اخبار پزشکی

باکتری دندان،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی

ساخت سلاح لیزری برای از بین‌ بردن باکتری‌های دندان

محقق ایرانی دانشگاه پنسیلوانیا و همکارانش با استفاده از نانو ذرات و لیزر سلاحی برای از بین بردن بیوفیلم‌ها و باکتری‌های…

غربالگری قبل از ۵۰ سالگی خطر این سرطان را در زنان کاهش می‌دهد



غربالگری ,اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی
بر اساس یک مطالعه جدید، غربالگری سرطان کولورکتال در زنان قبل از ۵۰ سالگی می تواند خطر ابتلا به این سرطان را در مقایسه با افرادی که غربالگری ندارند، به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

به گزارش مهر؛ یک مطالعه جدید از بیمارستان عمومی ماساچوست نشان می‌دهد خطر ابتلاء به سرطان کولورکتال (راست روده) در بین زنانی که غربالگری اندوسکوپی را در سن ۴۵ سالگی شروع کردند، ۵۰ تا ۶۰ درصد کمتر از آنهایی بود که اصلاً غربالگری نکرده بودند.

 

«اندرو چان»، متخصص گوارش و نویسنده ارشد این مقاله، می‌گوید: «در حالی که در دهه‌های اخیر افزایش هشداردهنده‌ای در بروز سرطان کولورکتال در افراد جوان‌تر وجود داشته است، غربالگری عمدتاً بر روی افراد بالای ۵۰ سال متمرکز است.»

 

وی در ادامه می‌افزاید: «مطالعه ما نشان می‌دهد که شروع غربالگری در سنین پایین‌تر می‌تواند خطر ابتلاء به سرطان کولورکتال و بروز کلی سرطان در جمعیت را کاهش دهد.»

 

محققان دریافتند خطر ابتلاء به سرطان کولورکتال در زنانی که غربالگری اندوسکوپی را در سن ۴۵ سالگی شروع کرده‌اند در مقایسه با زنانی که اصلاً غربالگری نکرده‌اند، ۵۰ تا ۶۰ درصد کمتر است. علاوه بر این، آنها دریافتند که شروع غربالگری در سنین ۴۵ تا ۴۹ سالگی منجر به کاهش قابل توجهی در موارد واقعی سرطان کولورکتال در جمعیت تا سن ۶۰ سالگی می‌شود.

 

در حالی که مطالعه متمرکز بر زنان بود، محققان عنوان می‌کنند که فواید مشابهی برای مردان نیز وجود دارد، اگرچه مطالعات بیشتری لازم است.

 

ابزار سنتی غربالگری سرطان کولورکتال، کولونوسکوپی است که پزشک از یک لوله انعطاف پذیر با دوربین برای بررسی روده بزرگ و روده استفاده می‌کند. این روش تهاجمی امکان حذف پولیپ هایی را فراهم می‌کند که با گذشت زمان می‌توانند بدخیم شوند و برای تشخیص سرطان‌های اولیه که می‌توانند به طور مؤثرتری درمان شوند، مناسب است. گزینه‌های غربالگری اخیراً از طریق تست‌های مبتنی بر مدفوع که غیرتهاجمی هستند و ممکن است برای افراد راحت تر باشد، گسترش یافته است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------