آخرین اخبار سیاسی

توماج صالحی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

توماج صالحی از یک اتهامش تبرئه شد

وکیل توماج صالحى⁩ اعلام کرد این خواننده رپ از اتهام نشر اکاذیب و تشویق به اعمال خشونت‌آمیز در رابطه با ویدیوی منتشرشده در آذرماه ۱۴۰۲ تبرئه…

روحانی: رعایت نکردن اصول بهداشتی، تجاوز به حقوق شهروندی و مستلزم مجازات است



اخبار,اخبار سیاسی,حسن روحانی
رئیس جمهور با قدردانی از موافقت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی با درخواست آزادسازی سهام عدالت، تاکید کرد که در این شرایط سخت هر چه بتوانیم دارایی های مردم را به روز و مالکیت مردم را شفاف و اختیارات کار را به صاحبان مال برگردانیم، اقدامی ارزشمند و بزرگ خواهد بود.

به گزارش انتخاب، حجت الاسلام و المسلمین  حسن روحانی روز چهارشنبه در جلسه هیات دولت، به شورای عالی بورس نیز دستور داد در کوتاه ترین زمان ممکن مقررات و آیین نامه های ضروری در این زمینه را آماده کند.

 

رئیس جمهور همچنین با تبریک روز خلیج فارس به ملت ایران اظهارداشت: این روز را به ملتی که این خلیج به نام آنها است و برای همیشه خلیج فارس باقی خواهد ماند، تبریک می گویم و دشمنان بدانند ارتش، سپاه و همه نیروهای انتظامی و نظامی ایران، پاسدار امنیت این آبراه بوده و خواهند بود.

 

روحانی گفت: آمریکایی ها بدانند اسم این خلیج، "خلیج فارس" است نه خلیج نیویورک و واشنگتن و این ملت هزاران سال حافظ امنیت این آبراه بوده و هستند و آنان باید با درک شرایط، هر روز علیه این ملت توطئه نکنند.

 

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود حراست از سلامتی مردم و تامین نیازمندی های جامعه را از اولویت دولت خواند و اظهارداشت: الان هم می گوییم در خانه بمانید و صرفا برای فعالیت و کار ضروری، با احتیاط و هوشمندانه از خانه خارج شوید و در عین حال هیچ کس نمی تواند پیش بینی کند که پایان اپیدیمی ویروس کرونا چه زمانی است و باید با رعایت کامل و دقیق دستورالعمل های بهداشتی برای فعالیت، کار، علم آموزی و تحقیقات و امیدآفرینی در جامعه، آماده شویم.

 

 روحانی گفت: منطقه سفید به معنای عدم رعایت دستورالعمل های بهداشتی نیست، این دستورالعمل ها باید در مناطق سه گانه قرمز، زرد و سفید با حساسیت، رعایت شوند.

 

رئیس جمهورهمچنین با قدردانی از همه کارگران، کشاورزان و تولیدگران کشور تصریح کرد: باید قدردان همه کارگران، کشاورزان و تولیدگران کشور بود چرا که امروز تامین برخی مواد غذایی و دارویی درعرصه جهانی، با داشتن پول و امکانات هم بسیار سخت و گاهی ناممکن شده است.

 

متن سخنان دکتر روحانی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

 

در آستانه روز کارگر هستیم و باید از همه کارگران عزیز تشکر کنم. در طول سال‌های گذشته و بویژه امسال که سال سختی برای همه مردم بود، با مشکلاتی که این بیماری از ماه اسفند هم برای سلامت مردم و هم برای شغل و کار مردم ایجاد کرد، اما در عین حال کارگران عزیز در آن کارگاه‌هایی که فعال بودند با همه توان برای رفع نیازمندی‌های کشور خدمت کردند.

 

اینکه امروز می‌بینیم محصولات کشاورزی مورد نیاز مردم، محصولات غذایی مردم، محصولات مربوط به نیازهای بهداشتی، به وفور در اختیار مردم است، در سایه کار و تلاش کارگران عزیز ما است. یعنی در کنار تلاشی که کادر درمانی و پزشکی در این ایام انجام دادند که مجاهدت بزرگی بود، کارگران هم برای رفع نیازمندی‌های جامعه اقدام کردند.

 

تلاش ما بر این متمرکز بوده که بتوانیم در این ایام، سلامت مردم را به عنوان هدف اول و موضوع اول مورد حراست قرار دهیم و بعد هم نیازهای مردم را بتوانیم در بازار تأمین کنیم و کارگاه‌ها و بنگاه‌های تولیدی بتوانند به فعالیت خودشان ادامه دهند.

