آخرین اخبار سیاسی

علوی بروجردی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

علوی بروجردی: مردم این وضعیت را از ما آخوندها می‌بینند/ مردم دیگر نمی‌توانند تحمل کنند

دیده بان ایران نوشت: آیت الله علوی بروجردی: وضع مردم خیلی بد است. کاری بکنید. مردم دیگر نمی‌توانند این وضعیت را تحمل کنند. باید چند فرد…

اکانت‌های فیک در خدمت پایداری‌ها؛ پشت‌پرده تلاش‌ها برای تخریب سلحشوری



اخبار,اخبار سیاسی,پروانه سلحشوری
ردپای شایعاتی که علیه نماینده زن مجلس در فضای مجازی به راه افتاد در نهایت به خانه پایداری‌ها رسید.

 به گزارش خبرآنلاین، «دروغ پراکن» «جنجال‌آفرین» «منافق» و... این‌ها کلیدواژه‌هایی است که هرگاه قرار باشد با کسی مخالفت کنند سلاح‌هایشان را به این الفاظ مسلح می‌کنند و علیه هرکسی که نظر مخالفی با آن‌ها داشته باشد به کار می‌برند. برایشان فرقی هم نمی‌کند شخص حقیقی است یا حقوقی؛ مانند ماجرایی که از یک روز پیش علیه یکی از نمایندگان مجلس در فضای مجازی به ویژه توئیتر از سوی برخی چهره‌های نزدیک به جبهه پایداری کلید خورد.

 

اکانت‌های فیک در خدمت شایعه سازی علیه یک نماینده

پروانه سلحشوری نماینده مردم تهران که نطق‌ها و تذکراتش در صحن علنی مجلس به مذاق برخی‌ها خوش نمی‌آید در جریان خودسوزی سحر خدایاری انتقاداتی را نسبت به این ماجرا مطرح کرد. انتقاداتی که فارغ از درست یا اشتباه بودن آنها، بهانه‌ای برای حملات بعدی به او شد و برخی افراطیون با شایعه سازی به سراغ او رفتند و ارتش حساب‌های کاربری غیرواقعی یا به اصطلاح «اکانت‌های فیک» هم فعال شدند تا هرچه سریعتر به هدفی که در نظر دارند دست پیدا کنند.

 

«یک باند گسترده ماساژ مختلط در تهران خبر که علاوه بر ماساژ، به مشتری‌های خود خدمات جنسی نیز ارائه می‌دادند دستگیر شدند» این خبری بود که آن را بی وقفه دست به دست می‌کردند، اما اصل ماجرا یا بهتر بگوییم ماموریت اکانت‌های غیرواقعی آنجا شروع شد که قرار بود سرکردگی این باند به برادرزاده پروانه سلحشوری نسبت داده شود. آن‌ها با ساختن هشتگ #آقازاده_ماساژور توپخانه خود را علیه این نماینده مجلس به راه انداختند؛ و یک عضو شاخص جبهه پایداری هم آتش بیار این معرکه شد و با انتشار توئیتی علنا سلحشوری را مورد تهمت قرار داد.

 

نمایندگانی که فرصت کسب اطلاعات صحیح از سلحشوری را نداشتند

محمدمهدی زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس و وزیر دولت احمدی نژاد نیز از کسانی بود که وارد میدان بازی شایعات شد و بدون آنکه اطلاعی از درست یا غلط بودن اطلاعات منتشر شده در فضای مجازی داشته باشد، در صفحه توئیترش نوشت: «‏اتاق‌های فکرشان برای فرار از پاسخگویی، هر روز به دنبال حاشیه سازی و ایجاد دوقطبی‌های نخ نما هستند. ‎دختر آبی را مستمسک قرار دادند، تا جائیکه ‎پسر فوتبالی را فراموش کردند و امروز در منجلاب ‎آقازاده ماساژور فرو رفته اند.» جالب آنجاست که زاهدی بار‌ها در مصاحبه‌های مختلف توصیه کرده بود که نباید به هرآنچه در فضای مجازی مطرح می‌شود اعتماد کرد.

 

البته این واکنش فقط به زاهدی ختم نشد و موسوی لارگانی یکی دیگر از نمایندگان عضو جبهه پایداری در صفحه توئیترش خطاب به سلحشوری نوشت: «‏کسی می‌تواند مدعی حقوق زنان باشد که حداقل یک گام مثبت برای بانوان این سرزمین برداشته باشد. کاش به جای پرداختن هجویّاتی نظیر ‎دروغ دختر آبی، حواسمان بیشتر به اطرافیانمان باشد.».

 

اما جالب‌تر از همه ژست پلیس خوب یکی از چهره‌های شاخص پایداری و نماینده سابق مجلس بود. او که گویی هم می‌خواسته در این موج شایعه‌سازی همراه باشد و هم خود را حامی حق و حقیقت نشان دهد، در توئیترش با هشتگ‌های ماساژور جنسی و پروانه سلحشوری می‌نویسد: «گناه برادرزاده چه ارتباطی به عمه دارد! یک باند ماساژ جنسی دستگیر شده که سردسته آن برادرزاده پروانه سلحشوری بوده. برخی در فضای مجازی به این نماینده حمله میکنند. بله بی‌شک اگر این اتفاق توسط برادرزاده یکی از ما افتاده بود این جماعت در فجازی امان نمیدادند. ولی فرق ما با آن‌ها چیست؟» او در توئیتی دیگر در پاسخ به یکی از کاربران می‌نویسد: «تردیدی نیست که پروانه سلحشوری در خصوص بسیاری از مواضع‌اش، مستحق نقد و حتی برخورد قضایی است. در این مورد هم اگر حمایت کرد، مستحق نقد و برخورد است. ولی قصاص قبل از جنایت، چه وجهی دارد؟!»

