتوس لبز، فعالیت آن‌ها در دو شاخه سازماندهی خواهد شد: موسسه علوم و موسسه پزشکی.

 

در ابتدا دو موسسه علمی آلتوس در ایالات متحده و بریتانیا قرار خواهد گرفت و انتظار می‌رود موسسه سوم در ژاپن باشد.

 

این مکان‌های اولیه به عنوان مرکز جهانی علوم محاسباتی، هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی عمل خواهند کرد.

 

"جف بزوس" آزمایشگاهی برای افزایش طول عمر خود می‌سازد!

"خوان کارلوس ایزپیسوآ بلمونته"(Juan Carlos Izpisua Belmonte) زیست‌شناس اسپانیایی، قرار است ریاست موسسه علوم آلتوس در سن دیگو را بر عهده بگیرد.

 

"پیتر والتر"(Peter Walter) نیز قرار است رهبری موسسه علوم در منطقه خلیج سانفرانسیسکو را بر عهده بگیرد. تحقیقات او بر درک مولکولی نحوه کنترل کیفی پروتئین‌ها و اندامک‌ها در طول هومئوستازی و استرس متمرکز است.

 

هومئوستازی، توسط فیزیولوژیست‌ها به معنای حفظ شرایط پایدار و ثابت در محیط داخلی به کار برده می‌شود.

 

موسسه علوم بریتانیا نیز توسط "ولف رایک"(Wolf Reik) رهبری خواهد شد. او یک شخصیت پیشرو در زمینه اپی‌ژنتیک است.

 

"ریک کلازنر"(Rick Klausner)، دانشمند ارشد و بنیانگذار آلتوس، می‌گوید: آلتوس به دنبال کشف راه‌هایی برای برنامه‌ریزی جوان‌سازی سلولی است تا رویکردی کاملا جدید در پزشکی ایجاد کند.

 

"جف بزوس" نیز بر روی این استارتاپ تحقیقاتی جدید سرمایه‌گذاری کرده است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------