 

البته جمع اینها، گاهی وقت‌ها پیچیدگی و سختی را بوجود می‌آورد، اما در عین حال می‌خواهم به مردم عزیز بگویم به دلیل ناروشن بودن پایان این ویروس، خودمان را برای کار و فعالیت، علم، دانش، تحقیقات، سرزنده نگه داشتن جامعه و امید به جامعه آماده کنیم.

 

بنا بر فرض این که ویروس برای مدتی در کنار مردم متأسفانه هست و مبنا را باید بر این بگذاریم، چون هیچ‌کس در دنیا نمی‌تواند پیش‌بینی کند که پایان این اپیدمی چه زمانی است، چند روز، چند هفته و چند ماه دیگر است.

 

بنابراین مقداری بدبینانه باید بلندمدت‌تر فعالیت‌مان را در کنار حضور این ویروس ببینیم. آن وقت راه جمع‌اش این است که همه دستورالعمل‌های پزشکی را باید مراعات کنیم و در عین حال کار، تولید و فعالیت هم در کنار این احتیاطات لازم و ضروری است. یک وقتی بود که به مردم می‌گفتیم حتماً باید در خانه بمانید. الان هم می‌گوییم برای غیر ضرورت در خانه بمانید، اما از یک مقطعی گفتیم برای فعالیت و کار ضروری با احتیاط از خانه خارج شوید. البته کوتاه‌ترین زمان ممکن را در خارج منزل بمانید و بعد به منزل برگردید. یعنی از فاصله‌گذاری اجتماعی به فاصله‌گذاری هوشمند رسیدیم.

 

امروز هم تقسیم است که مناطق سفید، زرد و قرمز داریم. معنایش البته به هیچ عنوان این نیست که در مناطق سفید دستورالعمل‌های بهداشتی نباید مراعات شود بلکه اتفاقاً آنها باید بیشتر توجه و مراقبت کنند که این دستاورد بزرگی که در مناطق سفید به دست آمده، به خوبی حفظ شود. آنهایی که در مناطق زرد و قرمز هستند همه باید دست به دست هم دهیم و تلاش کنیم که آنها را هم به مناطق سفید تبدیل کنیم.

 

در مسأله ویروس کرونا، اصل کار در دست مردم است، چون هنوز درمانی برایش نداریم. هیچ دارو و واکسن مشخصی برای این ویروس هنوز وجود ندارد، پس اساس بر مراقبت است. مراقبت هم در قدم اول باید خودمان مراقبت کنیم. در روزهای سختی هم اگر برای مردم پیش آمد آن وقت توسط پزشک، پرستار و کادر درمانی باید مراقبت دقیق‌تر و بالاتر و پیچیده‌تر نسبت به فرد مریض انجام گیرد تا دورانش را سپری کند.

 

می‌خواهم در این ایام مقارن با روز مهم کارگر به همه کارگران، پزشکان، پرستاران و کشاورزان تبریک بگویم و کشاورزان که الحمدالله امروز شاهد محصولات خوب کشاورزی در کشور هستیم.

 

این نکته خیلی مهمی است. الان در شرایطی هستیم که اگر روی پای خودمان ناایستیم، تأمین برخی از مواد با داشتن پول و امکانات هم بسیار سخت و گاهی ناممکن است یعنی اگر بنا بود در مواد غذایی به بیرون خارج نیاز داشتیم، حتی اگر پول داشتیم و مشکل بانکی و حمل و نقل و دریایی نداشتیم و همه چیز آماده بود، امروز مواد غذایی به این راحتی در اختیار دیگران قرار نمی‌دهند و شرایطی شده که امروز همه کشورها چند برابر آنچه که قبلاً ذخیره می‌کردند، ذخیره می‌کنند و ذخیره‌سازی در داخل کشورها افزایش پیدا کرده است.

 

همانند مواد غذایی یا شدیدتر از آن، مواد دارویی و پزشکی است که امروز خودمان ونتیلاتور تولید می‌کنیم و رقمی که چند روز پیش یکی دو شرکت دانش‌بنیان اعلام کردند، بسیار خوب بود و تقریباً نیاز کشور را تأمین می‌کنند.