 

تشت رسوایی شایعه‌سازان

این خبر هر لحظه از سوی اکانت‌های فیک بازنشر می‌شد تا اینکه پروانه سلحشوری به فاصله‌ای کوتاه وارد گود پاسخگویی شد و در واکنش به این شایعات در صفحه توئیترش نوشت: «فی قلوبهم مرض فزادهم اللّه مرضا و لهم عذاب الیم بما کانوا یکذبون (بقره-۱۰) دو برادرزاده ۴ و ۲۰ ساله دارم که اکنون در کنار خانواده خود در اهواز هستند. برادرم که فرزندش ۲۰ساله است، در نوجوانی به جبهه رفت و جانباز است. از خدا بترسید و آخرت خود را فدای دنیای دیگران نکنید.»

 

تکذیب این دروغ فقط به توئیت سلحشوری ختم نشد و برادر او «تورج سلحشوری» نیز در پاسخ به این شایعات با بیان اینکه پیامبر (ص) می‌فرمایند: من برانگیخته شدم برای اوج کمال اخلاقی بشر نوشت: «بنده بردار خانم دکتر سلحشوری هستم از پانزده سالگی تا پایان نبرد جنگ تحمیلی در جنگ بودم و سه بار مجروح شدم. پسرم نیز برادرزاده خانم دکتر است از سه سالگی تا ۱۰ سالگی جامعه‌القران اهواز که بود بین همه بچه‌ها پیش نماز بود و در حال حاضر دانشجوی سال سوم ادبیات آلمانی در تهران است» او در ادامه نوشت: فعلا در تعطیلات در اهواز است. هیچگاه نماز و روزه ایشان ترک نشد آموزشگاه‌های زبان اهواز از ایشان دعوت کردند برای آموزش زبان آلمانی، ولی بسیار کم‌رو و محجوب است و نرفت»

 

تورج سلحشوری همچنین نوشت: «دوستان اگر خواهر بنده در مجلس انتقاد می‌کند با تهمت و افترا نباید ایشان را خفه کرد.»

 

عقب نشینی پایداری

بعد از اثبات دروغی که به پروانه سلحشوری و خانواده او نسبت داده شد فقط یکی از آن‌ها لب به عذر خواهی باز کرد. یکی از اعضای جبهه پایداری که درباره این شایعه چندین توئیت منتشر کرد بود بعد از مشخص شدن دروغ بودن این ماجرا با بازنشر توئیت قبلی خود نوشت: «متن توییتم که ضمیمه شده دوبخش داشت: بخش اول اصل خبر که باشگاه خبرنگاران آن را منتشر کرده بود و امروز توسط خانم سلحشوری تکذیب شد و بخش دوم تاکیدم بر اینکه گناه برادرزاده به عمه چه ربطی دارد. هرچند حرف اصلی متن بنده بخش دوم بود، اما بابت عدم دقت در انتشار بخش اول هم عذرخواهی میکنم.» این درحالی است که هنوز مهدی زاهدی و موسوی لارگانی درباره اتهام دروغی که به همکار خود نسبت داده‌اند واکنشی نشان نداده‌اند.

 

تلاش برای تخریب سلحشوری و مطهری

توپخانه افراطیون علیه برخی نمایندگان مجلس در فاصله باقیمانده تا انتخابات این روز‌ها فعال شده است. یک روز مطهری و روزی دیگر سلحشوری. محمدرضا تابش در همین رابطه به ایسنا می‌گوید: متاسفانه در سکوت مراجع مسوول، این جریان بسترساز حرکات رذیلانه و غیراخلاقی در فضای مجازی شده و به انتشار اخباری غیر واقعی و اتهام‌پراکنی می‌پردازد.

 

او تاکید دارد: از نظر افکار عمومی این شیوه تاریخ مصرف گذشته و غیر اخلاقی، محکوم به شکست است و جز آشکار کردن ابعاد جدیدی از سناریو‌هایی که مطهری و سلحشوری درپی افشای آن هستند، تاثیری ندارد.

 

نایب رییس فراکسیون امید خطاب به رئیس قوه قضاییه تاکید کرده است با بهره گیری از تجارب پیشینیان که با اغماض از کنار این موضوعات گذشتند و دود آن عاقبت به چشم خودشان رفت، با قاطعیت مقابل تخریب کنندگان مجلس بایستید. باید دستگاه‌های مسوول با این حرکات خارج از قانون که مجلس و نمایندگان آن را به عنوان رکن رکین نظام، نشانه گرفته و اخلاق و فضیلت‌ها را درجامعه منکوب می‌کند و به ترور شخصیت افراد می‌پردازد قاطعانه برخورد کنند.

 

تابش با تاکید بر این نکته که حفظ جایگاه مجلس نزد افکار عمومی متاثر از عملکرد همه نمایندگان است، گفت: باید در کردار و رفتار و گفتار به نحوی عمل کنیم، که جامعه از ما انتظار دارد؛ که تقریبا قاطبه نمایندگان بر این منوال عمل می‌کنند.

 

واکنش‌ علیرضا رحیمی به دروغ‌پراکنی علیه خانواده پروانه سلحشوری

علیرضا رحیمی نماینده تهران در واکنش به دروغ پراکنی علیه نمایندگان مجلس در توئیتر نوشت: در شرایطی که ظریف رجزهای امریکایی ها را رصد می کند نمایندگان باید دروغ های همکاران خود را رصد کنند. با داس دروغ بدست نمایندگان اعزامی خود، عرصه کشمکش را از رسانه به مجلس کشاندند. بخشی از دلواپسان که از کمپین ابزاری شفافیت نتیجه نگرفتند اکنون به دروغ پراکنی علیه همکاران رو آورده اند.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------