آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

کاظم صدیقی سخنران مراسم شب قدر دانشگاه امام صادق خواهد بود

بنابر اعلام دانشگاه امام صادق، کاظم صدیقی مدیر حوزه علمیه ازگل، سخنران مراسم شب قدر این دانشگاه خواهد بود. این دومین سخنرانی صدیقی امام…

کمالی: عده‌ای بدون اطلاعی از موضوع FATF، منافع ملی را نادیده گرفتند



حسین کمالی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی
یک فعال سیاسی اصلاح طلب با بیان اینکه در سال گذشته باید تصمیماتی در خصوص روابط بین‌الملل اتخاذ می‌شد اما نشد، گفت: متأسفانه عده‌ای بدون هیچگونه اطلاعی از FATF با آن مخالفت کردند و منافع ملی را نادیده گرفتند که همه این امور حائز اهمیت است و باید به آن توجه شود که متأسفانه در سال گذشته شاهد بودیم به این موضوع توجه نشد.

حسین کمالی در گفت‌وگو با ایلنا، در خصوص عملکرد دولت و حاکمیت در سال گذشته اظهار کرد: آنچه که سال گذشته اتفاق افتاد در چند بخش قابل ارزیابی و بررسی است. در بخش اقتصاد تحریم‌های آمریکا علیه ایران و همراهی غربی‌ها با دولت آمریکا موجب شد که ایران در شرایط بسیار سختی قرار بگیرد و منابع درآمدی کشور در بخشی که به نفت وابسته بود، به شدت محدود شود و در حقیقت ایران یک دوره اقتصاد بدون نفت را تجربه کرد. البته برخی معتقدند که ایران به فروش نفت می‌پرداخت اما زمانی که درآمدی از نفت حاصل نشود و پول نفت به ایران بازنگردد.این منابع در اختیار دیگران قرار خواهد داشت یعنی ایران درآمدی از این بابت نداشته است و سرمایه حاصل از صادرات نفت در اقتصاد و جامعه تزریق نشده است بنابراین چرخه اقتصاد کشور لنگ زد و درست نچرخید و تأمین حداقل‌های زندگی مردم با مشکل مواجه شد.

 

این فعال سیاسی اصلاح طلب افزود: البته پرداخت‌هایی در حوزه‌های دارویی و تامین مواد غذایی انجام شد اما شاهد پیشرفت جدی در این زمینه نبودیم. در سال گذشته مشکل ما بحث تحریم‌ها و اتخاذ بعضی از تصمیمات در حوزه اقتصاد بین‌الملل بود؛ تصمیماتی در خصوص روابط بین‌الملل باید اتخاذ می‌شد به عنوان مثال در مورد FATF و موضوعات مشابه باید مسائلی مد نظر قرار می‌گرفت که متأسفانه عده‌ای بدون هیچگونه اطلاعی از آن با FATF موافقت و یا مخالفت کردند و منافع ملی را نادیده گرفتند که همه این امور حائز اهمیت است و باید به آن توجه شود که متأسفانه در سال گذشته شاهد بودیم که به این موضوع توجه کافی نشد. این رفتار نشان دهنده این است که هیچگونه جمع‌بندی علمی در این قضیه وجود ندارد بنابراین اگر جامعه ما از روش‌های علمی برای حل و فصل مسائل استفاده کند، شاید با مشکلات از این نوع مواجه نشدیم.

 

نایب رییس جبهه اصلاحات ایران گفت: مردم معتقدند که دولت به اندازه کافی برای اصلاح امور گام برنداشت یعنی دولت آقای روحانی نیز مانند دولت‌های سابق سعی کرد که با فروش نفت زندگی مردم را اداره کند و از آنجایی که نفتی به فروش نرسید، کالاهایی که در کشور تهیه و یا تولید می‌شد با چند برابر قیمت در اختیار مردم قرار گرفت که در برخی از کالاها تا چند برابر افزایش قیمت داشتیم و این افزایش قیمت‌ها به مردم فشار وارد کرد و موجب نارضایتی مردم شد.

 

وی ادامه داد: متأسفانه در جامعه علیرغم نرخ بیکاری و تورمی که بانک مرکزی ارائه کرده است، شاهد بیکاری و تورمی فراتر از این اعداد و ارقام هستیم. مردم معتقدند که دولت باید به اصلاح ساختار اقتصاد کشور بپردازد و روش دیگری برای حل مشکلات پیش بگیرد که تاکنون این کار را نکرده و مردم را در نوعی بلاتکلیفی رها کرده است.

 

کمالی اظهار کرد: در حوزه سیاست خارجه با روی کار آمدن بایدن اوضاع تغییر خواهد کرد. شیوه‌هایی که بایدن پیش خواهد گرفت با شیوه‌های ترامپ متفاوت است. امروز نشانه‌هایی از اینکه قصد دارند در جهت حل و فصل مسائل گام بردارند، به چشم می‌خورد و امیدواریم بتوانیم از فرصت‌های موجود استفاده درست را انجام دهیم. در سطح بین‌الملل وقایعی صورت گرفته است که تا حدودی وضع را بهتر خواهد کرد اما این موضوع به نگاه، نگرش و فرصت‌شناسی ما بستگی دارد.

 

وی در مورد مسائل اجتماعی در سال ۱۳۹۹ نیز اضافه کرد: تنش‌هایی را به شکل گسترده در سال‌های گذشته داشتیم اما خوشبختانه در سال ۹۹ علیرغم افزایش نارضایتی ها کمتر شاهد این تنش‌ها بودیم. اکثر وقایع و اعتراضات از کانال فضای مجازی مطرح می‌شد و بیماری کرونا نیز در این زمینه تاثیرگذار بود. در مجموع، بخش اجتماعی نارضایتی‌های بخش اقتصادی را پاسخگو بود.

 

وی در خصوص عملکرد دولت برای مقابله با کرونا نیز بیان کرد: دولت برای مقابله با کرونا تلاش بسیاری انجام داد و مردم همراهی خوبی با دولت داشتند و شاهد بودیم که در بخش‌های مختلف نوعی تعامل بین مردم و دولت ایجاد شد. البته در هر واقعه و مناسبتی عده‌ای هستند که ساز مخالف بزنند اما در مجموع مردم احساس می‌کنند که دولت در زمینه مبارزه با کرونا تلاش خود را به کار گرفته است.

 

دبیر کل حزب اسلامی کار گفت: تعارضات و اختلافات فرهنگی و سیاسی توسط گروه‌ها با تمسخر طرف سیاسی مقابل صورت می‌گرفت و در حقیقت در این زمینه دیالکتیک گفتمان علمی و منطقی نداشتیم و اکثراً شاهد روش‌های تخریبی بودیم.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------