 

اگر امروز نمی‌توانستیم تولید کنیم و ونتیلاتور بخریم و فرض کنیم پول هم داشتیم، پول در اختیار ما بود

 

و روابط بانکی ما مشکل نداشت، معلوم نبود چند کشور در دنیا هستند که این دستگاه تنفس مصنوعی را به ما می‌فروشند. اگر امروز نمی‌توانستیم ماسک، گان و همه لوازم و تجهیزات لازم برای پرستاران عزیز و پزشکان تهیه کنیم، معلوم نبود به راحتی می توانستیم ماسک مورد نیاز پزشکان و پرستارها را وارد کنیم.

 

شما دیدید روی مسأله ماسک، روی هوا می‌قاپیدند که این کشور زودتر ببرد یا آن یکی زودتر ببرد. معلوم است شرایط یک شرایط سختی است و می‌خواهم همه مردم ما در این ماه مبارک رمضان که ماه نعمت، عرفان، معنویت، خلوص، قرب به خداوند و انس به قرآن است، در پیشگاه خداوند بخاطر کار کشاورزان، کارگران، پزشکان، پرستاران و به خاطر همه جامعه تحقیقی، شرکت‌های دانش‌بنیان، بنگاه‌ها، تولیدگران و کارآفرینان شکرگزار باشیم.

 

الحمدالله امروز یک آرامش نسبی در جامعه وجود دارد و مردم آرامش دارند. اگر به مواد غذایی‌شان نیاز داشته باشند، در فروشگاه‌هایشان موجود است، اگر به وسایل بهداشتی نیاز داشته باشند، در فروشگاه‌هایشان موجود است، اگر مردم به تخت بیمارستانی نیاز داشته باشند، موجود است و اگر روزی به تخت ویژه نیاز پیدا کنند، شرایط مهیاست و این در پیشگاه خداوند شکرگزاری دارد.

 

در این روزها که با بسیاری از کشورها در تماس تلفنی بودم تقریباً همه آنها به چند نکته توجه داشتند. همه اینها ایران را زیر نظر داشتند یعنی صحبت که می‌شد، می‌گفتند ما آمار و ارقام و روند کار شما را می‌دانیم و همه تشکر می‌کردند از اینکه ایران یک کار بسیار منسجم و قوی‌ برای مقابله با این ویروس انجام داده است.

 

نمی‌خواهم اسم ببرم. بعضی رهبران کشورها بودند که از من سوال می‌کردند، شما چگونه از فاصله اجتماعی به فاصله هوشمند آمدید و سه منطقه سفید، زرد و قرمز را اعلام کردید و مبانی‌تان چیست و می‌خواهید چه کار کنید.

 

معلوم است این کشور مورد توجه جهان است و همه به این کشور نگاه می‌کنند. پیروزی ما در این مقطع، پیروزی یک ملت است و تنها پیروزی دولت و کادر درمانی نیست، پیروزی ملت ایران است اگر خوب بتوانیم مدیریت کنیم و کار را پیش ببریم.

 

در این شرایط باید مطمئن باشیم برای مردم آب، برق، سوخت، ارز، ریال و کمک لازم را تأمین می‌کنیم و خیلی مهم است. واقعاً علیرغم همه پیچیدگی‌ها و فشارهایی که بوده، اینکه آمار بانک مرکزی را نگاه می‌کنم، می‌بینم تورم ماهانه ماه فروردین نصف تورم ماهانه ماه اسفند است.

 

این به معنی یک حرکت خوب اقتصادی در کشور است. اینکه امروز مردم هم به بازار پول اعتماد دارند، هم به بازار سرمایه اعتماد دارند، هم رقم پس‌انداز ما در بانک‌ها رشد 32 درصدی دارد، هم حضور مردم در بازار بورس امروز نمایان است که چگونه است، این به معنی اعتماد مردم است. اینکه بیرونی‌ها تبلیغ می‌کنند که مردم ایران به نظام و دولت ایران اعتماد ندارند، کاملاً دروغ می‌گویند.

 

وضع اقتصادی، بورس، پس‌انداز بانکی، حضور کارگران عزیز در کارگاه‌ها و میزان محصولات کشاورزی کشور همه شاهد بر دروغ‌گویی آنها است. اینکه امروز رسیدیم به نقطه‌ای که حتی در کیت تشخیصی آنتی‌بادی قادر به صادرات هستیم و برخی از رهبران کشورها از من سوال می‌کنند که این کیت را می‌توانید به ما بدهید، ما اینقدر نیاز داریم، شما می‌توانید صادر کنید، این افتخار ماست.

