آخرین اخبار سیاسی

علوی بروجردی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

علوی بروجردی: مردم این وضعیت را از ما آخوندها می‌بینند/ مردم دیگر نمی‌توانند تحمل کنند

دیده بان ایران نوشت: آیت الله علوی بروجردی: وضع مردم خیلی بد است. کاری بکنید. مردم دیگر نمی‌توانند این وضعیت را تحمل کنند. باید چند فرد…

«اشرفی اصفهانی» فعال سیاسی: این انقلاب و نظام، دولتی به ضعیفی دولت رئیسی به خود ندیده است



اشرفی اصفهانی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی
یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: آقای رئیسی چهره‌ای مقبول است اما دولت او بسیار ضعیف است. در طول انقلاب، این نظام، دولتی به این ضعیفی به خودش ندیده است.

به گزارش ایلنا، محمد اشرفی اصفهانی فعال سیاسی اصلاح طلب درباره مباحث مطرح شده در دیدار برخی از اصلاح طلبان با سران نظام گفت: در جلسه‌ای که یکشنبه گذشته با آقای شمخانی داشتیم تعدادی از آقایان را دعوت کرده بودند که من هم حضور داشتم. اما ادامه جلسه قرار شد یکشنبه هفته آینده ادامه پیدا کند. به دلیل اینکه آقایان می‌خواستند خیلی از مطالب را ارائه بدهند ولی فرصت نشد و به هفته آینده موکول شد.

 

اشرفی اصفهانی در پاسخ به این سوال که قرار است در آن جلسه چه بحث‌هایی مطرح شود؟ گفت: این دیدارها باید حداقل ۲ ماه قبل انجام می‌شد پیش از آنکه این اتفاقات رخ دهد و تبدیل به چنین فاجعه‌ای شود. ما در این مدت از مردم و نیروهای امنیتی کشته دادیم و به شکل بی‌هدف هر دو طرف برخورد کردند که این اتفاقات هیچ یک زیبنده کشور و نظام نبود. آقایان باید یک مقداری با تدبیر و اندیشه جلو می‌رفتند. حالا ادامه بحث این بود که چطور جلو برویم و این موضوعات را حل و فصل کنیم که هرکدام از آقایان نظراتی داشتند که مطرح کردند.

 

اشرفی اصفهانی در پاسخ به این سوال که در جلسه آینده قرار است چه موضوعاتی را مطرح کنید؟ گفت: البته مساله به یک بخش خلاصه نمی‌شود. عمده‌ترین مساله اینکه خواسته‌های مردم در این مدت تلنبار شده و توجه چندانی به خواسته‌های مردم نشده است. اعم از مسائل اقتصادی که در رأس مسائل است. این تورم و گرانی همه را به زانو درآورده و کارمندی که فاتحه‌اش خوانده است. مسائل دیگر مثل اشتغال جوانان است. این بار دیدیم کسانی که به صحنه آمدند سن‌شان کمتر از ۳۰ سال بود و عموما تحصیل‌کرده، شاغل و دانشجو هستند که امیدشان به طور کلی قطع شده است. هرکسی تحت عنوان رئیس‌جمهور یا نماینده مجلس با دادن وعده و وعید آمدند ولی به وعده‌هایشان عمل نکردند. مردم از مشکلات زندگی و معیشتی به ویژه مسکن به تنگ آمده‌اند جوان‌ها نمی‌توانند با این وضع برای خودشان زندگی تشکیل دهند.

 

وی افزود: بنابراین این مسائل باید ریشه‌یابی و بررسی می‌شد. خود آقای رئیسی چهره‌ای مقبول است اما دولت جناب آقای رئیسی بسیار ضعیف است. در طول انقلاب، این نظام، دولتی به این ضعیفی به خودش ندیده است. هیچ‌کدام از اینها کارایی چندانی ندارند و نباید ورود می‌کردند. گاهی به کارگیری و استفاده از افراد با تجربه و جوانگرایی درست است اما وقتی کار به دست اهلش سپرده نشود و افراد باتجربه در حوزه خودش کنار گذاشته شوند، روز به روز وضعیت مردم بدتر و نابسامانی بیشتر می‌شود. در هرحال مردم امیدشان کم شده یا آن را از دست داده‌اند.

