روحانی: مردم مشکلات زیادی از لحاظ معیشتی و اقتصادی دارند



اخبار,اخبار سیاسی,روحانی
رئیس جمهور کشورمان در نشست با روانشناسان، جامعه شناسان و فعالان حوزه اجتماعی، گفت: مردم مشکلات زیادی از لحاظ معیشتی و اقتصادی دارند و خواهند داشت و همه ما باید کمک کنیم.

به گزارش مهر، حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان در نشست با روانشناسان، جامعه شناسان و فعالان حوزه اجتماعی، اظهارداشت: مردم مشکلات زیادی از لحاظ معیشتی و اقتصادی دارند و خواهند داشت و همه ما باید کمک کنیم. همه دست به دست هم نمی‌دادیم نمی‌توانستیم در این نقطه باشیم. همه ما آمدیم و مشکل را کاهش داده و قابل تحمل کردیم.

 

وی افزود: تلاش‌ها به گونه‌ای بوده است که مردم احساس نکردند در این روز سخت رها شده‌اند؛ رها شدگی بدترین ترس برای جامعه است. مردم دیدند که بیمارستان‌ها، پزشکان، پرستاران و خدمتگزاران شأن همه در صحنه هستند و دارند کار می‌کنند؛ اینکه مردم بدانند تنها نیستند بسیار خوب است.

 

روحانی گفت: تعدادی از دانشجویان را می‌خواستیم از چین به ایران بیاوریم و می‌خواستیم این ها را در جایی قرنطینه کنیم؛ کسی زیر بار نمی‌رفت؛ چه بیمارستان خصوصی و چه بیمارستان دولتی قبول نمی‌کردند و همه می‌ترسیدند؛ از کلمه کرونا می‌ترسیدند. همه فرار می‌کردند و می‌گفتیم هتل بگیریم تا انها داخل هتل باشند اما هیچ‌کس قبول نکرد جایی فراهم باشد تا دو هفته را بگذرانند. همچنین چیزی وجود داشت.

 

جامعه با ویروس کرونا آشنا شده است

رئیس جمهور گفت: امروز اینجوری نیست و این وحشت در جامعه وجود ندارد. جامعه با ویروس کرونا آشنا شده است و فهمیده این بیماری چیست؟ امروز کسی تست کرونایش مثبت می‌شود، می‌گویند که چه بکند و حتی در خانه می‌ماند تا خوب شود. این ویروس به گونه‌ای است که ۸۰ درصد مردم این ویروس را می‌گیرند و خوب می‌شوند و خودشان متوجه نمی‌شوند. ابتدا فکر می‌کردند همه را می‌گیرد و می‌کشد و ما قدم به قدم با واقعیت آشنا شدیم و ممکن است یک ماه دیگر اطلاعات ما نسبت به امروز بیشتر باشد. دنیا هم اطلاعاتش بیشتر می‌شود.

 

وی با بیان اینکه ممکن است به راه درمان واقعی برسیم و ممکن است به روزی برسیم که واکسن آن در اختیار ما قرار بگیرد و امروز این نگرانی‌ها کم می‌شود، گفت: این ترس و وحشت و دلهره روز اول و ابتدای کار تمام شد و این خیلی مثبت است؛ این که ما فکر می‌کردیم هرکس از خانه بیرون بیاید و در کارگاه و محل کار برود کارشان تمام است، این از بین رفته است.

 

روحانی افزود: یک مرکز تولیدی بزرگ دو ماه است که دارد کار می‌کند و حتی یک نفر هم کرونا نگرفته است؛ همه مراعات کردند و دارند کار می‌کنند؛ یک کارخانه چند هزار کارگری نه در کارخانه‌ای با ۵ کارگر؛ این خیلی مهم است که ما روز به روز بتوانیم مردم را نسبت به واقعیت آگاه کنیم. راه را برای مردم باید هموار کنیم و مراکزی باشد و مراکز مورد اعتماد مردم باشد. خواهش می‌کنم یک مراکزی داشته باشیم و سامانه‌هایی در فضای مجازی باشد که مورد اعتماد مردم باشد. خود ستاد ملی کرونا لیست بدهد که این سامانه‌ها مورد اعتماد است و مردم بدانند که گوششان به کجا باشد و به کجا اعتنا نکنند. در مجموعه من می‌توانم بگویم یک آزمایش برای ما و بشریت است. 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------