 

این افتخار همه عزیزانی است که در شرکت‌های دانش‌بنیان، در پارک‌های علم و فناوری و در کارگاه‌ها، مشغول کار و تحقیق‌اند. این روند نشان می‌دهد که ملت ایران نه خودش را باخته، نه دچار حزن و اندوه شده است. لِکَیْلا تَحْزَنُوا عَلى ما فاتَکُمْ وَ لا ما أَصابَکُمْ. در شرایطی هستیم که نه غم و اندوه پیدا کنیم برای شغل و کاری که از دست دادیم، نه برای بیماری و مشکلی که در برابرش مواجه شدیم. در برابر هر دوی آنها باید تحمل کنیم و خداوند این قدرت را به ما داده است.

 

اساس خلقت خداوند بر مبنای آزمایش بندگان است. خداوند می‌گوید هر چه روی زمین آفریدیم همه زیبایی‌ها، همه گیاهان، همه نباتات، همه حیوانات، همه معادن، همه دریاچه‌ها هر چه روی زمین می‌بینید، زینت روی زمین برای آزمایش شماست و الان زمانی است که ملت بزرگ ایران رشادت و قدرت خودش و توانمندی علمی خودش را بیش از پیش نشان دهد. دیروز در جمع علمی دانشمندان جامعه‌شناس و روانشناس گفتم در این حادثه کرونا ملت ایران اعلام کرد که به تخصص و متخصصین به خوبی اعتماد می‌کند.

 

متخصصین هر چه گفتند، هم دولت تبعیت کرد، هم مراجع حمایت کردند، هم رهبری بزرگوار حمایت کرد، هم مردم به صحنه آمدند و هم صدا و سیما همان را تبلیغ و بیان کرد. این خیلی مهم است که ما ملتی هستیم که به تخصص و متخصصین و مصالح و منافع کشور همیشه توجه داریم.

 

در این روز مهم که روز خلیج فارس هم هست، خلیج فارس برای کشورمان یک آبراه تاریخی مهمی است. همه آبراه‌ها برای کشور مهم است، در شمال هم دریای خزر برای ایران اهمیت دارد، اما خلیج فارس و دریای عمان چون به کل جهان و آبهای جهان اتصال دارد، یک اهمیت خاص و ویژه‌ای دارد و مرکز انرژی دنیا بوده، یکی از مراکز بزرگ انرژی دنیا در گذشته و حتی در امروز هم هست و منطقه بسیار حساس و مهمی است.

 

تبریک می‌گویم به ملتی که این خلیج به نام آنهاست و خلیج فارس است و برای همیشه خلیج فارس خواهد ماند.

 

خلیجی است که همه استانهای مرزی این خلیج فارس از خوزستان گرفته تا سیستان و بلوچستان، هرمزگان، بوشهر، همه استان‌هایی که در کنار این خلیج فارس هستند، حتی استان‌های نزدیک مثل استان فارس و دیگران همه این استان‌ها همیشه مرزداران خوبی بودند، همیشه در برابر بیگانه خوب ایستادگی کردند و امروز هم به خوبی ایستادگی می‌کنند و آمریکایی‌ها باید بدانند این خلیج، اسمش خلیج فارس است؛ این خلیج، اسمش خلیج نیویورک یا واشنگتن نیست، خلیج فارس است. باید از روی نام این خلیج و این آبراه و از روی ملتی که در کنار این آبراه برای هزاران سال حافظ این ‌آبراه بودند، شرایط و موقعیت را درک کنند و هر روز علیه ملت ایران توطئه نکنند. می‌بینند که ملت ایران در تمام صحنه‌ها موفق بوده و هست، برای حفاظت از این آبراه هم همیشه موفق بوده و موفق خواهد بود.

 

سربازان ، پاسداران، ارتش، سپاه، بسیج و نیروی انتظامی ما همیشه به عنوان پاسدار این آبراه بودند و خواهند بود.

 

نکته مهم دیگری که می‌خواهم روی آن تاکید کنم، می‌خواهم از مقام معظم رهبری سپاسگزاری و تشکر کنم. در این شرایط سخت ما هر چه بتوانیم دارایی‌های مردم را به روز و مالکیت مردم را شفاف کنیم و اختیارات کار را به خودِ صاحبان مال برگردانیم، این کار، کار بسیار ارزشمند و بزرگی است.