 

اشرفی اصفهانی در پاسخ به این سوال که چقدر این امیدواری وجود دارد که توصیه‌های شما به سران نظام به مرحله اجرا دربیاید؟ گفت: به نظرم حل این مسائل تنها از کانال رهبری ممکن است و ایشان بهتر است ورود پیدا کنند چون هر تصمیمی که آقایان، شخصیت‌ها، افراد و گروه‌ها بگیرند بدون حمایت و نظر مثبت رهبری به جایی نمی‌رسند. باید با ایشان صحبت کنند و از ایشان درخواست کنند که اختیار تامی به جمعی بدهند و این افراد به ماجرا ورود کنند وگرنه به جایی نمی‌رسد.

 

وی افزود: ما از این جلسات الی‌ماشاء‌الله داشتیم. از دولت آقای هاشمی، حتی زمانی که خود رهبری رئیس‌جمهور بودند، دولت آقای خاتمی، احمدی‌نژاد، روحانی و حالا آقای رئیسی بوده است. در هر دوره چهار سال اول و سپس چهار سال دوم تمام شد چیزی از این جلسات با ادوار دولت‌های مختلف درنیامد و تقصیرها به گردن راست و چپ انداخته شد و مصیبت برای مردم به وجود آمد. به حمدالله در این دولت همه از یک جناح بوده و اصولگرا هستند و نباید این مسائل باشد. باید این مسائل پخته‌تر شده و با اختیار تام باشد. اگر آقای شمخانی می‌خواهند به نتیجه‌ای برسند بدون حمایت رهبری به جایی نمی‌رسند. از این جلسات در دولت‌های قبلی هم بسیار بوده و جایی نرسیده. باید به خواسته‌های مردم جامه عمل پوشانده شود، تا این موضوع جمع شود.

 

این فعال سیاسی در پاسخ به این سوال که فکر می‌کنید این دیدارها با سران نظام ادامه داشته باشد؟ گفت: اگر به پیشنهاد من باشد می‌گویم این دیدارها باید ادامه داشته باشد. اما باید ضمانت اجرایی هم داشته باشد. نیاییم در جلسات بنشینیم، بحث کنیم، صحبت کنیم، بعد هم تمام شود و به هیچ جایی نرسیم. این به درد نمی‌خورد. باید آقایان بنشینند، بررسی کنند، به سران سه قوه منتقل و آنها هم به رهبری انتقال دهند و سپس آن صحبت‌ها عملی و اجرایی شود تا مردم امیدوار شوند اما الان اینطور نیست.

 

اشرفی اصفهانی گفت: پیشنهاد من این است که افرادی که تحت هر عنوانی دستگیر و تحت بازداشت هستند به آنها سریعا رسیدگی و آزاد شوند. داستان آنهایی که خرابکار و وابسته هستند و از خارج از کشور خط می‌گیرند جدا است. اما توده آنهایی که دستگیر شدند همه‌ آن‌ها جوان، دانش‌آموز و دانشجو هستند و احساسی حرف‌هایی زدند.

 

وی افزود: الان همه دنیا چشمش به کسانی که بازداشت شده‌اند دوخته شده است. این افراد باید هرچه زودتر آزاد شوند. مقام معظم رهبری بزرگواری کنند، عفو عمومی دهند، پیام دهند و بگویند ولو اینکه به شخص من جفا، ظلم و اهانت شد، اما من گذشت کردم. به قوه‌قضائیه بگویند به جز کسانی که وابسته به دشمن هستند، بقیه آزاد شوند. توده مردم و جوانانی که کف خیابان راه افتادند همه‌شان جوان‌های این مملکت هستند. خیلی‌ها فریاد می‌زنند و درخواست آزادی اینها را می‌کنند، اما از ماها صدایی بلند نمی‌شود که خیلی بد است.

 

اشرفی اصفهانی در ادامه گفت: من دو، سه هفته قبل به عتبات عالیات مشرف شدم و توفیق این را داشتم به خدمت آیت‌الله سیستانی درست در زمان همین حوادث مشرف شوم. درباره این اتفاقات با ایشان صحبت کردم. ایشان نگران کشور ایران و حتی مذهب تشیع بودند و گفتند نمی‌دانم باید چه کرد که بتوان این وضعیت را پایان داد. دعا می‌کنم که خداوند هرچه زودتر این داستان را به اتمام برساند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------