 

از آن روزی که اینگونه مباحث در مجمع تشخیص مصلحت نظام راجع به اصل 44 مطرح بود، خدا آقای هاشمی رفسنجانی را رحمت کند، تلاش‌هایی که آن روز شد و تصمیماتی که آن روز اتخاذ شد و بحث‌هایی که در آنجا مطرح شد، که برای اقشار مردم هم در این آزادسازی و خصوصی‌سازی سرمایه‌های دولتی و کارخانجات و بنگاه‌های بزرگ اقتصادی فکری بشود و در نهایت مقام معظم رهبری موافقت کردند که به عنوان سهام در اختیار مردم قرار بگیرد و این سهام در اختیار مردم قرار گرفت. البته یک مقداری برای مردم نامشخص بود، چون سهام به آنها تعلق گرفته بود، می بایست سالها صبر کنیم تا از سود این سهام بیاید و سود باعث مالکیت افراد نسبت به سهام‌شان شود. تقریبا این روند چیزی نزدیک به 9 سال، 10 سال طول کشید تا اینها مالک این سهام شوند.

 

دولت یازدهم از همان ماههای اولیه به فکر این سهام و ساماندهی این سهام بود. می‌خواهم از وزیر اقتصاد و از رئیس بخش خصوصی‌سازی دولت یازدهم عمیقا تشکر کنم به دلیل اینکه آنها همه توان خود را از پایان سال 93 و اول 94 به کار گرفتند که این سهام را برای مردم شفاف کنند.

 

کار بزرگش را یادتان هست مصاحبه‌های فراوانی شد که سامانه‌ای تشکیل شد تا مردم در آن ثبت نام کنند و بعد برای همه در دولت یازدهم مشخص شد که چه کسی چه مقدار سهم دارد، چه مقدار بدهکار است و چه مقدار طلبکار است و تقریبا همه اینها در سال 94 روشن شد و وقتی در سال 94 روشن شد تلاش ما بر این شد که این سهام را بتوانیم به نحوی آزاد کنیم.

 

اول به فکر این افتادیم که لایحه‌ای برای مجلس شورای اسلامی تنظیم کنیم و وقتی لایحه تنظیم می‌کردیم، در دولت این بحث مطرح شد که این سهام به دستور مقام معظم رهبری واگذار شده و ایشان باید اجازه دهند که این لایحه در دولت مطرح شود.

 

من در سال 94 یکی دو نوبت محضر ایشان راجع به این لایحه عرض کردم و ایشان توضیح خواستند و من خدمت ایشان توضیح دادم. به هر حال یک مقدار مکاتبه شد و طول کشید و بعدا این لایحه را به مجلس فرستادیم البته در سال 96 این لایحه را به مجلس شورای اسلامی فرستادیم که مجلس شورای اسلامی این را تصویب کند و بتوانیم سهام عدالت را آزاد کنیم البته در آن مقطع باز هم به هر حال اجازاتی از مقام معظم رهبری نیاز بود.

 

در این ایام سه مکاتبه خدمت ایشان در عرض این چند ماه اخیر داشتم که یک راهی پیدا شود و این سهام آزاد شود و در یک چارچوبی که اهداف مورد نظر ایشان که از اول راجع به این سهام بوده هم کاملا مراعات شود.

 

تقریبا در نامه‌ای که سال گذشته فرستاده بودم، ایشان نکاتی را بیان کردند و بعد سال جدید، نامه دوم را فروردین امسال خدمت ایشان فرستادم و ایشان پاسخ داده بودند که یک چارچوبی برای آزادی سهام عدالت تعیین شود. نامه بعدی خدمت ایشان نوشتم که مربوط به اوایل اردیبهشت امسال می شود و چارچوبی خدمت ایشان پیشنهاد دادم و خیلی از ایشان ممنون و متشکر هستم که ایشان در این نامه آخری با آزادی سهام موافقت فرمودند البته آن چارچوبی که در نامه خدمت ایشان تقدیم کرده بودیم، ایشان با یک جملاتی تکمیل کردند و نقطه نظر خودشان را در این بندها اعلام فرمودند.

 

پیشنهاد من هم خدمت شان این بود که در نهایت شورای عالی بورس راجع به شیوه کار تصمیم گیری کند که ایشان هم موافقت کردند که شورای عالی بورس این کار را انجام دهد.

 

فکر می‌کنم که یک قدم بسیار خوبی برای مردم عزیز ما برداشته شد و موافقت مقام معظم رهبری در این ماه مبارک رمضان یک قدم بسیار خوبی برای مردم عزیزی است که حالا 49 یا 50 میلیون نفر صاحب این سهام هستند، برای آنها روشن است و حساب کتاب اینها هم روشن است اما یک سامانه‌ای بود که با اینها در ارتباط بودیم و هم یک سامانه برای اطلاع‌رسانی برای مردم بود که مرتب اینها مطلع باشند و مقدمات همه این کارها انجام گرفته است.

 

من در اینجا از شورای عالی بورس می‌خواهم، همانطور که ایشان فرمودند در کوتاه‌ترین زمان ممکن آیین‌نامه ها و مقررات لازم در این زمینه را فراهم کنند و مردم هر طوری که مایل هستند البته ما از سال 95 که سهام عدالت به طور کامل سامان پیدا کرد در سه نوبت سود این سهام را به مردم پرداخت کردیم. یک بار سود 95 بود که در 96 پرداخت شد، سهم 96 بود در 97 و 97 در 98 که به هر حال این سود سهام 98 هم در 99 پرداخت خواهد شد و سه بار به ازای سهم یک میلیون تومانی.

 

حالا بعضی از آنها یک میلیون و بعضی 500 هزار تومان است. به هر حال یک خورده کم و زیاد هست که به ازای سهم یک میلیونی، یک بار سود 150 هزار تومانی داده شد، یک بار سود 175هزارتومانی داده شد و یک بار هم سود 205هزار تومانی داده شد.

 

پس سه بار سود برای این سهام در دولت یازدهم و در دولت دوازدهم به صاحبان سهام پرداخت شده است. مردم اگر تمایل داشته باشند سهام خود را نگه دارند که نگه می دارند و از سود سهام خودشان هم برخوردار می‌شوند. سالانه سودشان را می‌گیرند، سهام هم دارند. ارزش این سهام هم قاعدتا روز به روز بیشتر می‌شود. در همین 10 سال دیدیم، چقدر ارزش این سهام بالا رفته، معمولا ارزش این سهام چون به بنگاه‌های اقتصادی خیلی مهم و ارزشمند مربوط می‌شود، اینها باید مطمئن باشند که شرایط، شرایطی است که مالکیت خوبی با این حساب در اختیار آنهاست. دیگر به میل خودشان مردم مالک این سهام‌ هستند، اختیار با خودِ آنها هست، خواستند بازار بورس بروند و بفروشند، آزاد هستند، حالا با چارچوبی که تعیین می‌شود. خواستند نگه دارند هم آزاد هستند. البته اینکه چه مقدار از این سهام را در چه زمانی می‌شود فروخت، اینها را همه شورای عالی بورس تهیه کند و بعد به مردم اعلام کند. مثلا 30 درصد سهام را بتوانند ظرف چند ماه آینده مردم به فروش برسانند. 30 درصد دیگر چند ماه دیگر، حالا مقررات این را در همان شورای عالی بورس مشخص کنند. در همان شورای عالی بورس معین کنند که مردم در این شرایطی که از لحاظ اقتصادی شرایط سختی است، به نظر من این سهام به کمک مردم آمده و این موافقت مقام معظم رهبری در این مقطع بسیار ارزشمند است و آنهایی که نیاز فوری ندارند، سهام خودشان را نگه می‌دارند و سود سالانه خودشان را خواهند گرفت و برخوردار خواهند شد.

 

بنابراین این روزها می‌تواند برای کشورمان روزهای مبارکی باشد. هم از لحاظ پیشرفت‌هایی که در کارگاه‌های تولید انجام می‌گیرد، هم در موفقیت‌هایی که در بیمارستان‌ها در قبال مبارزه با کرونا و موفقیتی که در جامعه شاهدیم، مردم ما با همدلی و همراهی کمک کردند و کمک خواهند کرد که ان‌شاء الله از این شرایط سخت عبور کنیم.

 

نکته آخرم این است که احتیاط با امید به آینده باید توأم شود، نه امید به آینده احتیاطات را کم کند و نه احتیاط باید امید به آینده را خدشه‌دار کند. دستورالعمل‌ها را مراعات کنیم، احتیاط‌های لازم را انجام دهیم و در عین حال کاملاً به آینده امیدوار باشیم. هم مردم، تلاش مسئولین، تلاش پزشکان، تلاش دانشمندان، هم فیض و عنایت خداوند در این ماه رمضان در کنار هم قرار می‌گیرد و ما از این روزهای سخت به حول قوه و الهی عبور خواهیم کرد.

 

ان‌شاء الله

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------